Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som en tarmkirurg hos oss. Ibland blir de tillkallade till förlossningen pga någon tarmskada.
Jag och min kollega: Är det inte häftigt att vara med vid en förlossning?!
Doktor: Men vi är bara där för tarmen.
Vi: Ja, men barnet! Är det inte häftigt att se?!
Doktor: :confused: Vi kollar bara tarmen.
Vi: …

(Manlig doktor kanske ska tilläggas)
Läkare har en tendens att va lite speciella om man får generalisera :D Kan va supersmarta och helt fantastiskt kunniga om allt möjligt men att öppna luckan på skrivaren för att ta bort ett papper som fastnat är omöjligt och en läkare hade jag världens sjå att övertyga att hen skulle kolla så kabeln faktiskt satt i ordentligt i datorn när det krånglade.. "det funkade igår!" sa hen men mycket riktigt hade kabeln åkt ut nån mm 😅

Det problemet har de redan haft till och från efter typ säsong 10. Jag är uppväxt med att titta på Morden I Midsomer med föräldrarna. Vet inte hur många gånger vi sett återkommande skådespelare i nya roller. Nuvarande skådis som spelar Barnaby har varit med i en tidig säsong fast då som trädgårdsmästare 😁
Bäst var ju den creepy mamman med en son som var begravningsentreprenör... som dök upp igen som deras kusin och syster, praktiskt taget identiska :rofl:
 
Vissa på jobbet kommer man nog att sakna
Vissa då sannerligen inte.
Kommer nog sakna den fina miljön där ute. Vi är ju mkt ute. Är så fint där på våren:love:
Har jobbat där nu i snart 11 år (kan vara 12). Har visserligen varit på Willys oxå, varannan helg.
Så nu kollar jag in bussar och hållplatser. Blir även en omställning när det gäller att åka till tandläkaren/ Vuxenhab. Som ligger nära F16. Men det funkar det med, bara nya bussar
 
Samma känsla här.... Har inte tid, och har inte råd.... :meh:

Räknar ner dagarna till tredje dosen på fredag och undrar om det finns någon möjlighet att klara sig så länge. Minst en elev är konstaterad smittad idag, eleven var på plats igår, hur det gick till vet jag ärligt talat inte, hoppas på att det är extremt snabba provsvar :meh:

Nu börjar det verkligen bli så att man undrar när man lägger sig, inte om. I övrigt en rätt bra dag, hann med en hel del planering, vara lite extra stöd åt en elev och har möte med några kollegor. En lektion också men då jobbade de rätt mycket självständigt. :)

Säger detsamma. Har beställt hem snabbtest för att få ngt hum om det ska behövas men nu handlar det bara om när. Tar tredje sprutan på tisdag, får väl se om det blir så. Har över 600 elever omkring mig dagarna i ända så ja, det är en tidsfråga. Lika bra att få det överstökat men efter tredje sprutan tack :meh:
 
jag inser att jag måste göra något för att bryta cirkeln med den kvinnan jag älskar, tufft men så är det, jag kan inte ha ett on and off förhållande i evigheter, det sårar mig för mycket. vet inte ens vilken omgång jag är inne på.
det som hindrar mig är nog rädslan av ensamheten.
 
Som en tarmkirurg hos oss. Ibland blir de tillkallade till förlossningen pga någon tarmskada.
Jag och min kollega: Är det inte häftigt att vara med vid en förlossning?!
Doktor: Men vi är bara där för tarmen.
Vi: Ja, men barnet! Är det inte häftigt att se?!
Doktor: :confused: Vi kollar bara tarmen.
Vi: …

(Manlig doktor kanske ska tilläggas)
Aha!

Strunta i mitt föregående inlägg :angel:
 
Tog en lång dusch med scrub och lyxiga schampot jag fick av syrran i julklapp, så otroligt härligt och avkopplande :love: Håret älskar schampot men själva hårbotten tål det inte om jag använder det för ofta så är tur det snart är slut. Fasligt drygt då jag bara använder det vid enstaka tillfällen :laugh: Nu är jag i sovkläder och ska se klart avsnittet innan det är dags att sova. Halvsover redan då jag är så avkopplad :love:

Och till alla er som inte sett Midsomer murders... Se den, är den bästa serien någonsin och tar aldrig slut :love:
 
Läkare har en tendens att va lite speciella om man får generalisera :D Kan va supersmarta och helt fantastiskt kunniga om allt möjligt men att öppna luckan på skrivaren för att ta bort ett papper som fastnat är omöjligt och en läkare hade jag världens sjå att övertyga att hen skulle kolla så kabeln faktiskt satt i ordentligt i datorn när det krånglade.. "det funkade igår!" sa hen men mycket riktigt hade kabeln åkt ut nån mm 😅


Bäst var ju den creepy mamman med en son som var begravningsentreprenör... som dök upp igen som deras kusin och syster, praktiskt taget identiska :rofl:
så vidrigt! Alltså Creepy mamman....
 
Läkare har en tendens att va lite speciella om man får generalisera :D Kan va supersmarta och helt fantastiskt kunniga om allt möjligt men att öppna luckan på skrivaren för att ta bort ett papper som fastnat är omöjligt och en läkare hade jag världens sjå att övertyga att hen skulle kolla så kabeln faktiskt satt i ordentligt i datorn när det krånglade.. "det funkade igår!" sa hen men mycket riktigt hade kabeln åkt ut nån mm 😅


Bäst var ju den creepy mamman med en son som var begravningsentreprenör... som dök upp igen som deras kusin och syster, praktiskt taget identiska :rofl:
Jamen där fanns det ju iaf en förklaring
Även om den var sådär...🤪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
533
· Visningar
53 852
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 125
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 105
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 877
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp