Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det är inte så farligt, men tycker inte om att se pengarna bara ”försvinna” och inte känna att jag har råd att köpa något extra ibland… har ju relativt nyss separerat och är van med en annan ekonomi. Hästen är rätt billig eftersom jag bara betalar halva så att säga. Men ja, det blir svårt när man börjar tänka efter… lyxproblem, verkligen!

Fast pengarna försvinner ju inte...även om jag förstår hur du menar att man själv får mindre inkomst, och mindre pengar vill ju ingen ha. Men de pengar jag avstår gör att ett barn någonstans i världen kan få kläder, mat och mediciner, och kanske kunna få gå i skolan. Så ur det perspektivet känns det väldigt självklart egentligen, att jag ska höja pengen igen. Det handar om 1 futtig procent till av min inkomst...den går garanterat att spara in någon annanstans. Att bufferten till huset behöver fyllas på har ju faktiskt ingenting med hjälpbehovet att göra, det får lösas på annat sätt...!

Som nyseparerad förstår jag att det blir tufft ett tag medan du ställer om. Hoppas du hittar en bra nivå och kan ha ett fadderbarn igen senare, om du skulle pausa nu.
 
Ve och fasa. Jag som lovat mig själv att jag inte ska köpa något mer öht just nu och allvarligt funderar på en crock-pot (varför jag inte gjorde det tidigare under mellandagsrean fattar jag inte heller). Tyvärr tappade jag den jag hade i golvet och själva innerpottan gick i tusen bitar. Är så trött på att laga köttfärssås och stänka ner hela spisen eller saker i 'gjutjärnsgryta' från IKEA. Tänker att man även kan göra lergrytsrätter i pottan. Hjälp, hjälp. Nästa rea är väl i juli.
Kolla någon lokal köp och sälj-sida. Det är många som säljer ut prylar efter jul. :)
 
Min stackars katt kräktes just :( som tur var, så var det på filten på kattsängen så jag knöcklade ihop den och spolade av lite snabbt i duschen innan den slängdes i tvättkorgen. Jag borde inte stressa upp mig för att hon kräks (vilket hon inte gör ofta och allmäntillståndet är inte påverkat), men kan inte låta bli. Tror hon måste ha hetsat i sig sin lunch.
Jag blir likadan. Den där ständiga oron, men oftast är det ju ingenting alls! <3
 
Förbereder första arbetsdagen imorgon efter ett långt och avkopplande lov. Behövde verkligen lite återhämtning!

Skissar ibland när jag pausar på nästa målning och klappar katt samtidigt.
Katt får absolut inte vara på bordet och ligger därför bredvid min dator. Då räknas det uppenbarligen inte. 😅
Jag är sååå kattägd, och det är inte ens min katt. Grannkatten har kommit till mig nästan dagligen i 6 år. Något ägarna är väl medvetna om (och naturligtvis ok med). Jag är tydligen en mer lydig slav.. 🙄
 
Jag har just landat efter en roppen söndag! Uteritt med ponnisarna idag- de kom tillbaka från sin vintervila och har ett par dagars lugn igångsättning innan lektionerna startar på tisdag, så vi red dem till lokala parken och tog ett varv i jättefint dolskensväder :)
 

Bifogade filer

  • IMG-20220109-WA0020.jpg
    IMG-20220109-WA0020.jpg
    139,5 KB · Visningar: 44
Fast pengarna försvinner ju inte...även om jag förstår hur du menar att man själv får mindre inkomst, och mindre pengar vill ju ingen ha. Men de pengar jag avstår gör att ett barn någonstans i världen kan få kläder, mat och mediciner, och kanske kunna få gå i skolan. Så ur det perspektivet känns det väldigt självklart egentligen, att jag ska höja pengen igen. Det handar om 1 futtig procent till av min inkomst...den går garanterat att spara in någon annanstans. Att bufferten till huset behöver fyllas på har ju faktiskt ingenting med hjälpbehovet att göra, det får lösas på annat sätt...!

Som nyseparerad förstår jag att det blir tufft ett tag medan du ställer om. Hoppas du hittar en bra nivå och kan ha ett fadderbarn igen senare, om du skulle pausa nu.
Nej, såklart försvinner de inte. Därav citationstecken och varför jag försöker ta bort saker som kostar för mycket.
 
Jo, men jag gjorde storkok och hade inte plats i stekpannan samt att jag fixade sås. Då får man koka klart dem ;)
Jag kokar alltid en del köttbullar vid storkök om de görs på fläsk-eller blandfärs, ska koka ca 5 min I saltat vatten med kalvfond i. Sen lägger man dem i frysen, tar fram de man behöver och låter tina i kallt vatten ca 30 min och sen steker till middagen. De blir saftigare men med stekyta som om de är nygjorda. Gamla husmorsknep ni vet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 401
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 871
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp