Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är dödstrött och behöver verkligen sätta ner foten och säga nej till en kompis. Vill verkligen stötta henne och jag är ingen nej-sägare (vet knappt hur man gör), så det är så svårt. Men att ses 5-6 dagar/vecka blir för mycket för mig…

Logiskt sett förstår jag ju att det inte är konstigt att inte vilja/orka ses så ofta som 6 dagar/vecka och utöver det prata på FaceTime flera timmar per dag. Men samtidigt är jag så rädd att typ såra personen eller något.

Nu ska jag i alla fall sovaaa 🥰😴
 
Försöker relatera till att värden ur det blå pga brister i uppvärmningen av vårt hus presenterar den fantastiska lösningen: hyreshöjning på 44%. :eek::turd::rofl:
Efter en stunds doomscrollning övergick jag till att skrik-gråt-sjunga och spela lite harmonium. Lungorna orkade exakt 44 sekunder typ, men det var det värt. Katartiskt. (Var tvungen att googla; katarktiskt kändes för nära Antarktis:cautious:)

Nu sova :sleep:
 
Sambon har stoppat i sig typ 4/5 av paltbröd för 4 pers, typ 1,5 ugnsplåt med fläsk och en rejäl balja löksås. :eek:
Han låg i soffan med mage som hotade spricka och pustade: ”Vilken jävla bonnmat!”
(Som i för att orka vara bonde med tunga sysslor).

Då får jag sms med en massa filmer på min kusin som tävlar crossfit och kom 2:a i rätt avancerad tävling. Helvete vad de körde och vad starka och uthålliga de var!
Kontrasten.. 😅
 
Sitter och just hinkat i mig en kopp kaffe, pluggar måste bli klar idag. Satt också och titta i kalendern för nästa vecka var helt säker på att de var i morgon vi skulle ha zoom möte men de var på Tisdag. Så då spelar de inte så stor roll att jag sitter och arbetar inatt för ska släppa ut hästarna på morgonen sen kan jag hem och sova ett par timmar innan jag ska köra Trulbert.
Livet på en pinne som student - oavlönad hästskötare -försöker träna häst osv ..
 
VARFOR gor jag saker innan jag hinner tanka? :banghead: Jag borjade min stickning, stickade flera varv som verkade bli som det skulle :) DA ... rycker jag ut en av stickorna i stallet for tar den jag just fatt ledig fran maskor :banghead: Varfor GOR jag sadana saker hela tiden :rage:
Oh well, jag gissar att det kanske ar bra da jag nu har tid att lara mig battre och kanske till och med lara mig att se vad jag gor ... och var jag ska oka. :p

Pa't igen!
 
Vardag igen. Dags att åka och jobba. Än så länge bara jag och Esther vakna. Och 15-åringen tror jag, det lät något från hennes rum precis. Men hon har nog helt enkelt inte gått och lagt sig än. Hur hon ska ta sig till skolan imorgon fattar jag inte, men hon brukar lösa det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
527
· Visningar
53 458
Senast: Avalbane
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 105
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 874
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp