Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hund hade skrikit ÄTA marsvin 🙈 😱

Min rottis ocksa ... Mallen hade suckat och sagt att de kan val fa leva da ... om du nu nodvandigtvis vill det. Tate som larde sig formell fotgang genom att ga genom en honsflock som kacklade och flaxade runt sa fort vi gick igenom flocken, sma hundar som sprang hysteriskt, en gris som gick omkring i omradet och vi ibland maste vaja for, och en katt som lat som en hes kraka sa fort han kom for nara.
 
Vaknade innan den tid larmet ringer en vardag. :cautious: :meh: Dvs före 4.44. Helt i onödan.

Men just nu sitter jag i solen på altanen, har ätit frukost och ska just gedigen ut på morgonrundan med hunden. Fast han ser inte ut att ha så bråttom. :D
20210703_080340.webp
 
Behagliga 17 grader ute. Jag ska skynda mig ut på morgonpromenad innan det blir olidligt.

Ska åka på ett årsmöte mitt på dagen. Samling utomhus men jag lämnar hunden hemma. Vi kommer att sitta ute på en gräsmatta utan skugga och det klarar han nog inte. Det är lite lustigt - jag har haft svarta hundar som klarat värme alldeles utmärkt. Nu har jag en liten vit hund som lider rejält i solen.
 
Behöver gå och handla men känner mig slö. Hittar ingen info på Coop.se om i vilka butiker som kassasystemet inte funkar.
Finns telnr till ”min” butik, funderar på att ringa.
Bläh. Orkar inte. :wtf: Har mat så jag klarar mig till i morgon.
 
Kan konstatera att det kl 7:30 en lördag inte är speciellt många personer inne på Ica :p Sedan var det inte såå farligt ändå att det tog 50 min att cykla dit, handla och komma hem igen. Vad som var värst var den tunga(!) ryggsäcken som blev obekväm, svettig rygg och att påsen på pakethållaren med mat höll på att vika ihop sig (och då skulle hälften ha ramlat ut). Skulle vilja ha någon packlösning för cykeln i stil med det vi har på jobbet. Ska kolla om det finns åtminstone något liknande att köpa som privatperson.
 
De är helt fantastiska guldhästar och man måste många gånger vara redigt envis för att passa med en sån 😁. För mig är det en gång fjordhäst- alltid fjordhäst 💞. De som har fördomar mot "lata fjordingar" skulle se när min brallar loss i sidled och som hon styr vid löshoppningar 😂 Men hon är helt fantastisk, har ett superfint temperament 🥰.
Ja, det är ju så. Och jag är inte så envis… när jag var liten ock åkte på ridläger skrev jag första gången att jag ville ha en fjording och det fick jag. Ridningen gick aldrig särskilt bra men jag skulle ändå ha honom de varje år jag åkte tillbaka (blev nog tre år allt som allt) 😂 Men han var väldigt mysig att pyssla med i alla fall 🥰
 
Kan konstatera att det kl 7:30 en lördag inte är speciellt många personer inne på Ica :p Sedan var det inte såå farligt ändå att det tog 50 min att cykla dit, handla och komma hem igen. Vad som var värst var den tunga(!) ryggsäcken som blev obekväm, svettig rygg och att påsen på pakethållaren med mat höll på att vika ihop sig (och då skulle hälften ha ramlat ut). Skulle vilja ha någon packlösning för cykeln i stil med det vi har på jobbet. Ska kolla om det finns åtminstone något liknande att köpa som privatperson.
Det finns typ cykelkorg att sätta på pakethållaren. Biltema har till exempel
 
Här lagar vi ben på morgonen 😅 Äntligen har de övre dragit ihop sig, de nedre kommer ta mer tid men de hade inte kommit något äckel något inatt ✊✊ Snart en vecka sedan han gjorde sig illa. Han börjar bli rastlös och hittar på små saker som vanligt när han inte tränar 🥴 Nu ska matte åka hem och dricka kaffe🙃
IMG_20210703_081748_632.jpg
 
Har precis planterat om en tomatplanta. Herregud vad den gillade att växa när den stod i köksfönstret (solen ligger på där hela förmiddagarna). Hoppas den trivs lika bra på balkongen, för det är enda stället där den får plats nu :cautious: Borde kolla hur man tar skott från tomatplantor och sedan se om någon vill ha sådant, för här växer de som ogräs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 881
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 204
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp