Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och pappa pratade om vilka månader som har 31 dagar vs 30 dagar. Pappa sa att Juli och Augusti har 31 dagar, jag sa att det är omöjligt för Augusti har 31 dagar och det är aldrig två månader i rad som har det. Pappa bara "fast jag och din mamma gifte oss 31 Juli, så Juli har helt säkert 31 dagar"
Oups 🤷🏽‍♀️😅

(Och nu vet jag att Juli har 31 dagar... ska bara komma ihåg det också 😁)
 
Jag och pappa pratade om vilka månader som har 31 dagar vs 30 dagar. Pappa sa att Juli och Augusti har 31 dagar, jag sa att det är omöjligt för Augusti har 31 dagar och det är aldrig två månader i rad som har det. Pappa bara "fast jag och din mamma gifte oss 31 Juli, så Juli har helt säkert 31 dagar"
Oups 🤷🏽‍♀️😅

(Och nu vet jag att Juli har 31 dagar... ska bara kolla ihåg det också 😁)
Det där rörde till det för mig som liten, jag får ta fram knogarna ibland för att hamna rätt.
 
Sambon är ledsen. Han har gjort illa ett finger i nån dum "grabblek". Nån har dragit i det. Han vet inte om det är ur led eller brutet eller bara ömt....

Det är söndag och läkarmottagningen är stängd idag men det finns en akutmottagning men ingen röntgen.
För det måste man åka till fastlandet = färja + bil/buss/taxi....

Nu ligger han och vilar och han är en sån motig jvel när det kommer till att söka sjukvård. Han hoppas det ska kännas bättre om ett par timmar :meh:

Det självklara hade ju varit att åka och kolla upp direkt men även om det är brutet, gipsar man då eller?
Om det är ur led så har vi en bekant här på ön som kan fixa det (pensionerad ortoped/kiro för elitsport)...


.... Livet på en ö
 
Uci6qpu.jpg
 
Lycklig!
Ena katten var borta igår, inte minsta likt henne. Men nu när jag var ner på toa såg jag en kattsvans genom fönstret på altanen och där var hon - oskadd och hungrig :love: . Tur jag vaknade och var kissnödig, brukar bli sur på min kropp över det annars.
 
Det självklara hade ju varit att åka och kolla upp direkt men även om det är brutet, gipsar man då eller?

Gips eller operation, beroende på hur frakturen ser ut.
Frakturer i händer och fingrar har generellt en längre rehabtid efter läkning (än andra benbrott), enligt den kirurg (och sjukgymnast, och arbetsterapeut) som hade hand om mig för några år sen. Jag trodde att fingret var ur led på mitten när jag åkte in till akuten. Det visade sig vara en dubbel fraktur längs med benet (delen närmast handen) som dessutom var vriden = de drog saker och ting rätt men opererade dagen efter för att det skulle läka korrekt osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 663
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 292
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 338
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp