Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe med tuppen. Det är tydligen min bil som ska tjänstgöra idag så den behöver fräschas upp lite. Jag hade tänkt att göra det imorgon men men.
 
D0D19A61-F417-4197-8CCD-9CCA21CB359F.webp
Den här väggen ska bort, för köket ska få dubblerad yta. Så idag tänkte jag flytta på bokhyllan medan jag lyssnar på föreläsningar från juridik-kursen inför tentan.
 
Idag kommer bli en lååång dag :arghh:
Har kommit hem efter att ha släppt ut hästar och fixat stallet, tänkte rida senare idag.
Mår fysiskt skit med yrsel, världens äckligaste "darrigkänsla" i kroppen + benen känns som spaghetti igen, och ont i magen :down:
Ska ut med hundarna om ett tag, sen måste jag bland annat åka och handla och skulle behöva tvätta, morfar kommer på besök senare och så ska jag rida då. Fattar inte hur jag ska orka allt och må såhär :arghh::crazy:
 
Ja, jag vet att man kan kolla på knogarna för att hamna rätt. Men jag tycker att det är pinsamt att inte veta, så jag försöker undvika det. Inte för att det är mindre pinsamt att uttala påståenden som visar sig vara falska :angel: :rofl:
Jag kör ofta ramsan tyst i huvudet... "Trettio dagar har november, april, juni och september...." Då vet jag ju att resten (förutom februari då) har 31 dagar. Mycket mer diskret än att räkna på knogarna, som jag tror är något senare påfund..... ;) ?

Enligt wikipedia har ramsan funnits med sedan 1400-talet (engelsk version) så folk har haft problem med detta länge...... :D
https://sv.wikipedia.org/wiki/30_dagar_har_november
 
Tillbaka till värmen på jobbet. Idag tog jag faktiskt med mig en vilstol och eftersom jag inte har någonting alls egentligen att göra innan 13:30 så kan jag ta en glass och gå ut och lägga mig i solen. Benen får iaf en chans till lite färg, jag tänker inte ligga i bara underkläderna! :D
 
Så besviken över att vi har +19 och blåst. Jag vill också ha värme! Ligger inne under en filt och är avundsjuk. :cautious:

Jag överlåter härmed 10 grader per dag söndag - tisdag, själv sitter jag också inne - utan filt - och väntar på att det ska bli kväll så det går att få något gjort. Städa stallet funkar iofs för där är det ändå hyggligt svalt. Och några fönster måste också skrapas och förbereda målning av.

I övrigt får dagens värme uthärdas med Equisport och glo på lite Falsterbohoppning från SM. Men det ser ju så dumt ut med de tomma läktarna, och att de håller på och tävlar i Falsterbo utan att jag är på plats och tittar. Helt fel!!! :(
 
Veckohandlat och hängt ut tvätt. Får sova i soltorkade sängkläder ikväll.... :love: Folk visar strandbilder på facebook. Jag skulle lätt kunna visa en bild på min torkvinda med mina lakan som vajar i solen. DET är sommar för mig :D !!

Nu sitter jag med ett glas rött och chips :up: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 663
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 292
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp