Det står i väderappen att det ska regna nu. 17mm inom 24h. Kom igen nu regnet, heja!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här verkar det ha regnat inatt. Det är blött på asfaltenDet står i väderappen att det ska regna nu. 17mm inom 24h. Kom igen nu regnet, heja!
Dansk väderprognos: 8 mm regn imorgon
Norsk väderprognos: 16 mm regn imorgon
Svensk väderprognos: 24 mm regn imorgon (smhi och klart säger samma)
Undrar vem som kommer att få rätt..... ???
Här kom med också en skvätt, men det var väl inget att hurra över direkt. Knappt 30 min ”vanligt regnregn” gjorde inte mer än att blöta ned gräset och få katten att skrika på altanen i självömkan (hon har kattlucka).Heja Sverige! Inte för att min tilltro är på topp direkt efter ett helt hysteriskt ändrande hit och dit, upp och ner, fram och tillbaks hela veckan - vi säger att det kommer 30 mm regn på fredag! Eh, nej? Utan det blev ju förresten... noll och 27 festligt tryckande grader! Vi slår till med en "säker" prognos med 15 nånting millimeter på tisdag! Grattis till nordvästra Skåne! Eh, nej förresten vi ångrar oss igen! För att ojsan det blev visst lite fel, tombolan säger nu noll i stället, så nu gissar vi på: noll!
Men lite lugnare i sinnet är jag eftersom det åtminstone regnat en del nu på morgonen och det går lättare att andas igen. Dock ännu låååååångt ifrån de 100 mm eller mer som hade behövts för att göra lite nytta. Men OM gissningarna kunde gå hem så som de står nu så skulle helgens väder pigga upp situationen en god del i alla fall.