Öppna fönstret eller inteVädra eller icke vädra ?
En fryser. En svettas. En är pollenallergiker. En tål inte damm. En måste ha frisk luft... osv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Öppna fönstret eller inteVädra eller icke vädra ?
Ok fattar! Men oj vad jobbigtÖppna fönstret eller inte
En fryser. En svettas. En är pollenallergiker. En tål inte damm. En måste ha frisk luft... osv
Dumpa!Öppna fönstret eller inte
Ja, skriv på! Vill du inte skriva det öppet går det bra att PMa också. Det kan nog inte vara värre än jag någon gång tänktFår jag säga @godisklubba vad jag innerst verkligen tycker?
Jag kan inte sova.
Och så har jag bestämt mig för att sluta rida. Det känns skittrist.
Förstår nog inte. Hon vill alltså att du+din bror som bott med eran pappa ett bra tag innan hon kom in i bilden, flyttar till eran mamn på heltid? För att det passar henne bättre . Hon hade ju, vilket du också säger, kunnat välja att inte bli sambo med eran pappa, så hade det inte varit ett problem. Hon hade fått ha sina rutiner och ni era, inga problem. Och din pappa, han borde försvara eran rätt, han har valt att bli förälder. Förstår fullt ut att du vill bo hos din mamma, men det har ju inte din pappas nya sambo med att göra.Alltså, både jag och min bror VILL ju bo hos mamma. Men att flytta på det sättet där vi blir utkörda, är inte vad vi vill. Så nu lutar jag mer emot att säga att jag inte vill bo hos mamma på heltid (eller vad det nu kan tänkas bli...) bara för att trotsa emot bara för att jag kan. Typ för att göra hennes liv lite jävligare
Jag fattar att det är elakt av mig. Men... är inte det hon gör också rätt så elakt? Dessutom borde väl ändå jag ha rätt till min pappa? Hon har ju liksom inte rättigheten till att ha just min pappa som partner, dessutom visste hon om både mig och min bror långt innan de flyttade ihop. Vi kom liksom inte som en chock... och ja, väljer man att bli ihop med någon som har underage barn så kommer de "på köpet". Anser jag i alla fall.
Det jag menar är att hon kunde valt att inte bli sambo med min pappa. Hon kunde valt att inte inleda en relation med honom (nej, man styr inte över kärleken. Men är man vuxen anser jag att man har ett ansvar). De kunde valt att vänta med barn, osv. Jag kan ju inte direkt bestämma att de inte ska skaffa barn, att de inte ska bli ett par och att de inte ska bli sambos. Det ligger heeelt utanför mitt ansvarsområde.
Jag kan inte sova.
Och så har jag bestämt mig för att sluta rida. Det känns skittrist.