Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kommer ju bli ett superstort kök
Tack! Då slapp jag skriva det. Det första som dök upp i huvudetJag kör ofta ramsan tyst i huvudet... "Trettio dagar har november, april, juni och september...." Då vet jag ju att resten (förutom februari då) har 31 dagar. Mycket mer diskret än att räkna på knogarna, som jag tror är något senare påfund..... ?
Enligt wikipedia har ramsan funnits med sedan 1400-talet (engelsk version) så folk har haft problem med detta länge......
https://sv.wikipedia.org/wiki/30_dagar_har_november
Man vågar alltid öppna en bok. Sätt en timerJag skulle bara läsa några sidor igår av boken jag läser nu... och det slutade med att jag hade läst 200 sidor. Jag skulle vilja fortsätta läsa idag men har inte tid att läsa 200 sidor idag. Så jag vet inte om jag vågar öppna boken
Jag har noll självdisciplin när det kommer till att sluta läsa, "ska bara" läsa några sidor till. Och några till, osvMan vågar alltid öppna en bok. Sätt en timer
Gips eller operation, beroende på hur frakturen ser ut.
Frakturer i händer och fingrar har generellt en längre rehabtid efter läkning (än andra benbrott), enligt den kirurg (och sjukgymnast, och arbetsterapeut) som hade hand om mig för några år sen. Jag trodde att fingret var ur led på mitten när jag åkte in till akuten. Det visade sig vara en dubbel fraktur längs med benet (delen närmast handen) som dessutom var vriden = de drog saker och ting rätt men opererade dagen efter för att det skulle läka korrekt osv.