Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dansk väderprognos: 8 mm regn imorgon
Norsk väderprognos: 16 mm regn imorgon
Svensk väderprognos: 24 mm regn imorgon (smhi och klart säger samma)

Undrar vem som kommer att få rätt..... :nailbiting: ???

Heja Sverige! Inte för att min tilltro är på topp direkt efter ett helt hysteriskt ändrande hit och dit, upp och ner, fram och tillbaks hela veckan - vi säger att det kommer 30 mm regn på fredag! Eh, nej? Utan det blev ju förresten... noll och 27 festligt tryckande grader! Vi slår till med en "säker" prognos med 15 nånting millimeter på tisdag! Grattis till nordvästra Skåne! Eh, nej förresten vi ångrar oss igen! För att ojsan det blev visst lite fel, tombolan säger nu noll i stället, så nu gissar vi på: noll! :rage::arghh:

Men lite lugnare i sinnet är jag eftersom det åtminstone regnat en del nu på morgonen och det går lättare att andas igen. Dock ännu låååååångt ifrån de 100 mm eller mer som hade behövts för att göra lite nytta. Men OM gissningarna kunde gå hem så som de står nu så skulle helgens väder pigga upp situationen en god del i alla fall.
 
Heja Sverige! Inte för att min tilltro är på topp direkt efter ett helt hysteriskt ändrande hit och dit, upp och ner, fram och tillbaks hela veckan - vi säger att det kommer 30 mm regn på fredag! Eh, nej? Utan det blev ju förresten... noll och 27 festligt tryckande grader! Vi slår till med en "säker" prognos med 15 nånting millimeter på tisdag! Grattis till nordvästra Skåne! Eh, nej förresten vi ångrar oss igen! För att ojsan det blev visst lite fel, tombolan säger nu noll i stället, så nu gissar vi på: noll! :rage::arghh:

Men lite lugnare i sinnet är jag eftersom det åtminstone regnat en del nu på morgonen och det går lättare att andas igen. Dock ännu låååååångt ifrån de 100 mm eller mer som hade behövts för att göra lite nytta. Men OM gissningarna kunde gå hem så som de står nu så skulle helgens väder pigga upp situationen en god del i alla fall.
Här kom med också en skvätt, men det var väl inget att hurra över direkt. Knappt 30 min ”vanligt regnregn” gjorde inte mer än att blöta ned gräset och få katten att skrika på altanen i självömkan (hon har kattlucka).

Just nu står prognosen på regn och åska ca klockan nu. Well, vi får väl se.
 
Min gulliga hund ligger på balkongen och gnager på märgben, han får bara ha dem när jag inte är hemma men det var så lite kvar så han fick behålla detta sedan sist och det är lite klurigt att få "rent" tydligen. Han har fullt upp! Han ligger intill balkongdörren där det inte är blött av regnet, han som vanligtvis inte bryr sig vill visst inte bli blöt just nu.... Han blev blöt under den lite regniga promenaden, men brydde sig inte då, vi gick i skogen och det älskar han ju! Han träffade på två hundar som han gnällde och gav ett skall på och drog lite mot, han ville hälsa, men var lätt att övertala att fortsätta till skogen, strax efter stötte vi på en golden och den blev totalt utskälld. Intressant att se skillnaden. För mig är det hund som hund, vi känner ju inte dem, men för honom var det nog skillnad på hundarna. De två första ville han träffa och leka med tolkade jag honom som och den andra, golden, ville han nog inte alls träffa...Ingen av hundarna sa något till honom dock.

I dag ska jag inte göra så mycket, lite skogspromenader, lite middagslagning, diska antar jag, ljudbok skulle jag tro. Jag vet inte. En sömntablett gjorde att jag sov länge och utan att vakna (mer än vid 5 som vanligt för att urinblåsan är skalman och måste tömmas då), så jag känner mig nog rätt pigg. Än så länge ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 148
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp