Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, vad handlar den om? :)
Den är skriven om en tjej med autism (asperger kanske?) och hennes resa till att få sin diagnos. Hon kopplade inte problemen hon hade till autism, men insåg sedan att hon visst var autistisk och att allt stämde. Det var dock först när hon hörde ett radioklipp av en kvinna från Sahlgrenska (tror jag) som pratade om NPF hos tjejer. Tjejer och killars symptom kan skilja sig väldigt mycket.

Enligt mig är det en väldigt bra bok som jag varmt rekommenderar!

Jag hittade även en YouTube kanal för ett tag sen som jag tycker är bra. Hon som har kanalen har själv autism :)
https://www.youtube.com/user/AtheistRockstar
 
Detta skulle mycket möjligt kunna vara jag :D
1AB4441D-B4C5-4941-B5DD-8EB8B9CA2CCF.webp
 
Proppmätt och rätt slut efter den här påskhelgen. Sliter vidare med skrapande av mina skåpluckor, lite kul att jag under ett par lager hittade en grå färg som påminner om den färgen jag har tänkt nu. :) Många olika beslag verkar det har varit genom åren också. Ena köksbänken är färdigskrapad, nu ska vi bara bygga på den så den blir högre, sen kan jag börja måla. I dag fick vi äntligen giraffen till att slipa taken på ungarnas rum! Så det blir kvällarnas jobb några dagar framöver, tillsammans med skåpluckorna. Tröttnar jag på det så ska det såpaskuras ett golv i lillstugan också. Där ska gymmet bo sen, lite sorgligt att det är det vackraste trägolvet i hela huset. :cautious: Men någon gång i framtiden så blir det kanske en gäststuga eller kanske min arbetsstuga om man får drömma. :idea:

Ikväll kom goda vänner över med sina rester från påsken, slog ihop det med våra och två burkar kräftor. Vi blev visst mätta ikväll igen. :love:
 
Men varför? :confused::confused:

Vatten är relativt billigt och vill man spara är det bättre att stänga av det i duschen medan man tvålar in dig eller ställa en tillbringare i kylen istället för att spola fram kallt vatten.
Det har varit mycket prat på nyheterna om att vattennivåerna är låga och att man bör spara på vatten. Ja inte i vinter direkt men efter den där extremtorra sommaren uppmanades man ju att spara och det är väl fortfarande lågt grundvatten i södra Sverige.
Ett tips var att inte spola varje gång på toaletten, minns inte vem/var det tipsades om det.
Har redan kallvatten i kranen så behöver inte spola särskilt länge, har snarare det omvända problemet, det blir inte så fort varmt … :p
 
Det har varit mycket prat på nyheterna om att vattennivåerna är låga och att man bör spara på vatten. Ja inte i vinter direkt men efter den där extremtorra sommaren uppmanades man ju att spara och det är väl fortfarande lågt grundvatten i södra Sverige.
Ett tips var att inte spola varje gång på toaletten, minns inte vem/var det tipsades om det.
Har redan kallvatten i kranen så behöver inte spola särskilt länge, har snarare det omvända problemet, det blir inte så fort varmt … :p
Det här är april i år, om jag inte minns fel så bor du i Norrbotten? Ni har mycket gott om grundvatten + mycket snö så det kommer snarare vara några hus igen som flyter iväg när vårfloden kommer. Du kan lugnt spola på toan. :idea:

1586804588528.webp


:p
 
Den är skriven om en tjej med autism (asperger kanske?) och hennes resa till att få sin diagnos. Hon kopplade inte problemen hon hade till autism, men insåg sedan att hon visst var autistisk och att allt stämde. Det var dock först när hon hörde ett radioklipp av en kvinna från Sahlgrenska (tror jag) som pratade om NPF hos tjejer. Tjejer och killars symptom kan skilja sig väldigt mycket.

Enligt mig är det en väldigt bra bok som jag varmt rekommenderar!

Jag hittade även en YouTube kanal för ett tag sen som jag tycker är bra. Hon som har kanalen har själv autism :)
https://www.youtube.com/user/AtheistRockstar
Det finns en föreläsning med Lina Liman på urplay.se

UR Samtiden - Flickor och kvinnor med autism : Konsten att fejka arabiska
https://urplay.se/program/209678
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp