Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, och städburma nummer två @MJLee :heart Den här nya telefonen är bra till något i alla fall, lite lättare att ha med än kameran. :D
20220112_115513[1].jpg


Leia. Också som i Star Wars. Anar någon temat i familjen? :angel:
 
Senast ändrad:
När man upptäcker att både ägg och mjölk precis passerat bäst före och sambon åt lunchen sent så passar ju pannkakor perfekt till middag/kvällsmat 😋.
Nu har det visst växlat om till flera plusgrader (onödiga äckelvärme!) och vinden låter rejält utanför husknuten.
#pannkakorärbarnsligtgott
#viborintebaraiettköldhålviboriettblåshålmed
 
När man upptäcker att både ägg och mjölk precis passerat bäst före och sambon åt lunchen sent så passar ju pannkakor perfekt till middag/kvällsmat 😋.
Nu har det visst växlat om till flera plusgrader (onödiga äckelvärme!) och vinden låter rejält utanför husknuten.
#pannkakorärbarnsligtgott
#viborintebaraiettköldhålviboriettblåshålmed
Ägg blir "aldrig" dåliga i kylen så du behöver inte bry dig om datum. De håller minst 3-6 månader i kylen!
 
Manipulerar maken genom att skicka bilder på stora walk-in closets och hemmakontor, kombinerat med att slamra lite extra högt i köket när han sitter i möte och säga ”förlåt det är ju så svårt att smyga när du jobbar”, så att han plötsligt kommer se en massa potential när vi är på husvisning nästa vecka. Vad tror ni, flipp eller flopp? 😅
 
Räknar ner dagarna till tredje dosen på fredag och undrar om det finns någon möjlighet att klara sig så länge. Minst en elev är konstaterad smittad idag, eleven var på plats igår, hur det gick till vet jag ärligt talat inte, hoppas på att det är extremt snabba provsvar :meh:

Nu börjar det verkligen bli så att man undrar när man lägger sig, inte om. I övrigt en rätt bra dag, hann med en hel del planering, vara lite extra stöd åt en elev och har möte med några kollegor. En lektion också men då jobbade de rätt mycket självständigt. :)
 
Det kanske till och med blir svårt att få tag på skådespelare som inte redan blivit "mördade" i denna serie. Hjälp.

Castingbolaget:
- "Det här mordoffret skulle vara perfekt att spelas av NN"
Kollegans fact check: "Tyvärr redan mördad som rollen i säsong 7 avsnitt 3"
-" Ok, men även den här nya som var med i program Y skulle kunna passa"
Kollegans fact check: "Tyvärr med som brandmördat barn redan i säsong 2 avsnitt 77"
- "Fan, ring nåt utländskt bolag igen och ta in nån som klarar hyfsad dialekt i alla fall."
Det problemet har de redan haft till och från efter typ säsong 10. Jag är uppväxt med att titta på Morden I Midsomer med föräldrarna. Vet inte hur många gånger vi sett återkommande skådespelare i nya roller. Nuvarande skådis som spelar Barnaby har varit med i en tidig säsong fast då som trädgårdsmästare 😁
 
Räknar ner dagarna till tredje dosen på fredag och undrar om det finns någon möjlighet att klara sig så länge. Minst en elev är konstaterad smittad idag, eleven var på plats igår, hur det gick till vet jag ärligt talat inte, hoppas på att det är extremt snabba provsvar :meh:

Nu börjar det verkligen bli så att man undrar när man lägger sig, inte om. I övrigt en rätt bra dag, hann med en hel del planering, vara lite extra stöd åt en elev och har möte med några kollegor. En lektion också men då jobbade de rätt mycket självständigt. :)
Samma här. Frågan är inte om, bara vilken dag det blir min tur.
 
Räknar ner dagarna till tredje dosen på fredag och undrar om det finns någon möjlighet att klara sig så länge. Minst en elev är konstaterad smittad idag, eleven var på plats igår, hur det gick till vet jag ärligt talat inte, hoppas på att det är extremt snabba provsvar :meh:

Nu börjar det verkligen bli så att man undrar när man lägger sig, inte om. I övrigt en rätt bra dag, hann med en hel del planering, vara lite extra stöd åt en elev och har möte med några kollegor. En lektion också men då jobbade de rätt mycket självständigt. :)

Samma här. Frågan är inte om, bara vilken dag det blir min tur.
Samma känsla här.... Har inte tid, och har inte råd.... :meh:
 
Jag skulle i och för sig inte heller tycka en bebis var så himla märkvärdigt. Ring igen när hen blir kul, just nu är fokus på tarmen! :D
Samma här, tycker typ inte att det finns något tråkigare än bäbisar. Försökt förklara hur det är mycket bättre med typ hundvalpar som faktiskt gör något mer än att bajsa, skrika och äta inom rimlig tid för folk men det verkar inte alltid gå fram.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
533
· Visningar
53 869
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 132
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 105
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp