Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, bor i hyreshus. Har börjat spola oftare /varje gång, sen det blev stopp igår. Fast nu är problemet att jag vant mig att inte spola varje gång så jag glömmer att spola. :meh:
Men varför? :confused::confused:

Vatten är relativt billigt och vill man spara är det bättre att stänga av det i duschen medan man tvålar in dig eller ställa en tillbringare i kylen istället för att spola fram kallt vatten.
 
Noterar att biträdande statsepidemiolog Anders Wallensten fortsätter att vara en riktig bejb.

Jag: *kollar nyhetsflödet* Jaså, det var Anders Wallensten som talade på den dagliga pressträffen idag? Nej men jag har ju inte sett den på ett tag. Och det är ju ändå viktigt att... hålla sig... uppdaterad och så. :idea:

Även lite gulligt när det blev fel ordning med "och det är fortfarande viktigt att när man är hemma, så ska man vara sjuk". (Förlåt mig Anders! Du är fantastisk - och snygg - ändå och hade järnkoll på att det var fel bilder trots att de ser i princip likadana ut.)
 
Jag: *kollar nyhetsflödet* Jaså, det var Anders Wallensten som talade på den dagliga pressträffen idag? Nej men jag har ju inte sett den på ett tag. Och det är ju ändå viktigt att... hålla sig... uppdaterad och så. :idea:

Även lite gulligt när det blev fel ordning med "och det är fortfarande viktigt att när man är hemma, så ska man vara sjuk". (Förlåt mig Anders! Du är fantastisk - och snygg - ändå och hade järnkoll på att det var fel bilder trots att de ser i princip likadana ut.)
Jo, när det blir lite fel ordning så befästs bara hans gullighet!
 
Har ar det morgon och ytterligare en dag med inget att gora. :cautious: Jag ar uttrakad, men det fina vadret (20-25*C med stralande sol) gor att det inte ar sa farligt att vara uttrakad ... annat an for vikten. Jag bakar och lagar mat istallet.:arghh:

Jahapp. Gråkallt och blåsigt ute.
Internet har lagt ner.
Vad gör man då i coronatider?

:nailbiting: :rage: :arghh: Hemska tanke!

Vilken vacker bild! Här blommar inga träd än.

——
Fick ett ryck och har nu en chokladkaka i ugnen.
Jinns ville gå ut men vände i dörren och nu ser hon lite upprörd ut. Inte är det väl mitt fel att det blåser :cautious:

Och har har traden blommat klart.:meh:

Har målat klart för idag! Hann riktigt långt faktiskt men nu måste det torka minst ett dygn gärna två inför nästa session/lager. Fick sällskap av en snubbe i huset som håller på att snickra en hylla. Rätt trevligt faktiskt med lite pyssel-sällskap. Stor fördel är att han också gillar Bowie och inte hade några invändningar mot att köra det på repeat typ 5 timmar ;)
Blev även intervjuad av mode-studenter från Borås (lyckligtvis via telefon pga hade målarrock på mig ;) ) och det gick bra.

Nu kyler jag vin och ska steka lax, sparris och svänga ihop en hollandaise!

Det blir nog lax med en onyttig hollandaise i kvall ... och sa bakar jag bullar i dag. Vilket ar nagot jag gjort typ 3 ganger i mitt liv forut ... och nagot jag aldrig ater i vanliga fall. :meh: Men bullar blir det i dag ... om jag far tag pa mer mjol. Det gar ju inte att bli helt utan sa har i Coronatider. :p
 
Så enkelt. Så gott! 🤤🤤

2BE726AC-15D6-478F-803F-1FCCE9E95E17.webp
 
Somnade tillsammans med vovven tidigare och fick en sån där upplevelse när man halvsover och drömmer att man faller från något och blev klarvaken med ett ryck som skrämde hunden (som låg och sov på mig) :wtf:
 
Grannen tittade in och lånade en flarra vin. Samtidigt kläckte hon en jävligt kul idé! Hon bara "du borde ha trapphus-vernissage. Ställa ut målningar i trapphuset hela vägen (typ lutade mot väggen eller trappräcket så ej i vägen) och så ställa ut bord med champagne och glas till alla".
HUR KUL IDÉ??!! :D
Vårt hus är även typ ett högt torn med stora fönster och härligt ljus i hela trapphuset (förutom då i källaren där jag lite slarvigt brukar fota av medan jag målar).
 
Grannen tittade in och lånade en flarra vin. Samtidigt kläckte hon en jävligt kul idé! Hon bara "du borde ha trapphus-vernissage. Ställa ut målningar i trapphuset hela vägen (typ lutade mot väggen eller trappräcket så ej i vägen) och så ställa ut bord med champagne och glas till alla".
HUR KUL IDÉ??!! :D
Vårt hus är även typ ett högt torn med stora fönster och härligt ljus i hela trapphuset (förutom då i källaren där jag lite slarvigt brukar fota av medan jag målar).

10 min senare är planeringen IGÅNG för fullt haha. En granne har direkt anmält sig som värdinna/servitris av bubbel. En annan granne som är fotograf hakar också på och ställer ut foton! :D Och en annan granne blev övertaggad och ska dra dit folk! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp