Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår inte hur din pappa (och hans tjej för den delen) kan göra så, men är mycket glad över att jag inte bor hos min pappa. Du är inte typ något hemligt syskon..? Låter som det skulle kunna vara hos min pappa... Tycker ändå att du verkar ta det väldigt lugnt och sansat mot dem :heart
Är du också 16? Fyller du år i April? Närmare bestämt i slutet av nästa vecka? I så fall kanske du är min tvilling som jag aldrig fick :heart
 
Omg! Nej verkligen inte, jag fyller 17 nästa vecka. Be my friend, pleeeeeease! :heart
😅

Tråkigt att du inte bor hos din pappa och att det inte fungerade för dig heller :heart
Och du hade också autism? Jag har, om än lite, en autismdiagnos. Ja, för mycket folk känner jag ju inte men är inte överdrivet social heller, men kan ju skriva här:)

Jag har aldrig bott hos honom och känner honom knappt så det gör inget för mig, måste vara värre för dig som ändå känner din pappa. :heart
 
Tuggar på second breakfast bestående av påskeskum och kaffe. Till first breakfast åt jag en rostad bagel med massor av smör samt O'Boy. Nåja, nyttig kan jag vara en annan dag! :D Det ser ut att bli ännu en fin vårdag, så jag tänkte att jag snart skulle få lite gjort här hemma (läs: sätta igång en maskin tvätt, dammsuga och plantera ett par sticklingar) samt köra ett träningspass så kan jag sitta i trädgården med min bok och ett glas vin med gott samvete i ett par timmar sen. Denna gången med solkräm...
 
Och du hade också autism? Jag har, om än lite, en autismdiagnos. Ja, för mycket folk känner jag ju inte men är inte överdrivet social heller, men kan ju skriva här:)

Jag har aldrig bott hos honom och känner honom knappt så det gör inget för mig, måste vara värre för dig som ändå känner din pappa. :heart
Ja, precis. Har autism nivå 1. Men tycker nog att alla autism diagnoser egentligen är sas lika jobbiga. Det är ju inte så att det är enklare att leva med varken det ena eller det andra. Så att gradera det och säga att någon har det så mycket värre blir enligt mig rätt skevt, alla har svårigheter på olika områden och något som är svårt för mig kan liksom vara lätt för någon annan. Och då kan vi båda ha samma diagnos... :)

För mig är det enklare att umgås med folk över sociala medier. Det är enklare att säga att man bara ska "fixa något" och ta en paus i det sociala, än om det hade varit IRL. Att säga "nä nu ska jag vila en halvtimme, kan du åka hem och komma tillbaka sen" är kanske inte lika... lämpligt ;)

Mina föräldrar var ihop rätt så länge, det är tre år sen de gjorde slut men 1 år och 4 månader sen vi flyttade från huset vi bodde i innan. Så jag har ju växt upp med båda mina föräldrar, men det var enklare innan pappas nya kom in i bilden. Det är inte jättesynd om mig, snarare synd om pappas nya som känner att hon måste komma in och bete sig som hon gör... vad det nu ger henne...
 
Ja, precis. Har autism nivå 1. Men tycker nog att alla autism diagnoser egentligen är sas lika jobbiga. Det är ju inte så att det är enklare att leva med varken det ena eller det andra. Så att gradera det och säga att någon har det så mycket värre blir enligt mig rätt skevt, alla har svårigheter på olika områden och något som är svårt för mig kan liksom vara lätt för någon annan. Och då kan vi båda ha samma diagnos... :)

För mig är det enklare att umgås med folk över sociala medier. Det är enklare att säga att man bara ska "fixa något" och ta en paus i det sociala, än om det hade varit IRL. Att säga "nä nu ska jag vila en halvtimme, kan du åka hem och komma tillbaka sen" är kanske inte lika... lämpligt ;)

Mina föräldrar var ihop rätt så länge, det är tre år sen de gjorde slut men 1 år och 4 månader sen vi flyttade från huset vi bodde i innan. Så jag har ju växt upp med båda mina föräldrar, men det var enklare innan pappas nya kom in i bilden. Det är inte jättesynd om mig, snarare synd om pappas nya som känner att hon måste komma in och bete sig som hon gör... vad det nu ger henne...
Jag har inte riktigt koll på de olika nivåerna, men jag har inga problem med det jag läst om diagnosen, är mest bara osocial och introvert.

Sist jag träffade en kompis var innan skolavslutningen förra året, nu träffar jag två i stallet och bor med min mamma. Det är väl lite tråkigt att inte träffa någon i min ålder, men de jag väl träffade var ganska märkliga... Sociala och ville prata (vilket för de flesta var en engångshändelse) och bara överallt, ingen ordning.

Träffade faktiskt min pappa för kanske en vecka sedan, och ska tillbaka dit snart men sen hoppas jag att jag inte behöver träffa honom på några år... Förstår verkligen att det är jobbigt när man inte kan bo med bägge föräldrarna, men han är ingen förälder för mig :)
 
Jag "råkade" beställa en bok med titeln Tre enkla regler - Finns inte - En romanskola :angel: ..... OM jag skulle råka komma in på sommarkursen som jag har sökt till så tillhör den kurslitteraturen där. Men annars låter det som en väldigt vettig bok att börja läsa lite i :) !
 
Är trött i kroppen idag. Vi har flyttat några av stenplattorna som är kvar och burit en del sten men det tar liksom emot. Kanske blir cmore and chill resten av dagen istället för gräva rabatt. Är ju en dag i morgon också.
 
Grävt ut ett gammalt land som ska bli en stenbelagd uteplats, vi har sol hela förmiddagen där och det är oftast lä, så det blir en perfekt fikaplats :)!
60D738B7-82BB-4E2E-8813-8E21EE5216CC.webp
 
Nu har jag shoppat lite mer......pumpa- och gurkfrön :) ! Gurkorna var någon konstig gul, rund variant - såg alltså inte det minsta ut som den traditionella avlånga mörkgröna grönsaken. Ska bli kul :) ! Hoppas bara att de klarar sig med minimalt med omvårdnad - annars lär det nog inte funka så bra...... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp