Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ar glad over att jag aldrig funderat pa om mina vinglas sets matchar :angel:

Har en langsam dag pa jobbet, sa ska kolla om biblioteket har en bok inne och isafall cyckla ivag och hamta den. Tar nog med mig jobbdatorn sa att jag kan lasa en rapport i biblioteket om det inte ar fullt - det var lange sen jag hade miljoombyte
 
Men vad är det att bli arg för? Chefen gör det väl antagligen med omsorg om din tid och för att du ska kunna ringa när det passar dig. Vad är problemet?
Han är upptagen i samtal och möten 90% av tiden. Jag är upptagen i samtal och möten 5% av tiden.
Han har alltså mycket lättare att få kontakt med mig än jag med honom.
Jag har nu alltså ringt honom 37 gånger, utan att komma fram.
Det blir snarare tvärtom, det tar mer tid för mig att hålla på så här.
 
Han är upptagen i samtal och möten 90% av tiden. Jag är upptagen i samtal och möten 5% av tiden.
Han har alltså mycket lättare att få kontakt med mig än jag med honom.
Jag har nu alltså ringt honom 37 gånger, utan att komma fram.
Det blir snarare tvärtom, det tar mer tid för mig att hålla på så här.
Men varför ringer du honom 37 ggr? Jag hade nöjt mig med två och sen pratat insett meddelande/skickat sms att du försökt nå honom. Han skrev ju inte ”ring som en galning tills du får tag i mig”. Det tror jag faktiskt han har noll intresse i.

Jag hade blivit rätt irriterad om jag på nån timme fått 37 missade samtal från någon, det är ju orimligt beteende också :)
 
Senast ändrad:
Men varför ringer du honom 37 ggr? Jag hade nöjt mig med två och sen pratat insett meddelande/skickat sms att du försökt nå honom. Han skrev ju inte ”ring som en galning tills du får tag i mig”. Det tror jag faktiskt han har noll intresse i.

Jag hade blivit rätt irriterad om jag på nån timme fått 37 missade samtal från någon, det är ju orimligt beteende också :)
ok.
 
Lunch och vad gör jag då? Kollar på safari live-cam! O vet ni vad som hände? Det stod lite zebror och gnuer och betade tillsammans, plötsligt började de springa och då kommer en jättestor noshörning travande!! Så coolt! Blev helt till mig här i soffan :rofl: Tog till o med en bild på datorskärmen :laugh:
 
Men varför ringer du honom 37 ggr? Jag hade nöjt mig med två och sen pratat insett meddelande/skickat sms att du försökt nå honom. Han skrev ju inte ”ring som en galning tills du får tag i mig”. Det tror jag faktiskt han har noll intresse i.

Jag hade blivit rätt irriterad om jag på nån timme fått 37 missade samtal från någon, det är ju orimligt beteende också :)

Spännande, du går alltså mer eller mindre bara in i den här tråden för att hacka på @Hoarfrost. Vad är ditt problem med henne?!
 
Senast ändrad:
Spännande, du går alltså mer eller mindre bara in i den här tråden för att hacka på @Hoarfrost. Vad är ditt problem med henne?!
Verkligen inga problem alls, läser typ allt i tråden, svarar på det jag blir sugen på. Håller dålig koll på vems inlägg det är. Står fast vid att jag tycker det verkar orimligt att ringa sin chef 37 ggr på nån timme efter chefens mail, tyckte det var sån konstig reaktion så jag kände mig sugen på att kommentera det, men kan så klart sluta skriva i tråden.
 
Eftersom jag är förkyld och hemma, så hasar jag omkring och försöker ställa iordning ett hemmakontor/gästrum i dotterns fd rum.

Orken är sisådär 🙄 så många pauser blir det, men behändigt när det är klart, att ha alla hundrelaterade papper etc där hädanefter :up:
 
Alltså nu har jag protesterat över precis allt jobbet kastat på mig den här veckan :D
Nu vill de att jag ska svara på enkäter om vad jobbet ska ha för prioriteter, vad det finns för utmaningar för jobbet att nå målen.

De andra skriver om kvalitetssäkring, budget, verksamhetsplaner etc. Skulle jag komma med mål hade det ju blivit typ "Golvet behöver städas bättre" eller typ "Utmaningen ligger i att det sitter för många kretiner på för höga stolar". :angel: Det blir väldigt oproportionerligt, och framför allt måste jag ljuga för att få behålla mitt jobb liksom.
Har ifrågasatt varför vi som sitter på stolar så låga att de behöver grävas ner i marken ska dras in i detta nu helt plötsligt. :angel:
Det skulle va kul se deras reaktion om du var ärlig, chefer ska ju kunna ta kritik :angel:

Har äntligen fått anti-depp utskrivna plus ångestdämpande/sömntabletter att ta vid behov. Läkaren lät ganska övertygad om att jag har dystymi och sa mer eller mindre att jag nog får vara förberedd på att behöva ta anti-depp i någon form mer eller mindre hela livet.

Nå, det blir nog bra det här...
Hoppas det hjälper :heart
 
Verkligen inga problem alls, läser typ allt i tråden, svarar på det jag blir sugen på. Håller dålig koll på vems inlägg det är. Står fast vid att jag tycker det verkar orimligt att ringa sin chef 37 ggr på nån timme efter chefens mail, tyckte det var sån konstig reaktion så jag kände mig sugen på att kommentera det, men kan så klart sluta skriva i tråden.

Det här är ett öppet diskussionsforum, vem som helst har rätt att kommentera/diskutera vad som helst. Självklart ska du inte sluta skriva om du inte själv känner för det. Jag håller med dig i sakfrågan.
 
Stämmer test och jag inte fick upp för lite saliv (usch trigga kräkreflex) så har jag inte covid, verkar återigen ha klarat mig vid exponering 🥳. Men jag är förkyld (klassiska förkylningssymtom). Jag sa till sambon före jul och nyår att som jag går på helspänn för att hoppas på att jag får vara frisk så blir jag säkert sjuk/förkyld efter helgerna när jag väl slappnar av :cautious:.
 
Verkligen inga problem alls, läser typ allt i tråden, svarar på det jag blir sugen på. Håller dålig koll på vems inlägg det är. Står fast vid att jag tycker det verkar orimligt att ringa sin chef 37 ggr på nån timme efter chefens mail, tyckte det var sån konstig reaktion så jag kände mig sugen på att kommentera det, men kan så klart sluta skriva i tråden.
Äh, sluta skriva i tråden behöver du ju förstås inte göra. Men det är rätt ofta du är här och kritiserar vad jag gör på jobbet :)
För att bemöta att du tycker det är orimligt att ringa 37 gånger - Jag har en chef som på riktigt skulle kunna använda det som argument för att inte höja min lön osv typ "När jag ber dig ringa upp så lyckas du inte få till ett samtal", eller bara gnälla om min kompetens.
Utöver det har jag förklarat för honom flera gånger att det inte riktigt funkar att han mailar mig och ber mig ringa. Jag kommer aldrig fram till honom eftersom han sitter i telefon eller möte så ofta, medan han kan komma fram till mig hur lätt som helst. Eftersom han fortsätter trots att jag förklarat flera gånger blir jag så klart irriterad till slut (i detta fall så förbannad att jag var tvungen att gå iväg - delvis pga pms som just nu är förjävlig)
Så kanske du får en klarare bild till varför jag blev arg.
 
Äh, sluta skriva i tråden behöver du ju förstås inte göra. Men det är rätt ofta du är här och kritiserar vad jag gör på jobbet :)
För att bemöta att du tycker det är orimligt att ringa 37 gånger - Jag har en chef som på riktigt skulle kunna använda det som argument för att inte höja min lön osv typ "När jag ber dig ringa upp så lyckas du inte få till ett samtal", eller bara gnälla om min kompetens.
Utöver det har jag förklarat för honom flera gånger att det inte riktigt funkar att han mailar mig och ber mig ringa. Jag kommer aldrig fram till honom eftersom han sitter i telefon eller möte så ofta, medan han kan komma fram till mig hur lätt som helst. Eftersom han fortsätter trots att jag förklarat flera gånger blir jag så klart irriterad till slut (i detta fall så förbannad att jag var tvungen att gå iväg - delvis pga pms som just nu är förjävlig)
Så kanske du får en klarare bild till varför jag blev arg.
Nja. Jag tänker mig att chefen väl ändå inte kan tycka att det är bra att du ringer 37 ggr på nån timme? Uppenbarligen var han ju upptagen? Känns fortfarande okonstruktivt. Men skitsamma. Ska försöka minnas att inte kommentera dina inlägg framöver :)
 
Anstränger mig för att peppa upp mig själv. Tänker på alla underbara människor jag har omkring mig, alla fina grannar, kompisar och bekanta.
Och skrockar lite inombords åt att kvinnan på provtagningen troligtvis trodde jag var fullblods-heroinist. Hennes min när hon såg min arm 😆
 
Nja. Jag tänker mig att chefen väl ändå inte kan tycka att det är bra att du ringer 37 ggr på nån timme? Uppenbarligen var han ju upptagen? Känns fortfarande okonstruktivt. Men skitsamma. Ska försöka minnas att inte kommentera dina inlägg framöver :)
Fast ingen har sagt att du inte får kommentera mina inlägg? Känns orimligt och okonstruktivt det med.
Jag tänker att det kanske kan visa honom att det faktiskt inte funkar att göra som han gör bara. Han lär ju fråga varför jag ringt så många gånger - och då kan jag förklara det. Igen. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
531
· Visningar
53 757
Senast: Sonic76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 112
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 877
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp