Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Banana for scale :D received_1607726366238674.jpeg
 
Funderar på att snabb blekinpackning av håret och pigga på färgen innan läggdags. Somna innan ettsnåret lär ju vara hopplöst ändå. :D
 
Sisådärja! Har nu piffat upp det gula lite och hoppas att det kom ut lite mer som jag tänkt mig! Det känns rätt kul. Jag fick till och med infall för ett par veckor sedan och beställde hem ögonskugga (jag har inte ägt en vettigt fungerande ögonskugga på typ sju år!) och kanske köper en mascara imorgon så att jag kan sminka mig när jag går ut med hunden efter jobbet! Eller före jbbet! Bara för att det är roligt en Onsdag. :D
 
Måste ringa vården idag pga mitt knä. Haft ont i det till å från, men varit väldigt diffust vad som utlöste det onda.
Igår när det var terminsstart på ridskolan, jäklar. Gjorde ont satan och har nu hittat när det gör ont.

Nu velar jag lite vart jag ska ringa. Vanlig vc kommer jag inte kunna besöka förrän nästa torsdag tidigast. Hade helst velat kollat upp det denna vecka. Funderar på om jag ska åka till sjukhuset, vet när jag var på akuten med min dåvarande onda hals (enda jag kunde komma på som va öppet en fredag kväll) blev jag skickat till något som hette närakuten och var som en vc i princip.

Hade varit skönt å få hjälp med hur jag ska hjälpa det läka snabbt.
 
Måste ringa vården idag pga mitt knä. Haft ont i det till å från, men varit väldigt diffust vad som utlöste det onda.
Igår när det var terminsstart på ridskolan, jäklar. Gjorde ont satan och har nu hittat när det gör ont.

Nu velar jag lite vart jag ska ringa. Vanlig vc kommer jag inte kunna besöka förrän nästa torsdag tidigast. Hade helst velat kollat upp det denna vecka. Funderar på om jag ska åka till sjukhuset, vet när jag var på akuten med min dåvarande onda hals (enda jag kunde komma på som va öppet en fredag kväll) blev jag skickat till något som hette närakuten och var som en vc i princip.

Hade varit skönt å få hjälp med hur jag ska hjälpa det läka snabbt.

Sjukgymnast/fysioterapeut är professionen du söker. :)
 
Gårdagens jobb var en enda lång kamp, typ :cautious:
Jag slapp iaf köra till Röstånga för att hämta dottern för det gjorde 27-åringen :D
Således körde jag efter jobbet direkt till stallet och väl hemma tog en dusch och åt chips med dip :d

Idag är jag och 27-åringen lediga men dottern har gått iväg till skolan. Den är sprillans ny och ligger på krypavstånd hemifrån så det är praktiskt.
Jag och 27-åringen ska om en knapp timme till stallet. Jag ska motionera ponnyerna och han ska mocka hagarna. Sen ska vi åka iväg för att mäta och vaccinera ungponnyn, spännande!
 
Kan glädja dig med att det brukar avta efter ett par dagars användning, har jag inte använt min Brikanyl på ett tag så slår hjärtat som om jag sprungit gatlopp.
Men haft det sen oktober nu 😭

Eller, jag håller med om den första där, t.ex när jag fick ventolin inför spirometri darrade jag som ett löv i 12h efter, uusch.

Men kramper och sova dåligt har smugit sig på sen okt/nov. Ska prata med läkare imorgon iaf, håller tummarna!

Kramperna har gått fööör långt 😅
 
På jobb. Försov mig imorses eller tja jag sov medvetet så vet inte vad det ska kallas. Blodsockret vart lite lågt så jag tog det väldigt lugnt.

Har en sjujäkla bra hårdag hur det nu har gått till? Skulle egentligen gått upp tidigare och duschat innan jobbet.- Ska nämligen iväg och klippa mig så ville känna mig lite fräsch men men
Har med borste till jobbet för att fröska kamma ut dte men nu när det trasslat till sig så ser det ut som om man gjort frisyren med flit. Jag har volym och det går att ändra.

Jösses amalia jag kan inte ens komma ihåg när jag hade en bra hårdag sist :D
 
Jaha, frukost redan trots skoldag för barnen.

Gjorde i ordning alla 3 barnen, hade lite bråk som vanligt men tills slut satt alla barn fast i bilen. Men då ville den lilla pendlarbilen inte starta, och vår SUV är urladdad sen ett tag tillbaka då min man glömt bort den bilen. Så trots två bilar på gårdsplanen så var det bara att gå in igen. Inte skoj, så jag tänker köpa mig en hjälpstart så jag iaf kan få igång en bil. Eller ja, mannen får köpa med det hem för jag kommer ju inte av gården och han är ca 6 mil bort idag på jobb :meh:
 
Trött idag 😴 Men gick upp 6.50 och gav alla mina stackars undernärda och utsvultna djur mat. Sen kom äldsta dottern ner (hon börjar skolan igen idag) så vi åt frukost innan jag gick upp för att börja jobba. Nu har hon åkt till skolan och jag behöver hämta min tredje kopp kaffe och fortsätta. Prickat av en tråkig punkt på mina att göra lista iallafall. Bara att fortsätta med resten, lite roligare saker som tur är :)
 
Det blir bra det här. Ena närmsta kollegan har ätit taggtråd till frukost och är förbannad på precis allt.
Jag är inne i den värsta pms-otrevligheten. De andra två får vara någon form av vaddering för oss andra :D
(kollegan är alltså inte förbannad på oss, utan på precis varenda dum detalj på jobbet, jag har däremot lyckats snäsa ifrån två gånger redan i dag :( Ska försöka isolera mig och inte prata så mycket med folk så kanske jag inte gör något allt för dumt)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
534
· Visningar
53 965
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 141
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 106
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp