Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Största problemet där är att ingen vet vem ägaren är, granngubben hämtar och lämnar den hos ägaren och talar ju självklart inte om vem det är som äger hunden. Sen känner vi inte igen hunden heller. Vi kommer dock kolla av den lokala facebookgruppen och se om det är någon som bor i kommunen, annars vet jag inte hur vi ska ta reda på vem som är ägaren mer än fånga in hunden och läsa av chippet när han är lös utan uppsikt.
Om ni lämnar över den till polisen så är det polisen som kontaktar ägaren, hur den sen väljer att hantera det hela med gubben är deras problem. Om det händer ofta så blir det ju ett problem för ägaren även om gubben valt att inte berätta att han inte har koll på hunden.
 
Tittade till mitt knä idag och det verkar som smärtan inte alls sitter i själva knät. Känns som det är själva benet/skelettet det gör ont i eller om det är någon dold muskel över det benet som är boven.
Sen gör ingenting bättre av att veta att jag egentligen inte har råd att gå till vården före nästa löning, avskyr att känna mig fattig efter rejäla räkningar.
 
Största problemet där är att ingen vet vem ägaren är, granngubben hämtar och lämnar den hos ägaren och talar ju självklart inte om vem det är som äger hunden. Sen känner vi inte igen hunden heller. Vi kommer dock kolla av den lokala facebookgruppen och se om det är någon som bor i kommunen, annars vet jag inte hur vi ska ta reda på vem som är ägaren mer än fånga in hunden och läsa av chippet när han är lös utan uppsikt.
Jag förstår, då hade jag fångat in och ringt polisen så de kan ringa ägaren. Det är ju troligt att denne inte har en susning om att hunden brukar vara lös och rymma.
 
Tittade till mitt knä idag och det verkar som smärtan inte alls sitter i själva knät. Känns som det är själva benet/skelettet det gör ont i eller om det är någon dold muskel över det benet som är boven.
Sen gör ingenting bättre av att veta att jag egentligen inte har råd att gå till vården före nästa löning, avskyr att känna mig fattig efter rejäla räkningar.
Ofta kan man få faktura på vårdbesök, kan vara värt att kolla om du har riktigt ont.
 
Jag. Blir. Tokig. Pa. Tate :banghead: Diva ar i nagon sorts evighets lop ... eller sa kanns det bara sa? Hon har lopt sedan borjan pa December och vi har sett tva (2) bloddroppar pa golvet, Diva ar helt normal. Hon markerar inte och har inte haft nagra tecken alls pa lop forutom de tva bloddropparna vid jul. Tate har varit mer eller mindre hysterisk sedan borjan pa Decempber men har nu helt slutat ata och ar super hysterisk. :banghead: Diva ska till veterinar pa Fredag ... om det inte blir sa att Tate behover veterinaren betydligt mer for att jag har tagit livet av honom :banghead:
 
Nähepp. De (jobbets tänkande chefer) ville inte eliminera risken att hela min enhet försvinner i karantän. Lite korkat eftersom de då får klara sig utan att komma in genom dörrar, boka leveranser, inköp, rumsbokning, föreläsningar, och all akut och icke akut vaktmästartjänst med mera i 1+ vecka, men whatever floats their boat.
Speciellt irriterande då mitt förslag skulle eliminera den risken och samtidigt se till att vi håller samma service som innan.

Nästan så jag önskar att vi alla skulle bli sjuka samtidigt :angel::p
 
Nähepp. De (jobbets tänkande chefer) ville inte eliminera risken att hela min enhet försvinner i karantän. Lite korkat eftersom de då får klara sig utan att komma in genom dörrar, boka leveranser, inköp, rumsbokning, föreläsningar, och all akut och icke akut vaktmästartjänst med mera i 1+ vecka, men whatever floats their boat.
Speciellt irriterande då mitt förslag skulle eliminera den risken och samtidigt se till att vi håller samma service som innan.

Nästan så jag önskar att vi alla skulle bli sjuka samtidigt :angel::p
Ni behöver inte ens bli sjuka, bara satta i karantän som potentiella smittbärare :angel: Min pappa och hans sambo är i karantän eftersom jag sov hos de fredag-söndag och testade positivt måndag, räknas som hushållskontakter då. En liknande situation hos er så lär cheferna ändra sig när de ser kaoset :sneaky:
 
Jahapp. Där blev min sambo sjuk igen efter att ha varit frisk i typ tre dagar. Vi har bytt av varandra med att vara sjuka sedan i slutet på November. I helgen som var så hade vi en person på besök som sen testade positivt. Negativt snabbtest för oss, men dom är knappast pålitliga. Undrar om jag kommer att få covid den här vändan, har aldrig testat positivt även om jag bott med covidsmittade i flera omgångar, så vem vet, jag kanske är immun.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
534
· Visningar
53 894
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 139
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 105
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp