Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste lite forskning om hälso- och sjukvård nyss och insåg att mitt liv och gärning när jag dör för evigt kommer att finnas bevarat i kolumnen medellivslängd i framtida rapporter. Även om det är det ett skalärt värde utspätt med alla er medmänniskors motsvarande värde.

Ibland är det intressant/svindlande/jobbigt att vara för mycket matematiskt lagd.

(Eller så trycker nån snart på resetknappen igen för civilisationen så att även detta värde blir tryggt förpassat till okänd till den stora händelsesumman detta universum verkar vara.)
 
Är i alla fall färdigjobbad för dagen och presenterar den där spanieln som agerar golvtrasa när jag försöker torka golv. :D Vi har inte setts på nästan tre veckor nu över jul så han var väldigt needy!
Det där är min spray, min golvtrasa.... och Obi. (som i Star Wars ;) ) och dammsugarsladden.
20220112_141307[1].jpg
 
Läste lite forskning om hälso- och sjukvård nyss och insåg att mitt liv och gärning när jag dör för evigt kommer att finnas bevarat i kolumnen medellivslängd i framtida rapporter. Även om det är det ett skalärt värde utspätt med alla er medmänniskors motsvarande värde.

Ibland är det intressant/svindlande/jobbigt att vara för mycket matematiskt lagd.

(Eller så trycker nån snart på resetknappen igen för civilisationen så att även detta värde blir tryggt förpassat till okänd till den stora händelsesumman detta universum verkar vara.)
det är inte alltid bra för psyket att inse vad man betyder ibland.
jag undrar vad jag kommer betyda för civilisationen efter jag har blivit av med kontrollen över mina molekyler?
men en sak är säkert, man kommer vara statestik.
 
Läkare ringde och kallade mig till besök nästa v. Han: ”du behöver ta prover imorgon”.
Jag ”gud vad spännande det var ju ett tag sen”!
Han verkar inte förstå ironin utan ba ”mmm jaaaaa…
Som en tarmkirurg hos oss. Ibland blir de tillkallade till förlossningen pga någon tarmskada.
Jag och min kollega: Är det inte häftigt att vara med vid en förlossning?!
Doktor: Men vi är bara där för tarmen.
Vi: Ja, men barnet! Är det inte häftigt att se?!
Doktor: :confused: Vi kollar bara tarmen.
Vi: …

(Manlig doktor kanske ska tilläggas)
 
Som en tarmkirurg hos oss. Ibland blir de tillkallade till förlossningen pga någon tarmskada.
Jag och min kollega: Är det inte häftigt att vara med vid en förlossning?!
Doktor: Men vi är bara där för tarmen.
Vi: Ja, men barnet! Är det inte häftigt att se?!
Doktor: :confused: Vi kollar bara tarmen.
Vi: …

(Manlig doktor kanske ska tilläggas)
Jag skulle i och för sig inte heller tycka en bebis var så himla märkvärdigt. Ring igen när hen blir kul, just nu är fokus på tarmen! :D
 
Senast ändrad:
Smittspårning :grin:
Exet som åt mat hos oss i onsdags och som vi gick på bio med i torsdag har fått covid. Hon blev sjuk fredag kväll/natt. Jag tog ju ett test i fredags också pga att jag kände mig hängig (utan att veta detta) och det var negativt, så det är skönt! Jag mår bra. Barnet också. Men man vet ju aldrig…

Har tagit ett nytt test idag men barnet är för liten så har inte gjort det.

Gjorde lite ont i hjärtat att hon fått skiten 💔 Men hon mår okej i alla fall!
 
Det kanske till och med blir svårt att få tag på skådespelare som inte redan blivit "mördade" i denna serie. Hjälp.

Castingbolaget:
- "Det här mordoffret skulle vara perfekt att spelas av NN"
Kollegans fact check: "Tyvärr redan mördad som rollen i säsong 7 avsnitt 3"
-" Ok, men även den här nya som var med i program Y skulle kunna passa"
Kollegans fact check: "Tyvärr med som brandmördat barn redan i säsong 2 avsnitt 77"
- "Fan, ring nåt utländskt bolag igen och ta in nån som klarar hyfsad dialekt i alla fall."
Toppen var väl när trädgårdsmästaren i ett avsnitt dök upp som Tom Barnabys kusin John (den nya Barnaby alltså)
 
Som en tarmkirurg hos oss. Ibland blir de tillkallade till förlossningen pga någon tarmskada.
Jag och min kollega: Är det inte häftigt att vara med vid en förlossning?!
Doktor: Men vi är bara där för tarmen.
Vi: Ja, men barnet! Är det inte häftigt att se?!
Doktor: :confused: Vi kollar bara tarmen.
Vi: …

(Manlig doktor kanske ska tilläggas)
Hade hellre kollat på tarmar än bebisar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
533
· Visningar
53 869
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 132
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 105
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp