Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
1586715539930.webp


Om detta är mina nuvarande däck, så borde alltså dessa fungera på samma fälgar också? :o
 
Lite sorgligt att det bara är en dag kvar av påskledigheten. Det har varit SÅ skönt att bara vara :) ! Fixa lite hemma. Baka. Gå promenader. Och vädret har varit ljuvligt.

Men, men.....snart är det 1 maj, Kristi Himmelsfärdsdag och sommarsemester ;) . Hela våren och sommaren är ju - tacksamt :) ! - fulla av långhelger och ledigheter.
 
Ja, jag har en autismdiagnos men har inte direkt några problem (relaterade till diagnosen). Jag träffar honom inte ofta, skulle tro att det är ungefär en gång i halvåret men han vill, av någon okänd anledning, att jag och min mamma flyttar dit för att kunna ta hand om min halvsyster (hon är fyra) :confused::banghead:. Ja, jag tycker om henne men varför skulle vi flytta dit? Kommer inte att ske, om min mamma (vilket inte heller kommer hända) skulle vilja flytta dit flyttar jag till min moster eller annan släkting. Jag tycker mest att det är tråkigt för min syster att inte få någon som bryr sig, hon ska mest bara vara tyst, och det märks att hon inte mår bra.

Tror att jag förstod :)
Aha okej, då uppfattade jag det rätt från början. För att sen missuppfatta. Och nu fatta igen :laugh:
Det måste väl vara skönt att du känner att du inte riktigt har några problem relaterade till autism-diagnosen nu? Å andra sidan fick du den av en anledning... och bara vetskapen om att den finns kan vara jobbig ibland.
Jag fick min diagnos nu i Januari och det är inte så värst mycket som förändrats sen dess, så jag har fortfarande en hel del problem. Både relaterade till diagnosen och icke-relaterade till diagnosen. Skulle jag tro i alla fall...

I och med att hon är en halvsyster till dig och bor hos din pappa, antag jag att det är din pappas och någon ny person som är föräldrar till din halvsyster? I så fall är det ju jätte märkligt att han vill att du och din mamma, tar hand om ett barn han skaffat med en ny :confused: it doesn't make sense! :confused:
Jag tänker att han kanske vill att ni flyttar, för att det är enklare för honom. Typ att han skulle kunna få mer umgänge då, utan någon vidare ansträngning från hans sida... :banghead:

Skönt att höra (läsa?) att även du verkar ha en mer vettig mamma! Förstår om hon inte vill flytta, det blir en förändring för dig, vilket jag gissar kan bli ett riskmoment. Men också för att det ibland kan vara skönt att ha lite avstånd till de personerna man inte vill träffa.

Mina föräldrar bor i husen bredvid varandra, typ 75m ifrån varandra, så det är inte något vidare avstånd. Hade tex träffat pappa på gården om jag bara bott hos mamma och tvärt om...
 
Har haft sovmorgon idag, utfodrat fyrbeningarna hemma och ska snart släppa ut hönsen och ge dem mat och vatten innan jag åker till badet. Sååå skönt med ledigt idag efter en tuff em igår, var helt slut när jag körde hem.

Sen blir det tvätt, plantering, sådd, disk och lite röj hemma. Bara två arbetsdar den här veckan, onsdag och torsdag. :up:
 
Planen: äta oxfilé med tillbehör och dricka bubbel. Jordgubbar och chokladglass till efterrätt. Vi skulle faktiskt klä upp oss också, fast det bara var jag och sambon.

Verkligheten: sambon river upp hela golvet i pannrummet, vattenskada. Det blev översvämning efter vi hade badat badkar. Jag hoppas verkligen att vi inte behöver riva upp golvet i vårat nyrenoverade kök, men risken är hyfsat stor.

:meh:

Enda fördelen (?) Är att vi får renovera pannrummet några år tidigare än planerat.

Men nej, era stackare :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp