Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok jag ger upp livet. Detta är bara för mycket att ta in

97CEB726-643C-4EB2-97EF-771B059A9926.png
 
Den är skriven om en tjej med autism (asperger kanske?) och hennes resa till att få sin diagnos. Hon kopplade inte problemen hon hade till autism, men insåg sedan att hon visst var autistisk och att allt stämde. Det var dock först när hon hörde ett radioklipp av en kvinna från Sahlgrenska (tror jag) som pratade om NPF hos tjejer. Tjejer och killars symptom kan skilja sig väldigt mycket.

Enligt mig är det en väldigt bra bok som jag varmt rekommenderar!

Jag hittade även en YouTube kanal för ett tag sen som jag tycker är bra. Hon som har kanalen har själv autism :)
https://www.youtube.com/user/AtheistRockstar
Tack, ska kolla upp den :)

Jag fick diagnosen efter att ha gjort några tester, och då var det bara hur snabbt man gjorde som var låga poäng (jag hade missuppfattat en uppgift). Vet dock inte hur det hängde ihop, för de var inställda på att vi skulle behöva komma dit flera omgångar och jag hann med alla samtidigt. Jag tycker även att jag borde ha problem hemma också då, det är bara att jag inte trivs i skolan alls. Skolan fungerade i årskurs fem och sex, men nu när det är en rörig högstadieskola fungerar det inte. Dem i skolan märker dock inte av något när jag väl är där, men jag trivs inte med många, röriga och skrikiga tonåringar. :)
 
Bara "toppar nästan"? Haha

Minns hårsnodds-nyheten som igår. Jag var på Jamaica. Gick ut på nätet och när Aftonbladets förstasida med den mkt bristfälliga uppkopplingen laddat 20 minuter typ så var detta huvudnyheten. Tyvärr dog internet därefter. Så det enda jag med säkerhet visste om världsläget då var att Anna Book hade en hårsnodd som fastnat i håret. Sjuk FAIL.
 
Nähä. Får nog ta och lägga mig. Ska ju upp - och stanna uppe - klockan 4:50 imorgon :meh: . Har under ledigheten blivit van vid att masa mig upp vid 5-tiden, dra på joggingbyxor och jacka över nattlinnet, ut med hästarna, och sedan in och ner i varma sängen igen. För att kliva upp igen vid sisådär 8-9-tiden.

Men nu börjar ALLVARET igen....... :p
 
Den är guldfärgad, ett hängsmycke?
En mycket viktig mutter? :rofl:
Hittade du den hemma?
Den kanske är i guld :eek:
Den är verkligen pytteliten, så jag tror inte det är ett hängsmycke.

Ja, jag hittade den i en låda, i en möbel som följde med huset. Oklart varför den ligger kvar i lådan. :laugh:

Jag hittade ingen stämpel, men blev såklart osäker, så jag la tillbaka den i lådan igen. 🤷:rofl:
 
Jag: *kollar nyhetsflödet* Jaså, det var Anders Wallensten som talade på den dagliga pressträffen idag? Nej men jag har ju inte sett den på ett tag. Och det är ju ändå viktigt att... hålla sig... uppdaterad och så. :idea:

Även lite gulligt när det blev fel ordning med "och det är fortfarande viktigt att när man är hemma, så ska man vara sjuk". (Förlåt mig Anders! Du är fantastisk - och snygg - ändå och hade järnkoll på att det var fel bilder trots att de ser i princip likadana ut.)

Iaf ett område där vi slår USA med hästlängder :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
756
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp