Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
De skulle aldrig sitta uppe på mig! Och jag tänker inte ha strumpebandshållare i stallet :D
Mamelucker! :up:
Finns i ull. Googla Calida
1609691467441.webp
 
Lite halvt vinterlandskap ute -igen! Men ändå bitvis lerigt :cautious:

Tömkört ett gäng över bommar. Kul! Måste använda mig av kombon tömkörning och bommar oftare. Det blir liksom lite extra lösgörande ✌️
Väntar nu på att maten i ungen ska bli färdig. Förföriska dofter så håller på att hungrar ihjäl här 🍽
 
Sonen ville inte följa med till ponnyn idag så åkte dit själv, vi tog en promenad ihop som på ”den gamla goda tiden”, det var så mysigt och gammelgubben var pigg och glad 😍

Kom lite nya hästar till stallet där han står också, kul med massa ponnysar. Haft sån tur som hittat dessa människor ❤️

I stort sett alla hästar är deras egna, de sysslar med ponnytrav och lite avel 😊
 
Det är låren som är värst så det ser nog väldigt roligt ut med benvärmare på dem :D

Jag körde faktiskt benvärmare (mina satt faktiskt uppe strax ovanför knäna utanpå ridtightsen/ridbyxorna) och täckkjol (alt kappa, eller båda ihop beroende på väder och behov). Benvärmarna var vinröda och gräsligt fula, men jag fick ont i knäna när jag spände mig pga kyla - och var ju "bara hemma" (i/kring stallet) så det fick vara fult :rofl: . Låren tycker jag är lättast att täcka med lager för värme.

Nu har jag köpt trosor med lår. Så himla sköna (jag köpte dem för att slippa lårskav när jag har kjol på sommaren.. ), tunna, smidiga, sitter där de ska. Önskar att jag haft dem när jag hade häst!
 
Jo om jag hittar något till vettigt pris. Är dock längt över normala storlekar än så utbudet är lågt tyvärr.
Då återgår jag till tipset om lager på lager.

Tights i tjockare kvalitet värmer mer än man tror under de vanliga byxorna. Det är ju till och med så att vanliga tunna strumpbyxor värmer, så tights kan vara rejält varma.

De borde väl finnas till rimliga priser i din storlek?
(googlade snabbt och hittade i stora storlekar på bonprix m.fl.)
 
Då återgår jag till tipset om lager på lager.

Tights i tjockare kvalitet värmer mer än man tror under de vanliga byxorna. Det är ju till och med så att vanliga tunna strumpbyxor värmer, så tights kan vara rejält varma.

De borde väl finnas till rimliga priser i din storlek?
(googlade snabbt och hittade i stora storlekar på bonprix m.fl.)
Jo jag har tights redan, får addera ett par till som börjat bli stora :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp