Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag shoppat lite mer......pumpa- och gurkfrön :) ! Gurkorna var någon konstig gul, rund variant - såg alltså inte det minsta ut som den traditionella avlånga mörkgröna grönsaken. Ska bli kul :) ! Hoppas bara att de klarar sig med minimalt med omvårdnad - annars lär det nog inte funka så bra...... :angel:

Oh, är det lemon cucumber/äppelgurka? I så fall sätt gott om frön, jag tror vi var flera som haft lite dålig grobarhet på dem.
 
Oh, är det lemon cucumber/äppelgurka? I så fall sätt gott om frön, jag tror vi var flera som haft lite dålig grobarhet på dem.
Och jag hade fantastisk grobarhet det året jag hade dem. Ska slänga ner några nu och se hur de beter sig :D
Då får jag hoppas på turen, för någon skicklighet lär det inte bero på här om det går bra :D !
 
Jag önskar verkligen att jag tyckte om lamm.
Det ser alltid så himla gott ut, det luktar gott, så mycket olika att göra med det, olika tillbehör och såser!!

Men varje gång jag provar äta lamm vill jag spotta ut det :( smakar kofta :(

Lammracks är ju ngt av ert godaste som finns!
Jag är också känslig för koft-smaken. Men lammracks tycker jag inte smakar det. Åh, vad jag blev sugen på det! 🤤
 
De va lite dammigt.... nu e de fint! 👍
 

Bifogade filer

  • 20200412_144354.webp
    20200412_144354.webp
    86,9 KB · Visningar: 72
Igår kväll så började jag och junior ett Harry Potter-maraton (vi skippade dock de allra första filmerna). Idag har vi börjat titta på den sista... men nu är det kaffe-paus och så måste jag ut i friska luften en stund innan vi fortsätter ;)
Det är ju de första som är bäst :D
 
Lampan som skymtar uppe till höger ser väldigt trevlig ut :) !

Tack, vad roligt att du tycker det. Ja, den är väldigt fin, har fått den av min mamma.
Har den tyvärr aldrig tänd dock, eftersom jag ville ha dimmer på den och den är kajkolajko och leker disco... borde fixa det, men det händer aldrig.
Men lampan är ju fin bara som den är också :).
 

Bifogade filer

  • 20200412_162337.webp
    20200412_162337.webp
    38,2 KB · Visningar: 56
Planen: äta oxfilé med tillbehör och dricka bubbel. Jordgubbar och chokladglass till efterrätt. Vi skulle faktiskt klä upp oss också, fast det bara var jag och sambon.

Verkligheten: sambon river upp hela golvet i pannrummet, vattenskada. Det blev översvämning efter vi hade badat badkar. Jag hoppas verkligen att vi inte behöver riva upp golvet i vårat nyrenoverade kök, men risken är hyfsat stor.

:meh:

Enda fördelen (?) Är att vi får renovera pannrummet några år tidigare än planerat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp