Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skärmklipp.webp
 
Tack, vad roligt att du tycker det. Ja, den är väldigt fin, har fått den av min mamma.
Har den tyvärr aldrig tänd dock, eftersom jag ville ha dimmer på den och den är kajkolajko och leker disco... borde fixa det, men det händer aldrig.
Men lampan är ju fin bara som den är också :).
Den är verkligen jättesöt :) !
 
Jag har gjort ingenting hela dagen.
Eller jo, jag sitter och överför bilder. 7 i taget. Det är lätt över 7 tusen bilder som ska över i den externa hårddisken.
Emellanåt får jag I/O fel, då svär jag lite och startar om datorn ett gäng gånger.

Fördelen med att känna en snubbe som snart blir elektroteknik/datavetenskaps ingenjör därborta i USA är att man kan beklaga sig till honom och han lovat att koda ett program som kan göra allt detta åt mig :up: Nackdelen är tidsskillnaden, jag hatar att vänta :mad::D
 
Jag har inte riktigt koll på de olika nivåerna, men jag har inga problem med det jag läst om diagnosen, är mest bara osocial och introvert.

Sist jag träffade en kompis var innan skolavslutningen förra året, nu träffar jag två i stallet och bor med min mamma. Det är väl lite tråkigt att inte träffa någon i min ålder, men de jag väl träffade var ganska märkliga... Sociala och ville prata (vilket för de flesta var en engångshändelse) och bara överallt, ingen ordning.

Träffade faktiskt min pappa för kanske en vecka sedan, och ska tillbaka dit snart men sen hoppas jag att jag inte behöver träffa honom på några år... Förstår verkligen att det är jobbigt när man inte kan bo med bägge föräldrarna, men han är ingen förälder för mig :)
Okej, jag uppfattade det som att du har en asperger/autism-diagnos.

Jag har aldrig gillat att umgås/leka med andra barn. Satte mig ofta för mig själv någon stans och kunde pilla med något i timmar. Eller sorterade och radade upp olika saker i timmar. Jag träffade en kompis på februarilovet faktiskt, men det var mer för att hon tvingat sig på att vi skulle ses då.

Jag håller tummarna att du ska slippa träffa din pappa på ett tag, ifall det är det du önskar och känner att du mår bäst av. Jag anser att man som barn ska ha rätt till sina föräldrar, dvs en förälder ska inte hindra barnet från umgänge med den andra föräldern. Men en förälder har inte rätt till sina/sitt barn och ska inte tvinga på sig umgänge. Dels för att en förälder (allt som oftast) valt att skaffa barn medan barnet aldrig valt att födas. Men också för att det för mig känns allmänt konstigt att man som barn ska ha skyldigheter till att vilja umgås och/eller träffa sin förälder/föräldrar bara för att de valt skapat en.

Men, så långt det går så tycker jag ändå att man ska ha kontakt och umgänge med båda sina föräldrar. Och så länge det inte skadar någon, så borde även föräldrarna ha rätt till umgänge med sina barn. Men i de fall där det gör barnet mer illa att ha umgänge med båda föräldrarna, så ska det inte vara en förälders rättighet att fortsätta ha umgänget med sitt/sina barn.

Detta blev rätt rörigt nu, men jag har ingen aning om hur jag ska formulera mig bättre. Hoppas att du fattar :)
 
Jag har plockat in sand utomhus som jag vill använda till husdjuren, men innan jag gör det vill jag vara säker på att eventuella småkryp och bakterier är döda så jag körde in den i ugnen på hög värme - och nu luktar det märkligt aptitligt. :D

Då är ju den stora frågan, vad har du för husdjur?
 
Okej, jag uppfattade det som att du har en asperger/autism-diagnos.

Jag har aldrig gillat att umgås/leka med andra barn. Satte mig ofta för mig själv någon stans och kunde pilla med något i timmar. Eller sorterade och radade upp olika saker i timmar. Jag träffade en kompis på februarilovet faktiskt, men det var mer för att hon tvingat sig på att vi skulle ses då.

Jag håller tummarna att du ska slippa träffa din pappa på ett tag, ifall det är det du önskar och känner att du mår bäst av. Jag anser att man som barn ska ha rätt till sina föräldrar, dvs en förälder ska inte hindra barnet från umgänge med den andra föräldern. Men en förälder har inte rätt till sina/sitt barn och ska inte tvinga på sig umgänge. Dels för att en förälder (allt som oftast) valt att skaffa barn medan barnet aldrig valt att födas. Men också för att det för mig känns allmänt konstigt att man som barn ska ha skyldigheter till att vilja umgås och/eller träffa sin förälder/föräldrar bara för att de valt skapat en.

Men, så långt det går så tycker jag ändå att man ska ha kontakt och umgänge med båda sina föräldrar. Och så länge det inte skadar någon, så borde även föräldrarna ha rätt till umgänge med sina barn. Men i de fall där det gör barnet mer illa att ha umgänge med båda föräldrarna, så ska det inte vara en förälders rättighet att fortsätta ha umgänget med sitt/sina barn.

Detta blev rätt rörigt nu, men jag har ingen aning om hur jag ska formulera mig bättre. Hoppas att du fattar :)
Ja, jag har en autismdiagnos men har inte direkt några problem (relaterade till diagnosen). Jag träffar honom inte ofta, skulle tro att det är ungefär en gång i halvåret men han vill, av någon okänd anledning, att jag och min mamma flyttar dit för att kunna ta hand om min halvsyster (hon är fyra) :confused::banghead:. Ja, jag tycker om henne men varför skulle vi flytta dit? Kommer inte att ske, om min mamma (vilket inte heller kommer hända) skulle vilja flytta dit flyttar jag till min moster eller annan släkting. Jag tycker mest att det är tråkigt för min syster att inte få någon som bryr sig, hon ska mest bara vara tyst, och det märks att hon inte mår bra.

Tror att jag förstod :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp