Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag inbillar mig att jag hade varit ute och rensat rabatterna på framsidan idag, om det bara inte hade blåst så himla mycket och varit så kallt. Jo visst........ :angel::D Behöver dock komma ut och motionera mig själv och hund vid något tillfälle, så en promenad lär det väl ändå bli :) !

Bara en av tre hästar som skulle motioneras idag och hunden var med på ridturen så hon klarar sig också. Jag får väl gå en stund på löpbandet när jag ändå är i gymmet sen för det verkar inte lugna sig med blåsten förrän i morgon :cautious:
 
Ja, det är skönt att inte ha några sådana problem, men lite jobbigt när folk inom BUP bemöter mig som att jag har det. Även att jag inte känner igen mig, problem har jag men är tveksam på om jag har autism. Jag fick diagnosen för tre års sen, för att skolan inte fungerade (det var av olika anledningar även stressigt hemma då). Jag har exempelvis inga problem att läsa av människor, men jag tycker inte om människor. Jag har inget större behov av rutiner heller, men om vi varit hos någon släkting och ska åka ca 18 för att ta in hästarna, blir jag frustredad över att det påverkar hästarna.

Min pappa har inget större intresse av mig eller vad jag gör, och det gör inte mig något. Däremot vill han att min mamma flyttar dit och då får jag väl flytta med och hjälpa till med systern.

Ja, det är han som är pappa till henne och mammam är inte det minsta vettig, och de har kommit överens med soc att hon inte ska vara själv med barnet. Så vad tror ni han tillåter...? Han orkar inte med att vara förälder, så han vill att någon annan är det istället. Han verkar inte se att det finns stödhem, som han kan prata med soc om.

Ja, min mamma är vettig. Dem kommer inte bra överens (vilket han inte fattar), men hon säger inte vad hon tycker om honom hela tiden så jag har en egen uppfattning (mer eller mindre bra vet jag inte). Senast vi var hos honom ville han att vi skulle sova över :confused:. Vi hade då med hundarna, och hans dotter kunde inte andas ordentligt. Men det hade hon inte kunnat på ca 1,5 år så det var inga problem. Han klagar både på sjukvården och den andra föräldern, men ser inte sin egna del. Förstår inte på något vis att han vill att vi bor där, och varför skulle jag vilja bo hos en främling? Men han ser sig som pappa, inte främling.

Måste vara lite jobbigt att ha bägge så nära varandra, om det inte fungerar så bra hos ena. Eller så är det trevligt att du har nära till din mamma, det vet nog bara du.

Hoppas på att du hängde med :)
Jag tycker nog att BUP inte har så mycket att komma med öht. Vi försökte få en NP-utredning via BUP i 8 år men de sa att jag inte har några svårigheter. Till slut sökte vi privat med självremiss och psykologen var redo att sätta diagnos efter typ 10 min... så jag är nog rätt så övertygad om att jag är autistisk. Men sen finns det ju olika nivåer och ofta lär man sig att kompensera för sina svårigheter. Du kanske är som mig och flera andra där, att du kompenserar för dig själv såpass mycket att du inte upplever att diagnosen stämmer på dig?
Jag har verkligen ingen aning, utan gissar bara. Den som känner dig bäst i slutändan är så klart du själv :)

Jag vet inte vad jag ska säga angående det du skrev om din pappa. Jag blir bara så irriterad på hans beteende att jag inte kan formulera något vettigt. Suck! :down:
 
Jag tycker nog att BUP inte har så mycket att komma med öht. Vi försökte få en NP-utredning via BUP i 8 år men de sa att jag inte har några svårigheter. Till slut sökte vi privat med självremiss och psykologen var redo att sätta diagnos efter typ 10 min... så jag är nog rätt så övertygad om att jag är autistisk. Men sen finns det ju olika nivåer och ofta lär man sig att kompensera för sina svårigheter. Du kanske är som mig och flera andra där, att du kompenserar för dig själv såpass mycket att du inte upplever att diagnosen stämmer på dig?
Jag har verkligen ingen aning, utan gissar bara. Den som känner dig bäst i slutändan är så klart du själv :)

Jag vet inte vad jag ska säga angående det du skrev om din pappa. Jag blir bara så irriterad på hans beteende att jag inte kan formulera något vettigt. Suck! :down:
Det är ju inget fel med att ha autism, men det känns bara lite märkligt att få en stämpel för att det behövdes då. Psykologen bedkrev det som ytterst på första nivån, så det kan ju vara att jag kompenserar. De få jag har pratat med som har diagnosen verkar bara ha mycket mer problem, på ett annat sätt. Jag kan mycket väl ha en annan diagnos, känner bara inte att just autism stämmer in så bra :). Nej, BUP har inte mycket vettigt att säga egentligen men de har tyvärr hjälpt med skolan, genom att prata med skolan att det visst går att göra saker hemifrån. :)

Det blir dock på något vis lite roande när de på bup inte tror att jag förstår, när det mer är tvärt om (säger inte att jag förstår precis hur de menar hela tiden men vissa meningar).
 
Eftermiddagsfika :) !
20200413_150241.webp
 
Vad jag vill göra: köpa massa nytt tyg, handarbeta och skapa nya dräkter, planera äventyr och event.

Vad jag borde göra: Skriva PM och planera veckans jobb och studier.

Vad jag gör: Scrollar Facebook, Pinterest och Bukefalos...

Hatar att tillvaron är på paus medan jag väntar på besked. Det går inte att planera eller hoppa på roliga projekt för jag vet i alla fall inte om jag kommer ha råd att delta eller ej... Hade jag bara vetat att jag hade en inkomst i sommar hade jag i alla fall kunnat vara motiverad att göra saker nu för att jag har något roligare att se fram emot.
 
Snöstorm och spolbilen har varit här i fem timmar. Nu har vi inte längre något stopp i avloppet :D det stinker dock avlopp i hela huset.

Något jag lärt mig idag: man ska ALDRIG snålspola toaletten, hellre spola ordentligt två gånger. Tydligen orsakar nya "snåla" toaletter stora problem.

Sen får man gärna hälla ut typ en hel hink med varmt vatten i toan i samband med spolning för att få ett ordentligt flöde typ en gång i veckan.

Jag som har lärt med "slösa inte med vatten i onödan".
Jag har börjat spara på vatten genom att inte spola varje gång och ja, det blir stopp ibland :wtf: Då fyller jag en hink och häller i rätt bestämt :devil: så brukar det gå ner.
Hittills iallafall.
 
Har sått melonfrön, druckit kaffe, hämtat upp tvätten från källaren, tagit av klädseln på fåtöljen och stoppat i tvättmaskinen och kollat en vlogg. Nu får jag väl få tvätten vikt innan det är dags att laga mat :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp