Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig ”low key” i sedvanlig ordning 😆

F71359BD-802A-4ADF-8585-D2E4348B5457.jpeg
 
Tänker på pengar. Börjar inse hur lätt man kan hamna i lyxfällan. Måste dra ner på något och tänker på tex mitt fadderbarn. Och får genast dåligt samvete. Jag slutar stödja ett fattigt barn för att jag ska ha råd att ha häst, typ. Rimligt? :banghead:
Det är faktiskt fullt rimligt. De första utgifterna som rök för mig när vi gick ned i lockdown var eventuella välgörenheter - det är pengar man känner att man kan avvara. Kan man inte längre avvara dem (oavsett anledning) är det okej att inte ge.

(Det är också okej att passera sina grannar, det låter som om du har en jobbig kväll. <3 )
 
Det är faktiskt fullt rimligt. De första utgifterna som rök för mig när vi gick ned i lockdown var eventuella välgörenheter - det är pengar man känner att man kan avvara. Kan man inte längre avvara dem (oavsett anledning) är det okej att inte ge.

(Det är också okej att passera sina grannar, det låter som om du har en jobbig kväll. :heart )
Tack ❤️
Ja, PMS är inte att leka med… glad att min son slipper det! Personligen i alla fall :rofl:

Jag tror på riktigt att jag måste avsluta fadderbarnet. Min första instinkt är att prata med mamma om det, hon kommer ”oja” sig och så slutar det med att hon kommer betala och jag får ännu mer dåligt samvete. Nej, jag är faktiskt vuxen!
 
Tack ❤️
Ja, PMS är inte att leka med… glad att min son slipper det! Personligen i alla fall :rofl:

Jag tror på riktigt att jag måste avsluta fadderbarnet. Min första instinkt är att prata med mamma om det, hon kommer ”oja” sig och så slutar det med att hon kommer betala och jag får ännu mer dåligt samvete. Nej, jag är faktiskt vuxen!
Jösses, jag mår också rent skit under pms. Du har mina sympatier!

Du behöver självklart inte nämna det för mor din, det är bara att avsluta faktiskt! Det händer varje dag.
Jag ger mitt största bidrag till Edinburgh Cat and Dog home men fick som sagt avsäga mig när jag inte längre kunde jobba under vår lockdown. Mail på mail om nya kampanjer landade i brevlådan för att de också var desperata eter pengar i och med lockdown förstås, och när första dörrknackaren kom då vi började öppna upp igen var jag tvungen att tacka nej. Det var jättesvårt, men vem blir lyckligare av att jag OCKSÅ går på knäna?
Man tar hand om sig själv först och andra sen.
 
Sista lediga dagen, och jag kom precis på att vi ska ha knytkalas imorgon. Ja ja, jag har lovat att baka "något sött", och det finns det alltid ingredienser till här hemma. Köpte jäst, så kanske kanelbullar? Eller någon typ av muffins (har blåbär, hallon och lingon i frysen).....? Eller någon småkaka, kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 382
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 100
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 869
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp