Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit konstigt först sov jag till klockan 6 i morse och kunde inte somna om sen gick jag upp klockan 7 och åt frukost. Sen lade jag mig klockan 9 igen och sov till 10.40 cirka och hade massa konstiga drömmar där det dök upp flera personer som inte längre finns i livet och som jag periodvis saknar väldigt mycket även om jag accepterat att de gått bort sen länge. Det var i ganska jobbiga situationer med de dök upp så det var en ganska hemsk dröm. Så när jag vaknade var jag både ledsen och rädd innan jag fattade att jag var hemma i min säng.
 
Heja Sverige! Inte för att min tilltro är på topp direkt efter ett helt hysteriskt ändrande hit och dit, upp och ner, fram och tillbaks hela veckan - vi säger att det kommer 30 mm regn på fredag! Eh, nej? Utan det blev ju förresten... noll och 27 festligt tryckande grader! Vi slår till med en "säker" prognos med 15 nånting millimeter på tisdag! Grattis till nordvästra Skåne! Eh, nej förresten vi ångrar oss igen! För att ojsan det blev visst lite fel, tombolan säger nu noll i stället, så nu gissar vi på: noll! :rage::arghh:

Men lite lugnare i sinnet är jag eftersom det åtminstone regnat en del nu på morgonen och det går lättare att andas igen. Dock ännu låååååångt ifrån de 100 mm eller mer som hade behövts för att göra lite nytta. Men OM gissningarna kunde gå hem så som de står nu så skulle helgens väder pigga upp situationen en god del i alla fall.
Fast grejen är ju att det är gul varning för skyfall, vilket kanske inte är så bra även om regnet behövs. Ett stadigt stilla strilande över några dagar hade nog varit bättre.... :)
 
Fast grejen är ju att det är gul varning för skyfall, vilket kanske inte är så bra även om regnet behövs. Ett stadigt stilla strilande över några dagar hade nog varit bättre.... :)


Exakt marken är ju så torr på sina ställen att regnet bara kommer att lägga sig ovanpå och orsaka översvämningar istället för att gå ner i marken om det kommer mycket regn på en gång.
 
Screenshot_20220827-115742_Chrome.webpJag ska stå i monter på en mässa i morgon, utomhus, mellan 10-15. Regnkläder är framlagda. :cautious:
 
Ligger på soffan. Funderar på att ta min bok och gå ner till bryggan. Hur man nu ska hitta energin.. Men nice med ett bad medan det är över 20grader ute kanske 🤔

Tyckte det var kul att gå lite barfota med min kompis igår, jag fick såklart en liten glasbit i foten. Urplockad men får gärna inte bli infekterat eller så om jag ska springa 10km nästa helg 😱
 
Fast grejen är ju att det är gul varning för skyfall, vilket kanske inte är så bra även om regnet behövs. Ett stadigt stilla strilande över några dagar hade nog varit bättre.... :)

Absolut är det så, men vädergudarna brukar ju inte vara så sugna på att lyssna på önskemål om det mest lämpliga vädret. Så så länge jag bara slipper blixtnedslag i hus eller stall (eller hästar) så är jag beredd att kompromissa rätt friskt med i princip allt som inte innebär ännu en vecka med noll mm och brännande sol.

(ännu inget skyfall här heller, bara ett jämnt, ljuvligt, livgivande, smattrande regn med knappt märkbart muller vid enstaka tillfällen och mycket avlägset)

 
Händelserik dag. Först loppet som gick bra och sedan ringer fd medryttarhästens ägare och frågar om min bästis (som nu är medkusk till henne)
Hon får inte tag i min bästis, jag får inte tag i henne. Vi håller på ett tag tills jag börjar tycka det är lite för skumt och ringer bästisens pappa som med hjärtat i halsgropen kastar sig iväg för att gå hem till bästis.

Hon var okej men tydligen är hennes nya medicin kaos och hon har varit utslagen sedan i går kväll.

Nu ska jag duscha och sen ska jag sova. För mycket spänning för min del faktiskt. :cautious:
 
Det går fan inte att sova. Bästisen pappa ringde och behövde prata ur och han började nästan gråta eftersom han var så tacksam över att jag är bästisens kompis? :D

Ska försöka tvinga mig att ligga kvar en halvtimme till iaf. Sen får jag väl hitta på något lugnt att göra, förhoppningsvis kan jag försöka sova igen senare.
 
Absolut är det så, men vädergudarna brukar ju inte vara så sugna på att lyssna på önskemål om det mest lämpliga vädret. Så så länge jag bara slipper blixtnedslag i hus eller stall (eller hästar) så är jag beredd att kompromissa rätt friskt med i princip allt som inte innebär ännu en vecka med noll mm och brännande sol.

(ännu inget skyfall här heller, bara ett jämnt, ljuvligt, livgivande, smattrande regn med knappt märkbart muller vid enstaka tillfällen och mycket avlägset)

Håll kvar ditt regn där söderöver ett tag till - ska snart bege mig mot stan och utomhuskonsert och idag verkar SMHI ha fått in någon bugg i prognoserna. Det ska INTE regna över Stångebrofältet ikväll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 142
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp