Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick påminnelser om flera fina minnen på facebook idag, bl.a. när jag varit på semester och när jag vann en funkia när jag besökte en öppen trädgård och deltog i deras tävling. Jag hade alla rätt i tävlingen där man skulle gissa namnen på träden.

Mitt första pris:
FB_IMG_1625301330379.webp

Men det blir ingen semester i år. Inget annat kul heller. Idag vet jag inte alls vad jag ska göra.
 
Jag fick påminnelser om flera fina minnen på facebook idag, bl.a. när jag varit på semester och när jag vann en funkia när jag besökte en öppen trädgård och deltog i deras tävling. Jag hade alla rätt i tävlingen där man skulle gissa namnen på träden.

Mitt första pris:
Visa bifogad fil 72903
Men det blir ingen semester i år. Inget annat kul heller. Idag vet jag inte alls vad jag ska göra.
vad fin! Har du kvar den?
 
Svärfar hade inte ens åkt hemifrån -.- han ringde och bad om vägbeskrivning men hade inte ens åkt. Det tar två timmar ner till oss.
Så nu är jag lite sur. Avskyr när folk inte kommer som avtalat.

I ren ilska gick jag ut och grävde ner lite rosor och en havtornsbuske. Så det var ju bra.
 
Har precis "rafsat åt mig" sängkläderna och slängt in dem i tvättmaskinen. Ska regna något här ikväll, så jag tänkte att det kunde vara trevligt att försöka tvätta och hänga ut en tvätt innan dess.... :up:

Annars inga stora planer för dagen. Dricka lite vin. Skriva lite mer på min bok. Läsa bok - jag laddade precis ner En andra allians av Denise Rudberg från biblioteket. Imorgon, däremot, ska mamma och jag åka på en liten utflykt till en rolig inrednings- och prylaffär, samt fika på ett mysigt fik. Är tanken i alla fall. Om det skulle visa sig att det är för trångt på fiket så skippar vi det. MEN det är första gången sedan pandemin startade som vi sitter i en bil tillsammans överhuvudtaget. Så det är rätt STORT.... :)
 
Sitter i soffan igen. Gick med hundarna till en rastgård och blev på bättre humör. De är så fina när de springer :) Nu kollar jag lite på olika vandringar och funderar på vad som skulle kunna passa oss.
Kul att du skrev det här just idag! När jag var ute och promenerade igår gick jag förbi en hundrastgård där just en saluki höll på att röja järnet och jag var tvungen att stanna och titta eftersom den var så vacker där den sprang :love: Cocker spanieln som desperat försökte hålla jämna steg var lite mindre vacker och graciös... :laugh:
 
Aaaah! Ringer upp svärfar och frågar om han vill ha mat när han kommer. Han börjar direkt med "nej men inte ska ni.. inte behöver jag..." Bla bla bla. Ska du ha mat eller inte? Svara bara på frågan. Äta bör vi annars dör vi, ska vi äta nu eller sen? Jag har ingen aning för jag fick inget vettigt svar.
Jag. Blir. Tokig.
 
Aaaah! Ringer upp svärfar och frågar om han vill ha mat när han kommer. Han börjar direkt med "nej men inte ska ni.. inte behöver jag..." Bla bla bla. Ska du ha mat eller inte? Svara bara på frågan. Äta bör vi annars dör vi, ska vi äta nu eller sen? Jag har ingen aning för jag fick inget vettigt svar.
Jag. Blir. Tokig.
Jag tycker att han verkar rätt gullig.... :D
 
Tagit hand om tvätten som sambon ville ha tvättad ( han får inte tvätta för de blir alltid kaos efteråt 🤣 trots att vi bott ihop i 9 år nu ) och druckit för mycket kaffe känner jag! Dags för lunch kanske istället 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 882
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 206
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp