Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ringde tonåringen precis. Givetvis har han tappat bort sina nycklar, så de kan vara kvar i tändningslåset i A-traktorn, tappade på parkeringen eller tappade på bussen. Givetvis idag när jag inte kommer av gården, så nu skulle min man försöka dra i lite jobbkontakter för att se om någon kan kika A-traktorn och jag får ringa runt. Till på köpet har jag två mellanbarn som tycker att livet är orättvist för att jag har datorn. Jag orkar inte :arghh:
 
Vaken och uppe men har inte ens vågat glänta på dörren för att se vad det är för väder ute. Klockan är snart halv nio och det är nästan kolsvart - vad händer därute?! :nailbiting: 😅
Snart blir det tvunget så att våfflan får komma ut och kissa dock. Det blir en snabbis runt kvarteret bara, sedan ett tvåtimmarshus (typ fem dörrar bort.) så tar vi en lite längre runda innan jag gör storhuset.
 
Det blir bra det här. Ena närmsta kollegan har ätit taggtråd till frukost och är förbannad på precis allt.
Jag är inne i den värsta pms-otrevligheten. De andra två får vara någon form av vaddering för oss andra :D
(kollegan är alltså inte förbannad på oss, utan på precis varenda dum detalj på jobbet, jag har däremot lyckats snäsa ifrån två gånger redan i dag :( Ska försöka isolera mig och inte prata så mycket med folk så kanske jag inte gör något allt för dumt)
Kom till mitt jobb jag låter dig gå bananas på mina kollegor/chef :D Slipper jag :D
 
Det blir bra det här. Ena närmsta kollegan har ätit taggtråd till frukost och är förbannad på precis allt.
Jag är inne i den värsta pms-otrevligheten. De andra två får vara någon form av vaddering för oss andra :D
(kollegan är alltså inte förbannad på oss, utan på precis varenda dum detalj på jobbet, jag har däremot lyckats snäsa ifrån två gånger redan i dag :( Ska försöka isolera mig och inte prata så mycket med folk så kanske jag inte gör något allt för dumt)
Passa på och ta tillvara på humöret och skäll ut chef och andra korkskallar när det gäller din arbetssituation. :up:
 
Det blir bra det här. Ena närmsta kollegan har ätit taggtråd till frukost och är förbannad på precis allt.
Jag är inne i den värsta pms-otrevligheten. De andra två får vara någon form av vaddering för oss andra :D
(kollegan är alltså inte förbannad på oss, utan på precis varenda dum detalj på jobbet, jag har däremot lyckats snäsa ifrån två gånger redan i dag :( Ska försöka isolera mig och inte prata så mycket med folk så kanske jag inte gör något allt för dumt)
Det är inte pms-otrevlighet, vi kallar det "låg bullshit-o-meter" och den har fullt rimliga utslag! Mvh har också PMS just nu :D
 
Käkat frukost. Ska snart gå ner och måla samt övervaka rått-helvetet. Folk håller på att tömma det de vill ha kvar i sina förråd, innan resten körs bort. Trodde inte mitt förråd skulle omfattas av rått-kolonin som bosatt sig i det ena förrådsutrymmet men Nomor hittade råttskit även i detta utrymmet. Jahaja. Trodde de jävlarna inte skulle våga trampa in på mitt revir med tanke på hur många av deras liv jag jag på mitt samvete men tydligen…
Nu måste jag bestämma mig för om jag ska ha kvar ngt i förrådet eller om jag bara ska öppna och låta bekämpningsfirman kasta rubbet.
 
Ok, jag trodde att det var inspektion av enskilda avlopp som hos oss.
Har en anläggning som kommunen ordnade när de började ta vatten här. De verkar ändå hålla med om att underhållet är deras problem, det är något som behöver bytas som de kan se okulärt, de börjar med det. Blir nog knepigt om de påstår att anläggningen inte håller måttet när det är kommunen som anlagt den :rofl:
 
A fick vara hemma idag. Hennes ordinarie lärare sitter i coronakarantän så de hade en helt ny, okänd vikarie igår = kaos i klassen. Så hon vaknade med migrän idag :down: Men hon mår bättre efter att ha gått med på hundpromenaden på morgonen :) Jag har sen zoomat och gjort klart rapporten efter opponentkommentarer och nu funderar jag på att gå med hunden igen innan jag äter lunch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
534
· Visningar
53 965
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 141
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 106
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp