Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jobbat i dag, och var disträ lite sådär. Det var ju en pärs med heldag i går så jag klagade för en gångs skulle inte alls när jag slutade i dag. Det var faktiskt rätt skönt att få göra det.

Har varit en sväng på återvinningen med kartonger och reklam samt en sväng på dollarstore som är relativt nyöppnat här, första gången jag satt min fot där. Inte sista dock eftersom jag hittade mitt schampo och balsam där inte bara billigare utan också som man kan köpa ett och ett och inte måste köpa ihop som på andra ställen jag sett.

Borde äta något mellanmål, men sedan ska jag sätta mig med Viaplay och Rizzoli och Isles-serien. Inte jättejättebra, böckerna är tusen gånger bättre, men för slappande duger det.
 
Jag läste det där som ost-riv 🧀 och jag bara :confused: jätterimligt svar? :cautious::rofl:

Jag med ... och har fortfarande ingen aning om vad det ska betyda :angel:

Jag känner mig som en småbarnsförälder. Eftersom Megara nu väger 3.7 - hon ska ligga på 3.3-3.4 så är det lite livsstilsförändring här hemma. Om någon undrar varför det spelar roll så är burmor genetiskt betingade till att få diabetes, jag tror det är fem eller sex gånger så vanligt som hos andra katter och skälet till att det bryter ut är i princip alltid övervikt. Det räcker med en diabetiker här hemma.

Maten har minskats något, nu ska en tetra på 370g, räcka fyra inte tre dagar. Jag drar inte ner på Sheban. Megara uppskattar inte min omtanke utan går omkring och klagar bittert och biter på allt, särskilt det som hon inte ska bita på, och gör det precis framför mig.

Hon ar som min Diva Rottweiler. Hon vill bara vara "The Fat Girl" men da hon ar en Rottis ar overvikt aven samre an for en annan hund. Sa jag haller efter hennes matvanor. I gar kom jag just som Diva at upp ett papper ... harom dagen var det en strumpa. 😑
 
Har gjort lite nytta. Faktiskt väldigt skoj. Älskar mitt jobb när det är som bäst. Och härligt att bli påmind om att jag faktiskt är riktigt jäkla bra på det jag gör.

Riskfyllt dock att skriva jobbmejl i halvfebrigt tillstånd men jag har som litet sidoprojekt att testa gränserna en liten liten bit i taget :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 152
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 340
· Visningar
37 338
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp