Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försöker få ut en geting från lillstugan och jag skojar inte när jag säger att denna måste vara 4-5 cm stor. VAD ÄR DETTA FÖR NÅGOT?!
Försöker få ut en geting från lillstugan och jag skojar inte när jag säger att denna måste vara 4-5 cm stor. VAD ÄR DETTA FÖR NÅGOT?!
En geting på steroider?
Stora men fredliga.Bålgeting eller getingdrottning är min gissning. Bålgetingar kan vara GIGANTISKA !!
Jag får in sådana i stort sett varje dag. De är fascinerande stora. Men snälla som sagt.Måste nästan vara så
Vid närmare blick ca 4 cm är jag och mannen överens om. Men galet stor!
Bra att ni lämnat öppet, den är säkert snäll men jag har full förståelse för att du inte vill vara nära den. Jag undviker dem också så gott det går, samt är rädd att hundarna ska fånga dem...Den är uppe på loftet just nu och jag vågar inte klättra upp och släppa ut den, är lite för lite utrymme att få panik på om den börjar flyga runt Så vi lämnar dörren och lite fönster öppna ett tag så kanske den hittar ut själv. Fick en suddig bild med inzoomad kamera, den är nästan lika stor som haspen på fönsret!
Visa bifogad fil 72895
När jag jobbade med skadedjursbekämpning skulle jag upp på en stege till en vind över ett garage för att ta bort ett getingbo. När jag öppnade luckan visade det sig att boet satt PÅ luckan. De bålgetingarna var inte välvilligt inställda till mig då. Men jag måste säga att det ändå var rätt häftigt när de attackstudsade mot bidräkten. Mycket tacksam att jag hade så många lager att de inte kom igenom. Jag är allergisk mot getingar
Vilket jobb när man är allergisk
Lite sent tips... men till näst gång.Den är uppe på loftet just nu och jag vågar inte klättra upp och släppa ut den, är lite för lite utrymme att få panik på om den börjar flyga runt Så vi lämnar dörren och lite fönster öppna ett tag så kanske den hittar ut själv. Fick en suddig bild med inzoomad kamera, den är nästan lika stor som haspen på fönsret!
Visa bifogad fil 72895
Hu! Blev liknande med brorsan när han var liten och blev stucken på läppen, (bara läppen svullnade, underläppen svullnade upp över den övre typ )vanlig reaktion sa de. Fåtal år senare blev han stucken och reagerade med allergi med blodtrycksfall men tack och lov ingen andningspåverkan vid den anafylatiska chocken så blev ilfart med ambulans, usch så rädd jag var över att förlora han ❤.Kan ju bjuda på en bild på hur tjusig jag var efter sticket
Visa bifogad fil 72897
En liten stund senare var hela ansiktet uppsvullet.
Haha jo som sagt så är det nog så ja .Ja, det är ju så. Och jag är inte så envis… när jag var liten ock åkte på ridläger skrev jag första gången att jag ville ha en fjording och det fick jag. Ridningen gick aldrig särskilt bra men jag skulle ändå ha honom de varje år jag åkte tillbaka (blev nog tre år allt som allt) Men han var väldigt mysig att pyssla med i alla fall
Jag laddade för att åka och handla lite mjölk mm men gick in på mailen först. Där hittade jag info om stängda butiker. Tur detOkej, det är en it-attack mot en av coops leverantörer så alla Coops butiker håller stängt idag. Tur att jag inte gick dit i onödan då.