Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ve och fasa. Jag som lovat mig själv att jag inte ska köpa något mer öht just nu och allvarligt funderar på en crock-pot (varför jag inte gjorde det tidigare under mellandagsrean fattar jag inte heller). Tyvärr tappade jag den jag hade i golvet och själva innerpottan gick i tusen bitar. Är så trött på att laga köttfärssås och stänka ner hela spisen eller saker i 'gjutjärnsgryta' från IKEA. Tänker att man även kan göra lergrytsrätter i pottan. Hjälp, hjälp. Nästa rea är väl i juli.
 
Ve och fasa. Jag som lovat mig själv att jag inte ska köpa något mer öht just nu och allvarligt funderar på en crock-pot (varför jag inte gjorde det tidigare under mellandagsrean fattar jag inte heller). Tyvärr tappade jag den jag hade i golvet och själva innerpottan gick i tusen bitar. Är så trött på att laga köttfärssås och stänka ner hela spisen eller saker i 'gjutjärnsgryta' från IKEA. Tänker att man även kan göra lergrytsrätter i pottan. Hjälp, hjälp. Nästa rea är väl i juli.
Dom flesta har ff rea
 
Ve och fasa. Jag som lovat mig själv att jag inte ska köpa något mer öht just nu och allvarligt funderar på en crock-pot (varför jag inte gjorde det tidigare under mellandagsrean fattar jag inte heller). Tyvärr tappade jag den jag hade i golvet och själva innerpottan gick i tusen bitar. Är så trött på att laga köttfärssås och stänka ner hela spisen eller saker i 'gjutjärnsgryta' från IKEA. Tänker att man även kan göra lergrytsrätter i pottan. Hjälp, hjälp. Nästa rea är väl i juli.
Jag har köpt en strax innan jul och den är mycket bra,
https://www.amazon.se/gp/product/B0849QTT66/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Lite dyr men den är bra
 
Softar i soffan framför Poirot-avsnitt. Inväntar reklamavbrotten för då ska jag dammsuga i sovrummet och städa i köket, ladda diskmaskin, diska det som inte fick plats, damma, torka ytor, dammsuga golv och plocka undan.

Ska avsluta kvällen med att fixa med privata datorn, äta köttfärssås och spaghetti, packa jobbväska, moppa golv i hall, kök och badrum samt GÅ OCH LÄGGA MIG I TID!

(Det kanske blir sant om jag skriver åå Buke med stora bokstäver. Gick ock la mig vid 3-tiden i natt så måste vända tillbaka dygnet nu när det ska jobbas på dagarna igen...)
 
Just varit ute med hunden. Ganska skönt ute ändå, förutom när vi hamnade mitt i vinden, den var kall. Som vanligt följde Frasse-katten med på rundan.

Kvar på dagens att-göra-lista står dammsugning och våttorkning av vardagsrummet. Bäst att göra det innan man fastnar i något roligare igen.

Imorgon är det dags att återgå till vardagen. Tre veckor kvar på jobbet. Verkligen hög tid att börja leta annat.
 
Har sånna sjuka smärtor i bröstkorgen idag. Kan knappt andas. Frågan är om jag orkar måla? Jag är stressad av att inte hinna men galleristen skrockade lite igår när jag visade vad jag gjort sen vi sågs i mellandagarna.
Det låter som att din kropp ber dig att vila. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök att inte ta ut stressen i förväg. Och framförallt: Ingen kommer att tacka dig om du kör på och ignorerar kroppens varningssignaler och detta leder till att du kraschar. Ta hand om dig :heart
 
Det låter som att din kropp ber dig att vila. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök att inte ta ut stressen i förväg. Och framförallt: Ingen kommer att tacka dig om du kör på och ignorerar kroppens varningssignaler och detta leder till att du kraschar. Ta hand om dig :heart

Tack du! 🤗 Jag tog vilodag idag. Köpt hem massa god meze och ska ta ett glas vin nu. Tror att jag är lite rädd för att det kreativa flowet liksom försvinner om jag tar ledigt men det är inte helt normalt att måla på den nivå jag kört sista veckorna.
Känns i kroppen. Plus att jag inte är helt frisk i grunden. Igår när jag var på middag hos en kompis orkade jag inte sitta hela kvällen utan fick lägga mig ner på golvet. Jag ba ”fortsätt snacka men jag ligger här”. Hon ba okej Törnis helt normalt …
 
Jag pustar ut med kaffe och choklad i soffan efter ett 4,5 timmar långt städrace. Förvisso innefattade de timmarna även avklädning samt bortforsling av julgranen, plus nedplockande av julpynt, men ändå. Vi var två som städade, vi bor på 95 kvadrat och på den här tiden hann vi inte ens med sovrummen. Hur är detta möjligt? Vad gjorde vi egentligen? Var tog all tid vägen? Tur att jag inte har @Sel s jobb i alla fall, jag skulle garanterat få löneavdrag p.g.a för långsam :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 385
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 870
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp