Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom hade inte respekterat om där inte hade varit avspärrat. Har sett bilisterna blåsa om räddningstjänsten på olycksplatsen i den hastigheten där de står på skyltarna. Och eftersom vi har blåljus personal på jobbet sim kunder så hör jag när dom säger man känner vinddraget från bilisterna som skiter I att sänka hastigheten..

Så tacka dom bilister som visar 0 respekt åt blåljus
Fast i just det här fallet stod det en brinnande bil mitt på vägen, det gick inte komma förbi även om man ville.

Jag försvarar inte att folk kör som stollar. Men i just mitt fall var det inte det som var problemet.
 
jag kollar min mail varje dag på semestern just för att slippa massor av mail och det stresspåslag det ger

Gjorde det förr men det gav mer stresspåslag så vi är nog lite olika där, att ha det kring sig även under de 2 veckor man har semester i stöten. Nu kör jag helt off-grid under semestern och kan bara nås om det är verkligt akut. Det har gett mig mycket mindre stress. Jag tycker inte att det ger stress heller, bara en något trist uppförsbacke att kravla sig över - men av erfarenhet har jag lärt mig att den uppstår redan efter 2 dagars frånvaro.

Men största stressfixaren har varit att slå av alla former av push-notiser på mobil och dator, så att man får jobba utan digitala störningar.
 
Fast i just det här fallet stod det en brinnande bil mitt på vägen, det gick inte komma förbi även om man ville.

Jag försvarar inte att folk kör som stollar. Men i just mitt fall var det inte det som var problemet.
Du förstår nog inte hur jag menar .
Om folk hade visat respekt för blåljus personal ute på vägarna så hade de aldrig blivit dom köer och avspärrningarna eller hur.

Men nu visar man inte de utan alla straffas direkt och sitta i kö i timmar om man har otur
 
Du förstår nog inte hur jag menar .
Om folk hade visat respekt för blåljus personal ute på vägarna så hade de aldrig blivit dom köer och avspärrningarna eller hur.

Men nu visar man inte de utan alla straffas direkt och sitta i kö i timmar om man har otur
Nej, jag förstår inte alls. Det står en brinnande bil mitt i vägen, inte fan kan folk köra förbi då. De måste spärra av, för allas säkerhet.
 
Fanns det verkligen ingen lämpligare bild till den här artikeln?! 😂

Screenshot_20220816_114433.webp
 
Gjorde det förr men det gav mer stresspåslag så vi är nog lite olika där, att ha det kring sig även under de 2 veckor man har semester i stöten. Nu kör jag helt off-grid under semestern och kan bara nås om det är verkligt akut. Det har gett mig mycket mindre stress. Jag tycker inte att det ger stress heller, bara en något trist uppförsbacke att kravla sig över - men av erfarenhet har jag lärt mig att den uppstår redan efter 2 dagars frånvaro.

Men största stressfixaren har varit att slå av alla former av push-notiser på mobil och dator, så att man får jobba utan digitala störningar.
Jag gör som du. Förr hade jag koll på mailen under semestern men det gjorde att man inte riktigt kopplade bort jobbet. Nu är allt avstängt! Inget är så akut att arbetsgivaren skulle behöva nå mig.
 
Provjobbat ett par timmar, gjort cocosbollar 😁. De andra tyckte det var varmt men jag har ju varit van vid värre- dock var ju problematiskt med luftfuktigheten idag. Den unga anställda tjejen trodde absolut inte att jag är över 30, att jag var lika ung som hon; typ 20 😅. Hon är från Australien 😃. Jag är ju ledig imorgon så ska jobba några timmar igen 😁.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 152
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 340
· Visningar
37 338
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp