Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan tala om att problemet med hunden är löst för dagen, han pissade ner min andra grannes högt älskade offroad-hoj och bet sönder ett trappräcke som grannen jobbat med åt en kund. Hunden är nu på väg till polisstationen i grannkommunen och vi har en granngubbe som inte verkar ha upptäckt vare sig polisbilen eller att hunden är borta.

Det blir väldigt dyrt för någon.

Alltså, bott i den här lägenheten i snart två år. Tog ett år att köpa en taklampa till sovrummet och så funkade inte elen. Så har jag inte orkat tänka på det på ett år till, fram till nu. När jag bytte batterier i den trådlösa strömbrytaren och det var allt som krävdes :rofl: Aja, den lyser väldigt fint iaf!

CF2D3159-CE14-4244-86E8-917D32C08545.webp

Hjärnan är kokt efter digitala möten och föreläsningar hela dagen så jag tar en paus nu och kollar på mitt nya avslappningsintresse- live safari kameror. Önskar jag vore där... Idag har jag sett elefant-barn leka i flod och nu ser jag en struts som dricker.
En reflektion är-jag blir stressad av att det går så långsamt på "safarin"-det måste hända nåt! Men nej lilla jag själv, detta är naturen. Djuren. Livet. Ta det lugnt och se annat perspektiv än den stressade människan som måste hasta runt överallt....

Det är över 20 säsonger så ...😁

Ibland tänker jag att det är ju konstigt att det överhuvudtaget finns några kvar att ta livet av...

Det kanske till och med blir svårt att få tag på skådespelare som inte redan blivit "mördade" i denna serie. Hjälp.

Castingbolaget:
- "Det här mordoffret skulle vara perfekt att spelas av NN"
Kollegans fact check: "Tyvärr redan mördad som rollen i säsong 7 avsnitt 3"
-" Ok, men även den här nya som var med i program Y skulle kunna passa"
Kollegans fact check: "Tyvärr med som brandmördat barn redan i säsong 2 avsnitt 77"
- "Fan, ring nåt utländskt bolag igen och ta in nån som klarar hyfsad dialekt i alla fall."

Senast ändrad:
Kan tala om att problemet med hunden är löst för dagen, han pissade ner min andra grannes högt älskade offroad-hoj och bet sönder ett trappräcke som grannen jobbat med åt en kund. Hunden är nu på väg till polisstationen i grannkommunen och vi har en granngubbe som inte verkar ha upptäckt vare sig polisbilen eller att hunden är borta.

Det blir väldigt dyrt för någon.

Känns som att det är läge för popcorn, det lär bli fyrverkerier mellan ägaren och hundvakten :angel:

Hurra! :banana:
Efter ha pratat lite med driften på jobbet och min chef över att jag mår dåligt pga en viss person, så blev det lite fart.
På vägen hem från jobbet, fick jag veta att på måndag ska jag börja på min nya arbetsplats på Samhall. Så fredag är min sista dag på F16 :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30