Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Hållhakeminnena"..... Skriv ihop sammansatt ord, säger Word. Men alltså, verkligen. Word stavningskoll - skärp dig :cautious: :rofl: !!!

VAD ar det du forsoker saga? 😳 Jag forstar inte alls. :cautious:

Jag är nog rätt van. Har en mor som har väldigt svårt för att uttrycka vad hon vill, utan att prata i gåtor. För vissa personer ÄR det jättesvårt att "ställa krav" (som man ofta uppfattar att man gör). Jag är själv lite grann åt det hållet, men jobbar på att ändra på det..... :)

Min mamma var ocksa sadan. Hon vaxte upp pa den tiden nar man absolut inte kunde uttrycka sig rakt pa sak utan allt skulle lindas in och man maste "truga".
"Jag kan laga middagen nu om du vill Mamma"
"Men inte ska du bara for min skull..."
Nar jag som vuxen larde mig att saga "Okay, da vantar vi en stund" ... istallet for att truga och forsoka fa ett svar larde hon sig sa smaningom att uttrycka sig lite annorlunda. Ibland. Och bara med mig.
"Ja det skulle ju vara valdigt gott, men bara om du har tid/orkar/inte blir for mycket for dig/etc"🙄

Min mamma var inte en "snall" person, hon bara lat sa for att det ingick nar hon vaxte upp att aldrig vara rak i nagon fraga och hon valde att inte ta till sig alla ganger jag forklarade hur den storre delen av befolkningen sag pa saken.
 
Jag har ploppat ner har igen efter att spenderat forsta morgon timman med Camilla som har haft en "sleepover". Hon ar GLAD 😑 och PIGG nar hon vaknar.🤐 Det ar inte jag. 😣
Farfar ar alltsa inte lika kul som Farmor. Det ar ju kul i sig, men han borde kunna underhalla 10 minuter eller sa i alla fall kan man tycka. Hon pratar HELA tiden.😳 Precis som jag sags ha gjort nar jag var liten, sa hon har att bras pa stackarn.:p

Numera pratar den har Farmorn inte alls pa morgonen. Inte Alls! Och nar jag tvingas svarar jag med blang och grymtningar ... utom till barnbarnen. Deras far talar garna om hur han minns nar mamma pa morgonen ... :cautious:
Precis som Farmor ror hon sig HELA tiden ... min familj skrattar at hur hon paminner mest om mig i familjen. Jag avgudar den lilla, men mornarna ar lite svara.:grin::p
 
Tvättar. Mitt överkast från IKEA som jag köpte igår hade en liten fläck på sig. Orkar inte gå tillbaka och ska se om det löser sig med en tvätt. Förhoppningsvis krymper det inte för mycket. Gissar att även om fläcken är kvar och jag går tillbaka och förklarar så kommer det inte vara några problem med att byta.

Insåg att jag redan har en äppelskivarsak så nu har jag två.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 888
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 209
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp