Kan fråga en facebookvän om h*n vet nåt (släktforskningsfantast).Just de namnen, menar du? Nej, det kan jag inte tänka mig.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan fråga en facebookvän om h*n vet nåt (släktforskningsfantast).Just de namnen, menar du? Nej, det kan jag inte tänka mig.....
googlade den fådda boxen (alltså -avkomman hade fått den av fadren) och den kostar 12 euro. Känns inte som något kvalitetsvin direkt.....
Ska jag provsmaka elelr se till att skicka den till avkomman direkt.
Vad säger @athena_arabians och @tornblomma ?
Hur mycket av fjädrarna sitter på fingrarna???Jag plockade för övrigt ris på vägen hem från hundpromenaden nu, och försökte i min enfald limma fast de beställda fjädrarna med superlim.
Jag har nu jättemycket lim på fingrarna men inga fjädrar på riset.
ta resten i morgon.Jag har suttit i ett antal timmar och försökt få ihop ett personligt brev för ett jobb jag tänkte söka. Men jag har hittills bara fått ihop 141 ord på 16 rader och det är inkusive hej, med vänlig hälsning och mitt namn. Drygt att jag inte fått ihop mer.
Förlåt men vad är din pappa för jävla typ egentligen? Hur kan man bara låta sådant passera?Har gett upp nu. Kan inte hålla mig ifrån buke på pappa-veckorna. Buke var nästan enda platsen där jag kunde vräka ur mig allt och inget...
Så here we go again... yes. Igår drog pappas tjej ett skämt. Hon vet ju om min autism också. Det var att vi ska åka iväg på en dagsutflykt och jag tog det, som vanligt, helt på allvar. Så idag frågade jag varför det inte fanns någon plan för det och då börjar hon skratta och säger "ja men det var ju bara ett skämt... klart vi inte ska på utflykt nu! Tänk på bebisen och corona"
Ja, visst tänker jag på bebisen och corona. Men hon sa själv för typ några dagar sen att hon inte var det minsta orolig så jag tänkte ju då att hon inte "brydde sig" liksom. Men jättekul skämt där, kul kul!
Idag var vi hos hennes släkt... där sa några att de ska träffa en autistisk tjej en av de kommande dagarna. Hon fick sin diagnos som tre (!) åring och jag blev då rätt paff... själv är jag 16 och har uppfattat det som rätt tidigt för att vara tjej! I alla fall, min bror glömmer lätt saker så han frågade då vad autism är och en av släktingarna säger då "det är att man är socialt dum i huvudet och allmänt störd"...
En annan instämmer och lägger till "ja, och så kan man inte prata och lever helt i sin egna värld" och de andra höll med.
Jag försökte då hinta lite om att jag faktiskt är autistisk och sa "vi har försökt få till en utredning i åtta år och har äntligen fått den... eran bild av autism stämmer inte" (de VET att jag är autistisk, men glömde väl bort det som vanligt...).
EN person fattade och sa "men hon är verkligen AUTISTISK. Hon har autism 1"...
Ja, jag har också autism 1. Var på linjen för att få autism nivå 2 som diagnos... jag är också autistisk i allra högsta grad. Absolut är det jättebra att tjejen fått sån hjälp av BUP, det vill jag definitivt inte frånta henne.
Men vuxna människors sätt att uttrycka sig på?! Alltså, jag kan verkligen ha galghumor och skämta om att jag är socialt inkompetent. Men för mig är det en rätt stor skillnad på att just skämta och på fullaste allvar sitta och säga till min bror att autister är "socialt dumma i huvudet och allmänt störda".
Alltså förlåt, jag menar verkligen inte att hänga ut någon eller liknande. Men jag känner bara att jag MÅSTE få skriva detta någon stans... jag blir så himla förbannad på folk som gör så här. Speciellt när de VET om att jag är autistisk. Och förvånande nog (eller ej...) så sa pappa inte ifrån det minsta. Jag tycker nog att han som vuxen kunde stoppat och sagt ifrån att det stämmer inte och så säger man inte.
Visst, jag pratar inte med främlingar. Har jättesvårt med det. Men jag är då inte icke-verbal. Är det något utredningen visade så är det att jag är verbal. Inte för att skryta så... men mitt värde för den verbala förmågan låg en bra bit över genomsnittet. Så jo, nog är jag verbal. Sen är jag inte alltid jättesmart, men vem fan är supersmart HELA tiden? Suck.
Rolig helg!
Ok. Det lät mindre bra. Inget för mig då.Med utgångna datum eller nära utgång o lika dyra som i affären eller i en del fall även dyrare. Sen har dom en o annan blänkare som blir billig.
Hur mycket av fjädrarna sitter på fingrarna???
Ska försöka bena lite i ditt inlägg här.Har gett upp nu. Kan inte hålla mig ifrån buke på pappa-veckorna. Buke var nästan enda platsen där jag kunde vräka ur mig allt och inget...
Så here we go again... yes. Igår drog pappas tjej ett skämt. Hon vet ju om min autism också. Det var att vi ska åka iväg på en dagsutflykt och jag tog det, som vanligt, helt på allvar. Så idag frågade jag varför det inte fanns någon plan för det och då börjar hon skratta och säger "ja men det var ju bara ett skämt... klart vi inte ska på utflykt nu! Tänk på bebisen och corona"
Ja, visst tänker jag på bebisen och corona. Men hon sa själv för typ några dagar sen att hon inte var det minsta orolig så jag tänkte ju då att hon inte "brydde sig" liksom. Men jättekul skämt där, kul kul!
Idag var vi hos hennes släkt... där sa några att de ska träffa en autistisk tjej en av de kommande dagarna. Hon fick sin diagnos som tre (!) åring och jag blev då rätt paff... själv är jag 16 och har uppfattat det som rätt tidigt för att vara tjej! I alla fall, min bror glömmer lätt saker så han frågade då vad autism är och en av släktingarna säger då "det är att man är socialt dum i huvudet och allmänt störd"...
En annan instämmer och lägger till "ja, och så kan man inte prata och lever helt i sin egna värld" och de andra höll med.
Jag försökte då hinta lite om att jag faktiskt är autistisk och sa "vi har försökt få till en utredning i åtta år och har äntligen fått den... eran bild av autism stämmer inte" (de VET att jag är autistisk, men glömde väl bort det som vanligt...).
Ja, jag har också autism 1. Var på linjen för att få autism nivå 2 som diagnos... jag är också autistisk i allra högsta grad. Absolut är det jättebra att tjejen fått sån hjälp av BUP, det vill jag definitivt inte frånta henne.
Men vuxna människors sätt att uttrycka sig på?! Alltså, jag kan verkligen ha galghumor och skämta om att jag är socialt inkompetent. Men för mig är det en rätt stor skillnad på att just skämta och på fullaste allvar sitta och säga till min bror att autister är "socialt dumma i huvudet och allmänt störda".
Alltså förlåt, jag menar verkligen inte att hänga ut någon eller liknande. Men jag känner bara att jag MÅSTE få skriva detta någon stans... jag blir så himla förbannad på folk som gör så här. Speciellt när de VET om att jag är autistisk. Och förvånande nog (eller ej...) så sa pappa inte ifrån det minsta. Jag tycker nog att han som vuxen kunde stoppat och sagt ifrån att det stämmer inte och så säger man inte.
Visst, jag pratar inte med främlingar. Har jättesvårt med det. Men jag är då inte icke-verbal. Är det något utredningen visade så är det att jag är verbal. Inte för att skryta så... men mitt värde för den verbala förmågan låg en bra bit över genomsnittet. Så jo, nog är jag verbal. Sen är jag inte alltid jättesmart, men vem fan är supersmart HELA tiden? Suck.
Rolig helg!
Förstår VERKLIGEN att du behövde ventilera det här. Det är verkligen milsvid skillnad på att skämta om sina egna bekymmer med självdistans, och att sitta och säga som de här personerna gjorde. Speciellt om de var medvetna om din diagnos. Och så extra tragiskt att din pappa inte sa ifrån. Som andra sagt till dig i andra trådar så framstår du som mycket äldre än vad du är i skrift, alltså uppvisar du en särdeles god förmåga att uttrycka dig. Dessutom verkar du ha en god analysförmåga och en självinsikt som är utöver det vanliga.Har gett upp nu. Kan inte hålla mig ifrån buke på pappa-veckorna. Buke var nästan enda platsen där jag kunde vräka ur mig allt och inget...
Rolig helg!
Ingen aning. Inte alltid jättesmart i alla fallFörlåt men vad är din pappa för jävla typ egentligen? Hur kan man bara låta sådant passera?
1. Tack!Ska försöka bena lite i ditt inlägg här.
1. Kul att du kom tillbaka!
2. Du ska inte klandra sig själv för att din bonusmamma är kass på skämt.
3. De verkar ha noll koll på vad autism innebär och är tyvärr helt omedvetna om det.
4. Klandra inte dig själv.
5. Att ingen verkar backa upp dig är förjävligt. Ska du verkligen vistas i den miljön längre stunder?
Tack för förståelsenFörstår VERKLIGEN att du behövde ventilera det här. Det är verkligen milsvid skillnad på att skämta om sina egna bekymmer med självdistans, och att sitta och säga som de här personerna gjorde. Speciellt om de var medvetna om din diagnos. Och så extra tragiskt att din pappa inte sa ifrån. Som andra sagt till dig i andra trådar så framstår du som mycket äldre än vad du är i skrift, alltså uppvisar du en särdeles god förmåga att uttrycka dig. Dessutom verkar du ha en god analysförmåga och en självinsikt som är utöver det vanliga.
@godisklubba, jag blir så ledsen över din situation Och irriterad på din pappa. Han borde stå upp för dig i situationer som släktträffen!
Nej det gör det inte. Förutom att jag somnar mycket senare då. Och att det i värsta fall tar mig flera dygn att komma tillbaka in i de "vanliga" rutinerna igen.Det borde inte göra så mycket om du nån gång tar den senare än vanligt? Eller blir det stor effekt om du diffar en timme?
Ta med medicinen annars nästa gång om det är osäkert att du hinner hem i tid
Bara några tussar. De är nästan obekvämt roliga att pilla loss!