Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sluta med att ja la mig på soffan mindre bra för min rygg känner jag 😬 Blir knäpp!

Imorgon har vi zoom möte men kommer inte ihåg om de var klockan 9 eller 10 😝 Vi bestämde ju de innan jul och glömde bort att skriva upp får nog skicka iväg ett sms idag 😂
 
Försökte verkligen gå upp klockan 8 idag, men det gick ju inte! 😩 Trots att vi la oss mycket tidigare igår och jag sovit bra, tror nog aldrig jag haft såhär stort sömnbehov. Kroppen vill helst sova från kl 22-23 till kl 9:30 just nu.
Jag som annars brukar vakna typ kl 06-07 av mig själv...
 
Försökte verkligen gå upp klockan 8 idag, men det gick ju inte! 😩 Trots att vi la oss mycket tidigare igår och jag sovit bra, tror nog aldrig jag haft såhär stort sömnbehov. Kroppen vill helst sova från kl 22-23 till kl 9:30 just nu.
Jag som annars brukar vakna typ kl 06-07 av mig själv...

Samma här. Jag är nästan chockad över hur mycket jag sover. Jag som brukar gå upp kl. 5.

Jag tolkar det som att jag äntligen har börjat varva ner och att kroppen försöker reparera en extremt hektisk höst där jag gravt misskött min hälsa både fysiskt och psykiskt med 60-timmars arbetsveckor sedan september. Mina dagar består för närvarande av sen frukost, hundpromenad i skogen resten av förmiddagen, lunch, läsa bok framför brasan, middag, ett till två netflixavsnitt och sedan sova. Inte så produktivt eller meningsfullt, men förmodligen välbehövligt. Idag tänkte jag byta ut lite läsning mot joggingtur och successivt börja trappa upp lite.
 
Samma här. Jag är nästan chockad över hur mycket jag sover. Jag som brukar gå upp kl. 5.

Jag tolkar det som att jag äntligen har börjat varva ner och att kroppen försöker reparera en extremt hektisk höst där jag gravt misskött min hälsa både fysiskt och psykiskt med 60-timmars arbetsveckor sedan september. Mina dagar består för närvarande av sen frukost, hundpromenad i skogen resten av förmiddagen, lunch, läsa bok framför brasan, middag, ett till två netflixavsnitt och sedan sova. Inte så produktivt eller meningsfullt, men förmodligen välbehövligt. Idag tänkte jag byta ut lite läsning mot joggingtur och successivt börja trappa upp lite.
Jag tror absolut att det är samma i mitt fall. Haft en jobbig höst.
Jag vet ju att jag brukar kunna gå upp i tid när jag ska jobba så kroppen lär väl ställa om igen efter en tid. Nu har jag tre veckors sjukskrivning kvar efter men fotoperation, men vill ändå kunna gå upp i tid på morgonen för att jag behöver ta kommande veckor till att plugga.
Nu är jag i alla fall uppe och har ätit frukost! Men fortfarande sjukt trött 😆
 
Jag önskar jag kunde slappa lika bra som Selma.
Selma.webp
 
Mådde oväntat bra när jag vaknade så morgonpromenaden blev ungefär dubbelt så lång som vanlig.
Två timmars traskande med hund.

Håller på att skriva inköpslista till morgondagen. Med alla helger och farlig trängsel i affärer så har jag nu ett uppdämt behov av att handla. Köksskåpen ekar tomma och medicinskåpet börjar sina.
 
Min visdomstand krånglar så jag sitter mest och tycker synd om mig själv. Vill hitta på något men känner mig lite disträ och trött.
Somnade dock helt ok tid i natt och sov hela natten för första gången på flera veckor! Så himla skönt! Hoppas jag kan göra samma i natt.
 
Svårt att sova igår. Var nära då jag halvslumrade när kl. var kring 03. Då hörs en rejäl smäll och jag blir klarvaken. Tror att det var någon som satte iväg något fyrverkeri då himlen lös upp.

Var bara att försöka somna om igen.
Somnade tillslut och vaknade till: Yay nu är klockan nog dags att gå upp. Besvikelsen var stor när jag såg att jag bara sovit någon timme.

Blir en sengångar dag idag tror jag minsann. Skönt att inte ha något speciellt inplanerat så kan ta det lugnt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp