Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe..... Kommer att bli lite segt idag, men så är det ju alltid första dagen efter ledighet. Vända på dygnet gör jag inte längre men, visst, det har blivit både lite senare kvällar och morgnar..... Vi börjar en halvtimme senare pga planeringsdag, så jag unnade mig en halvtimmes längre "sovmorgon". Hästarna har fått sitt och jag sitter nu här med mitt kaffe och tänker att jag borde masa mig in i duschen..... :)
 
Dåligt samvete för att jag sov i tre timmar istället för att plugga 🙃 Har sista delen kvar, ska vara inne vid 16 idag. Sitter och halv sover i bilen i väntan på hästarnas husse så det kan få gå ut.

Trött så in i Norden, inte sovit en hel natt på hela helgen. Men ikväll ska jag sova, det är en sak som är säker. Måste bara orka mig igenom dagen.
 
Imorgon börjar allvaret igen efter 3 veckors jullov för barnen så jag ställde klockan på 06.30. Alla 4 barnen sover, mannen jobbar och hunden är rastad. Så än så länge är det en hel timme själv utan barn, kan behövas för så fort blivande 6 åringen vaknar så är det full fart tills han somnar ikväll :rofl:
 
Måndag morgon 🙄 Samtidigt som jag gick av bussen för att byta till spårvagn får jag meddelandet att första lektionen är inställd. Kul att gå upp 5.30 för att första lektionen skulle börjat 8.00, vara 10 min från skolan och få meddelandet att man börjar 10.30 istället :cautious:

Jag är alltså framme på skolan om mindre än 10 min men börjar inte förrän om 2,5 h :meh:

Edit: Absolut att lärarna ska stanna hemma om de är sjuka/har symptom. Men det vore trevligt att någon gång få meddelandet tidigare än max 10 min innan lektionen börjar…
 
Precis varit och röntgat en hand, gick väldigt snabbt :up:. Glad över att det var vanlig och inte MR, det tar så lång tid (ska väl inte säga något för då kommer de vilja göra MR också :cautious:).

Nu hem och äta frukost och sen iväg till stallet. Tänkte ta en långpromenad med hundarna också, är trevligt väder :)
 
Dags att återgå till 100% jobb igen. Skönt med rutiner igen, jag älskar rutiner 😅 Ungarna börjar skolan på onsdag respektive torsdag så dom har några lata dagar kvar.

Har fått undan lite jobb och skickat ut lite påminnelser om saker jag saknar för att kunna avsluta december. Ska gå och hämta mera kaffe nu för snart är det måndagsmöte sen hoppas jag att jag kan få jobba ostört resten av dagen (förutom barnen då, dom måste få störa ibland) så kan känner att jag är på gång :)
 
Slut på julledigheten så åter till att jobba varje dag igen.
Kan ha tagit lite för lång sovmorgon. Var så segt att vakna och förstod inte alls varför klockan ringde. :sleep:
Så bäst att slöa sig ur sängen och göra mig iordning. Börjar inte jobba förrän om en timme så det är lugnt... 😅
 
Ja inomhus och speciellt när jag ska sova. Men ska erkänna att när det var värmebölja med 45 grader i Kroatien och utan ac så tog jag bort extrafilten på natten 😁
Värmedyna vid läggdags :up:
Det har jag fantastiskt skönt :)
Har jättesvårt att somna om jag fryser och med 16 grader i sovrummet vissa dagar är det kallt
Drar ur kontakten innan jag släcker läslampan då är jag lagom varm för att somna gott utan att senare vakna av att jag är för varm :sleep:
 
Men hjälp. Fick nyss höra på ett stormöte att om man känner sig sjuk ska man komma till mig så får man testa sig för corona? Blev svinförbannad. Är man sjuk ska man gå hem och ta test, inte gå till mig.
Har varken tillräckligt med testutrustning (har kanske 5 stycken), eller säkerhetsutrustning för att skydda mig själv mot diverse förkylningar och corona och magsjukor och sådant. :rage:
Ska jag möta alla som är sjuka lär jag ju bli sjuk ganska fort. :cautious:
Försökte protestera men i ett möte med 70 pers där alla babblar som fan och mötet går framåt utan att man kan diskutera är det ju omöjligt. :arghh:
 
Men hjälp. Fick nyss höra på ett stormöte att om man känner sig sjuk ska man komma till mig så får man testa sig för corona? Blev svinförbannad. Är man sjuk ska man gå hem och ta test, inte gå till mig.
Har varken tillräckligt med testutrustning (har kanske 5 stycken), eller säkerhetsutrustning för att skydda mig själv mot diverse förkylningar och corona och magsjukor och sådant. :rage:
Ska jag möta alla som är sjuka lär jag ju bli sjuk ganska fort. :cautious:
Försökte protestera men i ett möte med 70 pers där alla babblar som fan och mötet går framåt utan att man kan diskutera är det ju omöjligt. :arghh:
Men för fan. Hur tänker de?!?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
527
· Visningar
53 445
Senast: Avalbane
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 103
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 874
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp