Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20210103_132231_741.webp

-10 grader och sol (på andra sidan kullen)! ☀️

Vi grillade korv till lunch efter promenaden. Mysigt!
 
Härlig dag solen sken för fullt och minus tre grader 😊 Var ute hela förmiddagen och plockade isär alla träningsgrejer till hästarna och smorde upp dem, så nu är de rena och fina igen.

Sen blev de faktiskt en promenad idag med nu på eftermiddagen med en ljudbok i öronen 😄 Klappar mig själv på axeln kommit ut 5 gånger denna vecka och promenerat 💪🏻
 
Finner inga ord. :rage:


https://www.expressen.se/gt/ledarhu...qA75czx5LkY6sZ5E0Oel0sLoWs3d4PJmOu2Mw0wNlxgmc


Någon eller några personer kastade en smällare mot en synskadad man med ledarhund i Jönköping på nyårsdagen. Hunden blev så rädd att den inte längre vågar gå ut. Nu söker polisen vittnen till händelsen.

Polisen skriver att händelsen utspelade sig vid 17-tiden den 1 januari.
Den synskadade mannen och dennes ledarhund var ute och gick i Gräshagen, Jönköping runt vid området kring Småstugegatan/Höjdgatan när någon eller några personer valde att kasta smällare mot dem.
Polisen skriver att hunden blev så skrämd att den inte längre vågar gå ut.
Någon eller några har då avfyrat en kraftfull smällare i närheten av dessa, vilket har resulterat i att hunden har blivit rejält skrämd och inte vågar gå ut, och således inte fungerar som ledarhund för sin husse.”

Polisen vill ha tips​

Polisen söker nu tips från allmänheten.
Har du sett eller hört något som han hjälpa Polisen i pågående utredning?! Vänligen kontakta Polisen på telefonnummer 11414.
Händelsen väcker ilska bland boende i området. Polisens inlägg har delats tusentals gånger och kommenterats flitigt.
Bland kommentarerna till polisens inlägg kan nämnas: ”Blir så arg och trött på folk som inte tar ansvar”.
En annan person skriver: ”Ett grymt sätt att begränsa vardagen och friheten för en annars aktiv och social granne här ute”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp