Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Deppar fullständigt ihop efter att ha fått reda på att två gamla personer jag bondat med i mitt område dött.

Den ena kallade vi 94:an, han skulle ha fyllt 95 i december, en underbart positiv och glad man med schvung i stegen. Han tog dagliga promenader och vi pratade alltid när vi sågs, och gick han förbi mitt fönster knackade jag och han stannade upp, log och gjorde en luftkram. En av de sista gångerna vi sågs sa han att han så gärna ville krama om mig, vilket ju inte gick pga pandemin. Han hade sån positiv och nyfiken inställning till livet vilket märktes på hela hans uppenbarelse och det han sa.

Den andra som gått bort är Skottedamen. En oerhört parant och chic dam, alltid med läppstift, nylagt hår och en skotsk terrier i släptåg, tidigare två. Skottar hade hon haft i hela sitt liv. En gång frågade jag vad hunden som gick bort för ett par år sedan hette. Hon blev fundersam, tänkte och tänkte och kom verkligen inte ihåg. Nästa gång vi sågs ropade hon att nu kommer jag ihåg, och sa namnet på hunden. Hon var så gullig och snäll.

Så fina människor båda två, gamla så inte oväntat att de gått bort, men ändå. Det är tomt utan dem.
 
Tog mig ut på promenad med hund.
et såg vettigt ut på vägen utanför. det var det INTE. Det som såg ut som bar asfalt var täckt av ett tunt islager. Jag fick pulsa ut i skogen för att inte slå ihjäl mig.

Geggade ihop några köttfärsbiffar som står i ugnen nu. Funderar på vad jag ska ha till bara. Och om jag verkligen orkar göra sås.
Har du potatis? I så fall hade jag gjort några enkla potatisklyftor/skivor i ugn. Oskalade, och med lite salt och peppar på. Går snabbt och blir (tycker jag) väldigt gott :) !
 
Deppar fullständigt ihop efter att ha fått reda på att två gamla personer jag bondat med i mitt område dött.

Den ena kallade vi 94:an, han skulle ha fyllt 95 i december, en underbart positiv och glad man med schvung i stegen. Han tog dagliga promenader och vi pratade alltid när vi sågs, och gick han förbi mitt fönster knackade jag och han stannade upp, log och gjorde en luftkram. En av de sista gångerna vi sågs sa han att han så gärna ville krama om mig, vilket ju inte gick pga pandemin. Han hade sån positiv och nyfiken inställning till livet vilket märktes på hela hans uppenbarelse och det han sa.

Den andra som gått bort är Skottedamen. En oerhört parant och chic dam, alltid med läppstift, nylagt hår och en skotsk terrier i släptåg, tidigare två. Skottar hade hon haft i hela sitt liv. En gång frågade jag vad hunden som gick bort för ett par år sedan hette. Hon blev fundersam, tänkte och tänkte och kom verkligen inte ihåg. Nästa gång vi sågs ropade hon att nu kommer jag ihåg, och sa namnet på hunden. Hon var så gullig och snäll.

Så fina människor båda två, gamla så inte oväntat att de gått bort, men ändå. Det är tomt utan dem.
Men tänk ändå....så HÄRLIGT att de fick vara såpass friska och ha en sådan positiv inställning till livet ända in i det sista :) ! (Men självklart är det inte konstigt om du sörjer dem ändå... :( )
 
Verkligen, hur mycket som helst :love:


Snygg :love: Verkar finnas mycket med det lilla extra, som sticker ut lite utan att ta över. Det är kul :laugh:
Nu måste jag ju kolla på taklampor och golvlampor också :cautious: men det är iaf planerat, har ingendera i vardagsrummet ännu 😅

Tack! Funderar på att byta till denna dock!

EBD5908D-C766-4108-B064-3A67BCDD2582.jpeg
 
Jag köper knappt äpplen längre, inte sedan jag har tillgång till egna äppelträd. Tänk hur fantastiskt var det inte i höstas i oktober november att kunna gå ut mitt i natten med hundarna, plocka ett Ingrid Marie, sprängfyllt av saft så det riktigt skvätter när man biter i det. Jag har Aroma, Ingrid Marie, Säfstaholm, Åkerö, Signe Tillich, Bullerhus och Gravensteiner. Vill absolut ha fler sorter om jag bor kvar.

Mycket avundsjuk! (Men såklart ej missunsam.)
 
Sömntabletterna däremot tycker jag mig inte känna av. Möjligen att det är tystare i huvudet men nå mer trött blir jag inte. Tog maxdos igår och kände ingen skillnad men kan iaf konstatera att jag inte vaknar som en zombie dagen efter vilket är en fördel.
Är dom för insomning eller för en bättre/djupare sömn? Idag är det ju skillnad på dessa varianter.
Jag har en som är till för insomning, som jag tar vid behov och den fungerar faktiskt bra :up:
En god vän till mig har en variant för just bättre sömnkvalité och h*n beskriver det som du gjorde ovan.
Jag tänkte bara att du kanske behöver en kombinerad sort om det finns? Men skönt att du fick en bättre sömn iallafall :up: Sömn är verkligen viktigt :heart
 
Jag har inte kommit så långt för när jag kom hem från affären så var Lilla herrn alldeles ensam och övergiven! Påstod han :p så vi har myst och balkongdörren är öppen för vädring :heart ska ta och sätta igång dock, börjar va hög tid... vädra täcken och kuddar innan det blir storm igen och göra gryta. Funderar på att göra en kaka att ta till jobbet imorgon också, kan behövas lite uppmuntring i kaoset som pågår :)
 
Är dom för insomning eller för en bättre/djupare sömn? Idag är det ju skillnad på dessa varianter.
Jag har en som är till för insomning, som jag tar vid behov och den fungerar faktiskt bra :up:
En god vän till mig har en variant för just bättre sömnkvalité och h*n beskriver det som du gjorde ovan.
Jag tänkte bara att du kanske behöver en kombinerad sort om det finns? Men skönt att du fick en bättre sömn iallafall :up: Sömn är verkligen viktigt :heart
De är för insomning, sambon har tagit samma sort för några år sedan och han blev snortrött på samma dos efter 15 min. Nu har jag egentligen inga större problem att somna och den ångestdämpande effekten räcker gott eftersom det ofta är just högvarv i hjärnan som ställer till det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 300
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 055
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 080
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 840
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp