1 april 2025

1000013144.webp

Från vårt intranät:

Ny funktion: AI-styrda skrivbord – ergonomi på en ny nivå!

IT-avdelningen är stolta över att kunna meddela att vi från och med idag påbörjar utrullningen av ett nytt, smart system för automatisk höjning och sänkning av höj- och sänkbara skrivbord. Genom att koppla samman skrivborden med AI-algoritmer analyseras användarens rörelsemönster, energinivå (baserat på tangenttryck och musrörelser) samt kaffekonsumtion (via integrering med kaffemaskinens loggning).

Systemet anpassar därefter skrivbordets höjd dynamiskt – helt utan att du behöver tänka på det själv!

Exempel på funktioner:
Om systemet märker att du inte har rört dig på 42 minuter höjs skrivbordet automatiskt.
Känner AI:n av att du är "i flow" bibehålls positionen – för maximal produktivitet.
Efter tre koppar kaffe på kort tid sänks skrivbordet temporärt för säkerhets skull.

Vi kallar systemet för "DeskSense™", och första testmiljö rullas ut på kommunhuset under dagen. Feedback mottages gärna, men tänk på att systemet känner av ditt engagemang 😉

Vi ser fram emot en mer ergonomisk, intelligent och... något mer automatiserad vardag!

Jag älskar ju den här dagen.
Vad har ni sett för aprilskämt idag?
(Om ni tycker det är tramsigt så kan ni lufta dom känslorna i en annan tråd :))

Visa bifogad fil 164812
Liseberg flyttar FlumRide till Gröna Lund 💦
Nu har jag ingen bild, men jag såg en som gjort en AI bild på ett gigantiskt lodjur i sin trädgård 😄😄 Sedan lurade sambon mig i morse med att bilen inte gick igenom besiktningen och att det skulle kosta massor att fixa :laugh:

🚤🍦 Sveriges första Drive-In för båtar öppnar – på Göta kanal!

I sommar lanseras Boat-In – 21 flytande snabbmatsstationer där du kan beställa en episk räkmacka, glass eller kaffe direkt från båten. Beställ via högtalare eller app – leverans sker av personal på vattenskoter inom 5 min!

🌙 Nattöppet med skymningsbelysning och stämningsmusik

Due to their ever increasing popularity, bicycle lanes have been installed on one of the runways at Edinburgh Airport.
In what is thought to be an airport first, a six month trial has been established to monitor the popularity of these lanes and if the trial proves successful the airport has committed to putting them on both runways.
Airport Compliance Officer Stevie Muir was excited about the opportunity for cyclists.
"We took a look at our infrastructure and decided that the bike lanes would be a great way to expand the use of our underutilised runways."
"Whilst they don't really go anywhere, the views of trucks passing on the highway is simply breathtaking" Paul commented.
The trial begins next week.— at Edinburgh Airport.

1743528611048.webp

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad...
Svar
12
· Visningar
275
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 125
Senast: Twihard
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 351
Senast: skiesabove
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 694
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka