Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick ett paket fran Sverige i dag. 2 par byxor och en (lila!:D) jacka jag bestallde hem till en kompis som skickade vidare ... och nar hon tog ut pack sedeln la hon in en pase Ahlgrens bilar❤️ da hon ar en mycket snall manniska som kanner mig val.:p

Da jag ar en mycket snall och omtanksam hustru sa fick Maken 3 rosa bilar. Det var bara en pase, sa jag kunde bara avsta fran 3 rosa (den farg jag gillar minst) sa har sitter jag nu och alla bilar ar slut. :arghh: Men det ar kanske lite tur att hon inte la in en hel massa pasar i paketet.;)
Du behöver verkligen en bil i den här storleken..... :D :up:
 
Vi drog igång ettnytt projekt igår. Ska fräscha upp rummet vi har som typ walk in closet nu med nytt tak, nytt golv och nya (fina) tapeter. Ska sen flytta in mitt kontor dit och ha det stora rummet som jag har kontor i nu som walk in closet istället. Låg vaken till typ halv 2 i natt pga inte så trött och planerade inredning av mitt nya kontor 😅

Släpade mig upp kvart över 8 idag i hopp om att vara tröttare ikväll. Ätit frukost och lyssnar på ljudbok. Är inne på andra kaffekoppen och ska snart gå ut och gå spår med hunden som maken la igår. Har snöat i natt plus lite andra svårigheter i spåret så vi får väl se hur hon löser detta.
 
Pannkaksfrukost!

D6C239FB-861C-40D3-94C3-23B7BA51A6A1.webp
 
På G till Uppsala för en lampa till köket, matta till lilla hallen och tapeter till lilla hallen. Lilla hallen var först tänkt som ”yoga-ställe” men om vi får en valp blir det katternas safezone så har fått planera om utrymmet lite :)
 
Hunden och hästarna har fått sitt och lunchen är i magen. Nu ska vi fortsätta med rummet vi påbörjade igår, maken ska åka och shoppa tak och färg och jag ska börja riva lister och tvätta garderobsdörren som jag ska måla vit :)

Det var nog någon som jagade nära där jag red förut för det small ett skott inte långt från oss. Första gången nånsin det händer mig faktiskt och det var skönt att se att varken hund eller häst blev rädda, tror jag skvatt mest 😂
 
Vi ska gå upp tidigare. Än så länge är det mest jag i det här ”vi”.
Det sa vi också igår, och gick därför och la oss "redan" vid 23. Döm av vår förvåning när vi inte vaknade förrän 10:45 i morse :eek: Jag kan i och för sig sova sådär sent någon gång ibland om jag är riktigt riktigt trött och har kommit i säng sent, men sambon är en sådan som glatt vaknar av sig själv runt 8:30 nästan jämt. Och ingen av oss brukar kunna sova länge än ca 9 timmar i sträck. Ingen aning om vad som hände där, men skönt var det! Vi gör ett nytt försök med det där "gå upp tidigare" imorgon :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp