Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver om A simple view of reading och läs och skrivsvårigheter
Är trött i huvudet, men måste in nästa helg

Dyslexikursen var en av de teoretiskt tyngsta kurserna vi läste på logopdprogrammet. A simple view of reading är bara enkel så länge man inte försöker sig på att förstå teorin bakom ;)
 
Tack du! 🤗 Jag tog vilodag idag. Köpt hem massa god meze och ska ta ett glas vin nu. Tror att jag är lite rädd för att det kreativa flowet liksom försvinner om jag tar ledigt men det är inte helt normalt att måla på den nivå jag kört sista veckorna.
Känns i kroppen. Plus att jag inte är helt frisk i grunden. Igår när jag var på middag hos en kompis orkade jag inte sitta hela kvällen utan fick lägga mig ner på golvet. Jag ba ”fortsätt snacka men jag ligger här”. Hon ba okej Törnis helt normalt …

Måla råttmassaker, då flyter det kreativt. Självporträtt: Törnis Med Död Råtta :angel:
 
😇 råkade visst få med mig en amerikansk gungstol från farbror och faster 😂 Den kommer ursprungligen från min morfars släkt, stod i ett uthus i sommarstugan i många år. Min farbror gillar att pula med möbler tog med den hem, målade tyvärr om den, men klädde även om den och smorde upp den. Nu var den mest i vägen hemma hos dem så de blev glada att vi kunde tänka oss att ta hand om den. Så nu fick den flytta in framför kakelugnen 😁
 
Är hungrig så tänkte hämta en pizza men ångrade mig pga magont. Får nöja mig med linssoppa idag tror jag.
Kollar Race across the world, de ska från Mexico City till Sydamerikas sydligaste stad utan att ta flyget.
 
Jo, jag är jätteförtjust i min :) ! Den används flitigt på hösten och vintern här. Risgrynsgröt blir SÅ perfekt i den. Det senaste jag lagade i den var en färdigmarinerad karréstek som fick gå i 4 timmar igår. Blev jättegod :) !
Min Croc Pot är en av mina bästa inköp. Lyxen att kunna slänga i kött/ grönsaker, mm, sätta igång och ha färdiglagad mat efter stallet
 
Jo, jag har också haft mitt fadderbarn i många år. Och det är väl just det, känner inte riktigt att jag har råd med det där extra längre…
Man kan ju ge en femtiolapp till nån organisation de månader man har lite över. Jag brukar ge till en organisation (inte samma som fadderbarnet) och ibland till nåt katthem när jag känner att jag kan. Även en tia hjälper ju.
Kom just på att på Coop-kortet kan man ha så summan rundas av uppåt till jämn krona vid varje köp och så går de örena till välgörenhet. Många bäckar små … :)
 
Vi skulle ställa tillbaka skrivbordet och då ryker ett ben av. Skrivbordet hamnar på sidan och dataskärmen som stod på brakar i golvet (med facit i hand skulle vi plockat bort den, men gick bra förra gången vi flyttade skrivbordet). Nu hoppas jag att skärmen funkar ändå, trots lite skönhetsfel. Finns inga pengar å köpa ny skärm förrän nästa löning och det kommer bli levande om skärm inte finns. 🙈
 
Jag plockade med mig den här fina kompisen till jobbet idag. <3 SSPCA kom och hämtade henne i receptionen lite senare, en liten kaja med skadad vinge. Jag hoppas de kan laga den, eller i värsta fall humant avliva.
Träffade på henne längsmed huvudgatan och hade inget vettigt att fånga henne med, så jag fick använda jackan och gå i T-shirt upp till hotellet. 😅 Tur jag inte hade shorts OCKSÅ, det hade varit lite overkill även för mig.

1641750801764.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 401
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 871
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp