Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blåser nåt förjävligt här idag! Plockade ihop utspridda utemöbler förut och sen tog jag en ridtur. Skönt att ha häst (2 av 3 har vilodag) och hund motionerade så måste jag inte ut om jag inte vill sen.
Ska städa lite nu och sen kommer en kompis till yngsta dottern och efter lunch ska jag skjutsa äldsta dottern till en kompis.
Hehe. Jag tänkte att visst lite blåsigt är det väl. Men vid galopp i rejäl motvind (öppna fält) så ja svor faktiskt över vinden inte bara en gång 🌬🌪
 
Påväg hem efter att ha fått ena hästen och barnen fotograferade 😃 alla tre skötte sig jättebra! (Oredigerad bild).
Fotograf: malinphoto.se
received_649280382534748.webp
 
Aha okej, då uppfattade jag det rätt från början. För att sen missuppfatta. Och nu fatta igen :laugh:
Det måste väl vara skönt att du känner att du inte riktigt har några problem relaterade till autism-diagnosen nu? Å andra sidan fick du den av en anledning... och bara vetskapen om att den finns kan vara jobbig ibland.
Jag fick min diagnos nu i Januari och det är inte så värst mycket som förändrats sen dess, så jag har fortfarande en hel del problem. Både relaterade till diagnosen och icke-relaterade till diagnosen. Skulle jag tro i alla fall...

I och med att hon är en halvsyster till dig och bor hos din pappa, antag jag att det är din pappas och någon ny person som är föräldrar till din halvsyster? I så fall är det ju jätte märkligt att han vill att du och din mamma, tar hand om ett barn han skaffat med en ny :confused: it doesn't make sense! :confused:
Jag tänker att han kanske vill att ni flyttar, för att det är enklare för honom. Typ att han skulle kunna få mer umgänge då, utan någon vidare ansträngning från hans sida... :banghead:

Skönt att höra (läsa?) att även du verkar ha en mer vettig mamma! Förstår om hon inte vill flytta, det blir en förändring för dig, vilket jag gissar kan bli ett riskmoment. Men också för att det ibland kan vara skönt att ha lite avstånd till de personerna man inte vill träffa.

Mina föräldrar bor i husen bredvid varandra, typ 75m ifrån varandra, så det är inte något vidare avstånd. Hade tex träffat pappa på gården om jag bara bott hos mamma och tvärt om...
Ja, det är skönt att inte ha några sådana problem, men lite jobbigt när folk inom BUP bemöter mig som att jag har det. Även att jag inte känner igen mig, problem har jag men är tveksam på om jag har autism. Jag fick diagnosen för tre års sen, för att skolan inte fungerade (det var av olika anledningar även stressigt hemma då). Jag har exempelvis inga problem att läsa av människor, men jag tycker inte om människor. Jag har inget större behov av rutiner heller, men om vi varit hos någon släkting och ska åka ca 18 för att ta in hästarna, blir jag frustredad över att det påverkar hästarna.

Min pappa har inget större intresse av mig eller vad jag gör, och det gör inte mig något. Däremot vill han att min mamma flyttar dit och då får jag väl flytta med och hjälpa till med systern.

Ja, det är han som är pappa till henne och mammam är inte det minsta vettig, och de har kommit överens med soc att hon inte ska vara själv med barnet. Så vad tror ni han tillåter...? Han orkar inte med att vara förälder, så han vill att någon annan är det istället. Han verkar inte se att det finns stödhem, som han kan prata med soc om.

Ja, min mamma är vettig. Dem kommer inte bra överens (vilket han inte fattar), men hon säger inte vad hon tycker om honom hela tiden så jag har en egen uppfattning (mer eller mindre bra vet jag inte). Senast vi var hos honom ville han att vi skulle sova över :confused:. Vi hade då med hundarna, och hans dotter kunde inte andas ordentligt. Men det hade hon inte kunnat på ca 1,5 år så det var inga problem. Han klagar både på sjukvården och den andra föräldern, men ser inte sin egna del. Förstår inte på något vis att han vill att vi bor där, och varför skulle jag vilja bo hos en främling? Men han ser sig som pappa, inte främling.

Måste vara lite jobbigt att ha bägge så nära varandra, om det inte fungerar så bra hos ena. Eller så är det trevligt att du har nära till din mamma, det vet nog bara du.

Hoppas på att du hängde med :)
 
Påväg hem efter att ha fått ena hästen och barnen fotograferade 😃 alla tre skötte sig jättebra! (Oredigerad bild).
Fotograf: malinphoto.se
Visa bifogad fil 48752
Vilken vacker bild! Här blommar inga träd än.

——
Fick ett ryck och har nu en chokladkaka i ugnen.
Jinns ville gå ut men vände i dörren och nu ser hon lite upprörd ut. Inte är det väl mitt fel att det blåser :cautious:
 
Fixat stängsel och röjt sly med handsåg. Jäklar vad effektivt det kan bli, men nu helt slut i kroppen efter bara 3 timmars intensivt sågande och stängslande.

Det blåser nåt alldeles förfärligt här för tillfället.
 
Snöstorm och spolbilen har varit här i fem timmar. Nu har vi inte längre något stopp i avloppet :D det stinker dock avlopp i hela huset.

Något jag lärt mig idag: man ska ALDRIG snålspola toaletten, hellre spola ordentligt två gånger. Tydligen orsakar nya "snåla" toaletter stora problem.

Sen får man gärna hälla ut typ en hel hink med varmt vatten i toan i samband med spolning för att få ett ordentligt flöde typ en gång i veckan.

Jag som har lärt med "slösa inte med vatten i onödan".
 
Tack! Vet inte om det jag skrivit egentligen hör hit, men kommer skriva andra saker med bara jag har något att skriva om. :)
Det finns inget "hör inte hit" i den här tråden. :D
Är det däremot något särskilt man vill bjuda in till diskussion om kan man gärna starta en ny tråd också! Det gör ämnet/tråden lättare för folk att hitta. Det är inte alla på forumet som läser just i "vad gör vi".
 
Det blev bra med avlastningsbordet vi köpte :up: Men va rastlös jag blir av att inte ”kunna” gå ut och greja...blåser riktigt otrevligt mycket. Ska så de sista fröerna som ska försås inomhus tänkte jag. Sen behövs det vikas tvätt och sånt kul.
 
Det blev bra med avlastningsbordet vi köpte :up: Men va rastlös jag blir av att inte ”kunna” gå ut och greja...blåser riktigt otrevligt mycket. Ska så de sista fröerna som ska försås inomhus tänkte jag. Sen behövs det vikas tvätt och sånt kul.
Jag inbillar mig att jag hade varit ute och rensat rabatterna på framsidan idag, om det bara inte hade blåst så himla mycket och varit så kallt. Jo visst........ :angel::D Behöver dock komma ut och motionera mig själv och hund vid något tillfälle, så en promenad lär det väl ändå bli :) !
 
Föll ett träd på andra sidan en liten åker när vi var ute. Lite otrevligt faktiskt 😬 Jag brukar inte va jättebrydd annars.
Ah. Börjar det blåsa ner träd och grejer rider jag inte ut. Har ju dessutom lyxen att få jobba inom fyra väggar. Var liksom inte beredd på DEN blåsten.
Det blåste lite på morgonen absolut men den måste ha utökat sedan. Vid något tillfälle kom det ehh.. snö? Eller det såg ut som snö men försvann lika fort som det kom.
Ingen ordning på vädret men men nu ska jag oavsett sitta på kontoret någon timme innan det är dags att lufta morrhåren igen :p
 
Sitter i just nu solen med en kaffe och godis och ser hagelstormen komma. Men jag orkar inte riktigt gå in för jag är så jordig efter ha grävt rabatt och då måste jag sanera mig från jord. 😑🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp