Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker på pengar. Börjar inse hur lätt man kan hamna i lyxfällan. Måste dra ner på något och tänker på tex mitt fadderbarn. Och får genast dåligt samvete. Jag slutar stödja ett fattigt barn för att jag ska ha råd att ha häst, typ. Rimligt? :banghead:

För att inte hamna i Lyxfällan är nog allt rimligt! Är det tillfälligt som hästen kostar mer eller är det en permanent situation...?

Sitter själv i liknande tankar (fast saknar tyvärr hästen)...har tidigare låtit 2% av min inkomst gå till välgörenhet men drog ner det till 1% under 2021 eftersom jag fick en oväntad kostnad för huset. Nu ska jag sätta tillbaka till 2% och tvekar plötsligt över om jag har "råd" att gå tillbaka till det ännu. Hur i-landslyxpriviligerat är det inte att tveka över att dela med sig av 1% sin inkomst till dem som inte har typ nånting... :crazy: :sorry:
 
Sitter med 22 flikar öppna och försöker skriva på min uppsats, allt jag vill göra är att gå och lägga mig igen. Ska inte göra samma misstag som igår, att dricka alldeles för mycket kaffe för snabbt och därför bli yr och illamående istället...
 
Jag måste också skriva uppsats, hela resten av dagen lär det bli, har inte klivit upp än ens. En familjemedlem skrev att mobilen laddade ur helt på bara några minuter i -35, jag tror inte alla mobiltillverkare tänker på de temperaturerna när de tillverkar sina produkter men det kan också vara det att det är en lite äldre telefon.
 
Ösregn och blåst utanför fönstret, tända ljus och varm choklad innanför fönstret. Laddar upp för ett riktigt städrace, herregud vad jag ska städa idag! Ser riktigt fram emot det bara för att jag vet hur himla härligt det kommer att kännas efteråt!
 
För att inte hamna i Lyxfällan är nog allt rimligt! Är det tillfälligt som hästen kostar mer eller är det en permanent situation...?

Sitter själv i liknande tankar (fast saknar tyvärr hästen)...har tidigare låtit 2% av min inkomst gå till välgörenhet men drog ner det till 1% under 2021 eftersom jag fick en oväntad kostnad för huset. Nu ska jag sätta tillbaka till 2% och tvekar plötsligt över om jag har "råd" att gå tillbaka till det ännu. Hur i-landslyxpriviligerat är det inte att tveka över att dela med sig av 1% sin inkomst till dem som inte har typ nånting... :crazy: :sorry:
Alltså det är inte så farligt, men tycker inte om att se pengarna bara ”försvinna” och inte känna att jag har råd att köpa något extra ibland… har ju relativt nyss separerat och är van med en annan ekonomi. Hästen är rätt billig eftersom jag bara betalar halva så att säga. Men ja, det blir svårt när man börjar tänka efter… lyxproblem, verkligen!
 
Tänker på pengar. Börjar inse hur lätt man kan hamna i lyxfällan. Måste dra ner på något och tänker på tex mitt fadderbarn. Och får genast dåligt samvete. Jag slutar stödja ett fattigt barn för att jag ska ha råd att ha häst, typ. Rimligt? :banghead:
Jag har också fadderbarn. Funderade i massor av år innan jag blev fadder.
Själv brukar jag tänka att så länge jag har råd att köpa godis, läsk, fika och glass så har jag nog råd med fadderbarn. Betalar 200 kr/mån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 382
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 100
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 869
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp