Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Malmö, söndag kl 7.30. Lika stilla till havs som på land.
20200816_075637.jpg
 
Nu har jag varit och handlat. Kändes som jag var nära att svimma ett par gånger, bland annat när jag klev ur bilen utanför affären och det bara svartnade för ögonen och jag fick typ "tunnelhörsel" :down: Men nu är jag iallafall hemma igen utan missöden. Och ingen panikattack idag!

Har ett nära på konstant bråk i huvudet däremot om vad jag ska göra och inte, logiken och känslan är liksom inte helt överens :cautious:
 
Jag kör ofta ramsan tyst i huvudet... "Trettio dagar har november, april, juni och september...." Då vet jag ju att resten (förutom februari då) har 31 dagar. Mycket mer diskret än att räkna på knogarna, som jag tror är något senare påfund..... ;) ?

Enligt wikipedia har ramsan funnits med sedan 1400-talet (engelsk version) så folk har haft problem med detta länge...... :D
https://sv.wikipedia.org/wiki/30_dagar_har_november
Tack! Då slapp jag skriva det. Det första som dök upp i huvudet :D
 
Hemma efter att ha släppt ut hästar. Passade på att ta en tur med tanten eftersom det inte hunnit bli så varmt. Jösses vad det lilla livet sprattlade runt. Hon tyckte det var lika skönt som jag att slippa extremvärmen och kunna röra på sig. Mattehjärtat har nojat i ett par dagar då jag tyckt att andningen varit lite tung men det kunde jag glömma idag.
Sprutat stallkompisen häst för sista dagen idag med, fick presentkort på Hööks som tack så nu har jag det roliga nöjet att fundera på vad det ska bli
 
Man vågar alltid öppna en bok. Sätt en timer;)
Jag har noll självdisciplin när det kommer till att sluta läsa, "ska bara" läsa några sidor till. Och några till, osv :laugh:

Det skulle vara skönt att läsa ut boken idag och det är drygt 200 sidor kvar. Så jag skulle kulla läsa ut den idag... om det inte hade varit för det lilla problemet att jag inte har tid :angel:
 
Gips eller operation, beroende på hur frakturen ser ut.
Frakturer i händer och fingrar har generellt en längre rehabtid efter läkning (än andra benbrott), enligt den kirurg (och sjukgymnast, och arbetsterapeut) som hade hand om mig för några år sen. Jag trodde att fingret var ur led på mitten när jag åkte in till akuten. Det visade sig vara en dubbel fraktur längs med benet (delen närmast handen) som dessutom var vriden = de drog saker och ting rätt men opererade dagen efter för att det skulle läka korrekt osv.

Oh nooo!!

Så sambons finger nu är fortf svullet och gör ont (förmodligen mer än han talar om för mig).
Mest svullet över... hmm... inte knogen men nästa "knoge". Känns som att han behöver x-ray dammit... vi väntar till i morgon när medical center är öppet igen...
 
Jobbade mina 2 timmar imorse; dock försov jag mig så ringde jobbet och sa att jag skulle bli 20 min sen; drog till med det för att slippa stressa- var lite före i luuuugn och ro! :).
Arbetade i lugn takt och gick lugnt mellan besöken, skönt skönt! (men så j*vla svettigt. ) Nu är jag ledig till imorgon bitti igen :). Gjorde ett ärende åt morfar i stan sen när jag kom hem vart det skönt att ta igen sig en stund på soffan :). Har kört en omgång i diskmaskinen och lagt fram lax till dagens middag, även ätit ett par äggmackor och druckit kaffe till lunch :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 670
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 296
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp