Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väcktes precis av ett samtal från sjukhuset. Min pappa kommer inte klara sig... Finns ingen chans kvar till det längre utan nu kan de bara smärtlindra för att han inte ska lida... Fattar inte hur jag ska klara av att jobba om några timmar...
Jag är så ledsen för din skull och för din pappa. Om du inte klarar av att jobba och vill/har möjlighet att besök din pappa så har du förmodligen enligt kollektivavtal rätt till åtminstone en dags betald ledighet. Prata med din chef om det. Även om du inte skulle vara i behov av ledigheten direkt så kan det vara skönt att ha det avstämt och avklarat med chefen på förhand när behovet väl uppstår.
 
Jag är så ledsen för din skull och för din pappa. Om du inte klarar av att jobba och vill/har möjlighet att besök din pappa så har du förmodligen enligt kollektivavtal rätt till åtminstone en dags betald ledighet. Prata med din chef om det. Även om du inte skulle vara i behov av ledigheten direkt så kan det vara skönt att ha det avstämt och avklarat med chefen på förhand när behovet väl uppstår.
Ska kolla vad kollektivavtalet säger. Har även sparad semester och även om chefen verkligen inte vill att någon är borta från jobbet nu i januari pga kaos så är han sällan omöjlig att ha och göra med... Just nu försöker jag mest sova. Har legat på sängen sen jag pratade med sjukhuset för två timmar sedan. Känns mest tomt, kramar hundarna och försöker tänka på något som gör att det går att sova, men det är svårt.

Funderade på att skicka sms till chefen och säga att jag kommer jobba men inte vet hur bra det går, men vet inte om det kanske är bättre att inte säga något. Vill inte att han ska tycka att jag är jobbig. Har redan varit borta en del från jobbet pga trasig fot, helt slutkörd pga kaoset och liknande... inte mycket totalt sett visserligen, men mycket för att vara mig. Ska nog börja med att kolla vad kollektivavtalet säger...
 
Ska kolla vad kollektivavtalet säger. Har även sparad semester och även om chefen verkligen inte vill att någon är borta från jobbet nu i januari pga kaos så är han sällan omöjlig att ha och göra med... Just nu försöker jag mest sova. Har legat på sängen sen jag pratade med sjukhuset för två timmar sedan. Känns mest tomt, kramar hundarna och försöker tänka på något som gör att det går att sova, men det är svårt.

Funderade på att skicka sms till chefen och säga att jag kommer jobba men inte vet hur bra det går, men vet inte om det kanske är bättre att inte säga något. Vill inte att han ska tycka att jag är jobbig. Har redan varit borta en del från jobbet pga trasig fot, helt slutkörd pga kaoset och liknande... inte mycket totalt sett visserligen, men mycket för att vara mig. Ska nog börja med att kolla vad kollektivavtalet säger...

Men du, tänk inte på vad din chef tycker och tänker, utan tänk på dig själv! Vilken normalt fungerande människa som helst kan förstå att sånt här är väldigt väldigt jobbigt och han borde verkligen ha överseende med det! ❤️
 
Ska kolla vad kollektivavtalet säger. Har även sparad semester och även om chefen verkligen inte vill att någon är borta från jobbet nu i januari pga kaos så är han sällan omöjlig att ha och göra med... Just nu försöker jag mest sova. Har legat på sängen sen jag pratade med sjukhuset för två timmar sedan. Känns mest tomt, kramar hundarna och försöker tänka på något som gör att det går att sova, men det är svårt.

Funderade på att skicka sms till chefen och säga att jag kommer jobba men inte vet hur bra det går, men vet inte om det kanske är bättre att inte säga något. Vill inte att han ska tycka att jag är jobbig. Har redan varit borta en del från jobbet pga trasig fot, helt slutkörd pga kaoset och liknande... inte mycket totalt sett visserligen, men mycket för att vara mig. Ska nog börja med att kolla vad kollektivavtalet säger...

Är chefen vettig så kommer han inte att tycka att du är jobbig utan visa förståelse, medkänsla och vara tacksam för framförhållningen.
 
Note to self: Paraflex är jättebra avslappning för ryggen när man ska få sova en hel natt. Däremot helt omöjligt för hjärnan att vakna till liv som vanligt på morgonen..
 
Gick upp vid 6 idag. Har nog sovit för mycket den här ledigheten för jag somnar aldrig på kvällen om jag sover till 8-9 så idag gick jag upp som vanligt när jag ska jobba i hopp om att somna innan kl 1 i natt. Har fodrat och äter nu frukost och jobbar. Blir väl ingen full arbetsdag då ungarna är lediga även denna veckan men ska samla ihop mig lite och påbörja månads- och årsavslut :)
 
Ligger i sängen och väntar på att klockan ska bli runt 9:30. Min voffse har fått tumörer som poppar upp och växer i rasande fart (tydlig skillnad på en vecka) så vi ska kolla om det även finns i lungorna eller om man kan prova att ta bort dem. Mitt hopp är så litet, oavsett dagens resultat, att jag börjat prata med uppfödare av min kommande ras.

Fantastiskt med djur! Tills de blir sjuka.
 
Väcktes precis av ett samtal från sjukhuset. Min pappa kommer inte klara sig... Finns ingen chans kvar till det längre utan nu kan de bara smärtlindra för att han inte ska lida... Fattar inte hur jag ska klara av att jobba om några timmar...

Så sorgligt :heart

Sjukskriv dig om du behöver... men det kan vara skönt att ha något att göra också (som alltid, bara du vet vad som är rätt och fel för dig ;)). Jag jobbade i Norge när min pappa dog och en kollega på ICA kom in och jobbade enligt sitt schema trots att hennes man hade gått bort under natten (väntat, han var sjuk länge). Hon ville inte sitta hemma... så vi tog in en personal till om hon ville gå hem och såg till att hon inte behövde vara i kassan.
 
På jobb. Hade värsta ågrenen igår och unde inte somna. Vände och vred på mig och det är märkligt för jag gillar mitt jobb. Tror det varit lite för många kast fram och tillbaks och att det fortfarande svävar i lite ovisshet.

Kan berätta om nyår. Jag och sambon beslutade att vara hemma då det blev för många. å nyår hörde våra kompisar/grannar av sig och tydligen hade vi alla kännt samma sak att vi blev för många så ingen skulle dyka upp :rofl:

slutade med att det blev vi 4 som käkade lite mat ihop ändå och på 12-slaget möttes vi några stycken ute medans barnen fick smälla av några raketer önskade Gott Nytt sen åkte vi hem.

Jag är själv inte alls förtjust i raketer men 2-3 stycken som skjuts upp ansvarsfullt under övervakning och i utkanten av ett mindre samhälle precis på 12-slaget kan jag tycka är ok.

Känns både vemodigt att starta jobbveckan efter ledighet och samtidigt skönt.

Huliganerna är lugna de har knappt vaknat än ha ha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp