Det kan hända att du får tydligare svårigheter när du blir äldre och kraven på dig ökar.Det är ju inget fel med att ha autism, men det känns bara lite märkligt att få en stämpel för att det behövdes då. Psykologen bedkrev det som ytterst på första nivån, så det kan ju vara att jag kompenserar. De få jag har pratat med som har diagnosen verkar bara ha mycket mer problem, på ett annat sätt. Jag kan mycket väl ha en annan diagnos, känner bara inte att just autism stämmer in så bra . Nej, BUP har inte mycket vettigt att säga egentligen men de har tyvärr hjälpt med skolan, genom att prata med skolan att det visst går att göra saker hemifrån.
Det blir dock på något vis lite roande när de på bup inte tror att jag förstår, när det mer är tvärt om (säger inte att jag förstår precis hur de menar hela tiden men vissa meningar).
Autismdiagnos får man bara om man har en funktionsnedsättning som märks i vardagen. Så kan vara så att de som ställt diagnosen ser saker hos dig som du inte märker, eftersom du är van vid det.