Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är uppe på loftet just nu och jag vågar inte klättra upp och släppa ut den, är lite för lite utrymme att få panik på om den börjar flyga runt 😅 Så vi lämnar dörren och lite fönster öppna ett tag så kanske den hittar ut själv. Fick en suddig bild med inzoomad kamera, den är nästan lika stor som haspen på fönsret!

0148CDD4-642A-48AF-A022-61FF7FDF646F.webp
 
Den är uppe på loftet just nu och jag vågar inte klättra upp och släppa ut den, är lite för lite utrymme att få panik på om den börjar flyga runt 😅 Så vi lämnar dörren och lite fönster öppna ett tag så kanske den hittar ut själv. Fick en suddig bild med inzoomad kamera, den är nästan lika stor som haspen på fönsret!

Visa bifogad fil 72895
Bra att ni lämnat öppet, den är säkert snäll men jag har full förståelse för att du inte vill vara nära den. Jag undviker dem också så gott det går, samt är rädd att hundarna ska fånga dem...
 
När jag jobbade med skadedjursbekämpning skulle jag upp på en stege till en vind över ett garage för att ta bort ett getingbo. När jag öppnade luckan visade det sig att boet satt PÅ luckan. De bålgetingarna var inte välvilligt inställda till mig då. Men jag måste säga att det ändå var rätt häftigt när de attackstudsade mot bidräkten. Mycket tacksam att jag hade så många lager att de inte kom igenom. Jag är allergisk mot getingar 😅
 
När jag jobbade med skadedjursbekämpning skulle jag upp på en stege till en vind över ett garage för att ta bort ett getingbo. När jag öppnade luckan visade det sig att boet satt PÅ luckan. De bålgetingarna var inte välvilligt inställda till mig då. Men jag måste säga att det ändå var rätt häftigt när de attackstudsade mot bidräkten. Mycket tacksam att jag hade så många lager att de inte kom igenom. Jag är allergisk mot getingar 😅

Vilket jobb när man är allergisk 😅

Jag minns väldigt väl en tur i skogen i mellanstadiet då vi skulle plocka svamp och en klasskompis trampade ner i ett jordgetingbo. Det blev kaos, alla förutom jag och en till blev stuckna. Vissa upp mot 10 ggr 😬 Det blev slutet på den turen, bara att åka hem och ringa allas föräldrar. Tur i oturen att den andra tjejen som slapp stick är väldigt allergisk. Hade kunnat gå illa!
 
Den är uppe på loftet just nu och jag vågar inte klättra upp och släppa ut den, är lite för lite utrymme att få panik på om den börjar flyga runt 😅 Så vi lämnar dörren och lite fönster öppna ett tag så kanske den hittar ut själv. Fick en suddig bild med inzoomad kamera, den är nästan lika stor som haspen på fönsret!

Visa bifogad fil 72895
Lite sent tips... men till näst gång.

De söker lus. Så om du får in dem och det är lite skymning så se till att tända något utanför så dras de dit. Kan räcka med en tänd ficklampa på ett bord.

Jag kan få in ett gäng i pannrummet när jag gått dit kvällstid. Då är det bara att släcka lysrören och låta dem söka sig till ytterbelysningen.

det är ett mäktigt brummande när de är ett helt gäng :)
 
Kan ju bjuda på en bild på hur tjusig jag var efter sticket
Visa bifogad fil 72897

En liten stund senare var hela ansiktet uppsvullet.
Hu! Blev liknande med brorsan när han var liten och blev stucken på läppen, (bara läppen svullnade, underläppen svullnade upp över den övre typ )vanlig reaktion sa de. Fåtal år senare blev han stucken och reagerade med allergi med blodtrycksfall men tack och lov ingen andningspåverkan vid den anafylatiska chocken så blev ilfart med ambulans, usch så rädd jag var över att förlora han ❤.
 
Ja, det är ju så. Och jag är inte så envis… när jag var liten ock åkte på ridläger skrev jag första gången att jag ville ha en fjording och det fick jag. Ridningen gick aldrig särskilt bra men jag skulle ändå ha honom de varje år jag åkte tillbaka (blev nog tre år allt som allt) 😂 Men han var väldigt mysig att pyssla med i alla fall 🥰
Haha jo som sagt så är det nog så ja 😂.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 881
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 204
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp