Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läkare har en tendens att va lite speciella om man får generalisera :D Kan va supersmarta och helt fantastiskt kunniga om allt möjligt men att öppna luckan på skrivaren för att ta bort ett papper som fastnat är omöjligt och en läkare hade jag världens sjå att övertyga att hen skulle kolla så kabeln faktiskt satt i ordentligt i datorn när det krånglade.. "det funkade igår!" sa hen men mycket riktigt hade kabeln åkt ut nån mm 😅
Åh, ja, börja inte :rofl:
/IT-ansvarig
 
Känner starkt att jag borde vara hemma idag, huvudet håller på att explodera och värktabletter hjälper tydligen inte. Tog en igår innan jag gick och la mig, vaknade upp med lilla mycket huvudvärk.
Men jobbet är redan minst en man kort, det ska ut en viktig info till alla hushåll idag och allmänt kaos. Känns inte bra att ringa sig sjuk då..
 
Känner starkt att jag borde vara hemma idag, huvudet håller på att explodera och värktabletter hjälper tydligen inte. Tog en igår innan jag gick och la mig, vaknade upp med lilla mycket huvudvärk.
Men jobbet är redan minst en man kort, det ska ut en viktig info till alla hushåll idag och allmänt kaos. Känns inte bra att ringa sig sjuk då..
Det är inte ditt ansvar att se till så att jobbet går ihop. De får anstränga sig lite för att ha en bra mängd vikarier som kan hoppa in vid sådana här tillfällen. Ta hand om dig själv!
 
Äter frukost och kollar vädret. Varmt, nästan så man kan luras att tro att våren är på väg. Sedan lite regn nästa natt, sol efter det... Inser att det nog inte är våren som är på väg utan snarare en sån där period där allt bara är mörkt, blött och smutsigt, där hundarna får smutsiga ben av varje promenad, rastgårdarna blir som lervälling och allt bara är tråkigt ute. Hoppas innerligt att jag har fel.
 
Alltså nu har jag protesterat över precis allt jobbet kastat på mig den här veckan :D
Nu vill de att jag ska svara på enkäter om vad jobbet ska ha för prioriteter, vad det finns för utmaningar för jobbet att nå målen.

De andra skriver om kvalitetssäkring, budget, verksamhetsplaner etc. Skulle jag komma med mål hade det ju blivit typ "Golvet behöver städas bättre" eller typ "Utmaningen ligger i att det sitter för många kretiner på för höga stolar". :angel: Det blir väldigt oproportionerligt, och framför allt måste jag ljuga för att få behålla mitt jobb liksom.
Har ifrågasatt varför vi som sitter på stolar så låga att de behöver grävas ner i marken ska dras in i detta nu helt plötsligt. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
533
· Visningar
53 810
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 114
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 877
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp