Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för bok?
Hope av Amanda Berry och Gina DeJesus.

Den handlar om de tre tjejerna som kidnappades i början av 00-talet och var inlåsta i ett hus i Cleveland, Ohio ett helt årtionde. Den tredje tjejen, Michelle Knight, har skrivit två egna böcker. Både denna boken och Michelles böcker har fångat mig och fått mig att inte vilja sluta läsa, även om läsningen delvis är väldigt hemsk och brutal. Mannen som höll dem kedjade, kidnappade, misshandlade och sexuellt utnyttjade dem tog självmord i fängelset efter bara några månader. Han kunde inte leva utan frihet, sa han...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ariel_Castro_kidnappings
 
Vi har varit och testat covid-mottagningen. Dotterns lymfkörtlar var än sämre idag och hon har haft ont i snart 14 dagar så jag/Vi ringde och prata med 1177. Sköterskan rekommenderade att vi skulle åka till jouren men gå via covid-mottagningen.
Så vi knackade på tältet och vi var de enda där förutom personalen. Så på 15 min hade vi hunnit med sänkan, temp och halsprov. Låg sänka, ingen temp och negativt på halsprovet så sköterskan ringde läkaren. Läkaren kom på 15 min, konstatera att allt tyder på körtelfeber och inte covid-19, tog en blodprov och konstatera att vi kunde åka hem igen. Bara avvakta, ta det lugnt och ingen kontaktsport eftersom mjälten kan vara förstorad. Så på mindre än 1 h var vi därifrån! Personalen satt på varsin stol och småpratade när vi gick. :) De hade det väldigt lugnt just nu!
 
Oh nooo!!

Så sambons finger nu är fortf svullet och gör ont (förmodligen mer än han talar om för mig).
Mest svullet över... hmm... inte knogen men nästa "knoge". Känns som att han behöver x-ray dammit... vi väntar till i morgon när medical center är öppet igen...

Det gick bra för mitt finger :) . En del stift och skruvar, som fortfarande sitter kvar eftersom de inte besvärar. Full styrka tog bra lång tid att återfå. Men det är rakt och fint och fungerande, bara ärret syns.

Men det är därför jag reagerar en del när det skrivs tex i hästdelen här på buke att "en åker inte in bara för ett brutet finger". Joho, det gör en visst det. Det kan kännas fånigt men jag skulle inte tveka att få det röntgat om något hände igen.

Håller tummarna för att det inte är någon fara!
 
Typiskt att frysen ska krångla just nu. Kyl/Frys är från yngre stenåldern, den var öppen igår morse och hade stått på glänt. Stängde, inga problem. Kom hem, slängde in lite grejor i frysen, röd lampa blinkar och har fortsatt göra det och glassen jag köpte är i princip smält. Men tycker att det känns lite kallare nu och det sista jag behöver är att tvingas köpa en ny.

Att man sedan försöker googla om vad som kan vara fel och läser, 'om den röda lampan blinkar/varnar åtgärda felet'. Jaha, vilket fel då?!? :banghead:
 
Får psykbryt på mig själv :arghh:
Ska cykla iväg till stallet nu snart för att rida och så, blir där några timmar. Jag vet att jag BORDE äta nåt innan jag sticker men det är fanimej OMÖJLIGT :banghead::banghead::banghead:
 
Min arbetsmoral är orimligt låg... har 96435543 beställningar och vad gör jag? Startar en slags karneval på innergården? Nyss öppnade en granne fönstret och ropade ”är vi i Sthlm eller RIO????”

:rofl:
 
Får psykbryt på mig själv :arghh:
Ska cykla iväg till stallet nu snart för att rida och så, blir där några timmar. Jag vet att jag BORDE äta nåt innan jag sticker men det är fanimej OMÖJLIGT :banghead::banghead::banghead:
Om du tål jordnötter är det bra att ha en liten påse med sig när det är varmt, då får du i dig både lite salt och energi, vatten har du i stallet och du slipper hästarnas saltstenar. :)
Själv brukade jag slicka på kornas saltstenar när jag var liten. :laugh:
 
4DF57519-5DC0-467A-817B-D0DDA8344AEC.webp

Väderappen känns som den fått solsting. De måste ju satt mätaren i solen eller ngt. Vi har 30 grader enligt vår egen mätare.
Känner mig jävligt glad över att det inte är SÅ varmt.
 
Halva tiden har bara försvunnit ut i tomma intet. Eller ja jag har svarat på 3 frågor av 6.

Puh. Mer än hälften kvar för de frågorna som kommer är värda 50 av 90 poäng 😱
 
Typiskt att frysen ska krångla just nu. Kyl/Frys är från yngre stenåldern, den var öppen igår morse och hade stått på glänt. Stängde, inga problem. Kom hem, slängde in lite grejor i frysen, röd lampa blinkar och har fortsatt göra det och glassen jag köpte är i princip smält. Men tycker att det känns lite kallare nu och det sista jag behöver är att tvingas köpa en ny.

Att man sedan försöker googla om vad som kan vara fel och läser, 'om den röda lampan blinkar/varnar åtgärda felet'. Jaha, vilket fel då?!? :banghead:

Felet lär vara att det blivit fukt på termometerdelen och sen har den fukten frusit. Då tror frysen att utrymmet är tillräckligt kallt, fastän det inte är det. Lösningen är att frosta ur ordentligt.

Been there, done that..
 
Felet lär vara att det blivit fukt på termometerdelen och sen har den fukten frusit. Då tror frysen att utrymmet är tillräckligt kallt, fastän det inte är det. Lösningen är att frosta ur ordentligt.

Been there, done that..

Frysen är avfrostad för två månader sedan så jag tror inte att det är problemet. Lampan påstår att det är för varmt i frysen inte för kallt :( Det startade i samband med att jag glömde att stänga till dörren i förrgår kväll. Ingen lampa även om det värmts upp - tack och lov så har jag inte mycket i den och att saker som fryst basilika och ett paket varmkorv och en halv långfranska halvtinat är inget problem. Det började när jag kom hem i går och hivade in lite mer saker. Men har kollat nu och det verkar som det är glassen som fortfarande är mjuk och rinnig. Köttet jag la in igår är stenhårt. Kan glass fortfarande vara mjukt även om det nu är frystemperatur?

Iofs är kylen från stenåldern som sagt så jag kommer behöva byta den, men just nu är en extremt dålig tidpunkt.
 
Hope av Amanda Berry och Gina DeJesus.

Den handlar om de tre tjejerna som kidnappades i början av 00-talet och var inlåsta i ett hus i Cleveland, Ohio ett helt årtionde. Den tredje tjejen, Michelle Knight, har skrivit två egna böcker. Både denna boken och Michelles böcker har fångat mig och fått mig att inte vilja sluta läsa, även om läsningen delvis är väldigt hemsk och brutal. Mannen som höll dem kedjade, kidnappade, misshandlade och sexuellt utnyttjade dem tog självmord i fängelset efter bara några månader. Han kunde inte leva utan frihet, sa han...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ariel_Castro_kidnappings
Michelle Knight har jag sett i dr Phil, tror hon varit med där två gånger.
Själv har jag inte läst någon av de böckerna men några andra på samma ”tema”. En är ”3096 dagar” av Natascha Kampusch, den var väldigt välskriven, tror jag har hennes andra bok här hemma men inte läst den ännu.
Jag gillar verklighetsbaserade böcker, även om de kan vara hemska ibland. :cry:
 
Om du tål jordnötter är det bra att ha en liten påse med sig när det är varmt, då får du i dig både lite salt och energi, vatten har du i stallet och du slipper hästarnas saltstenar. :)
Själv brukade jag slicka på kornas saltstenar när jag var liten. :laugh:

Tål jordnötter gör jag, men jag får inte i mig dem. Tycker det både smakar och känns som att tugga på små träbitar :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 699
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 300
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp