Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev frestad med godis, så jag fick åka i väg och köpa lite :D Och så har jag käkat jordgubbsglass och ätit pannkakor till middag. Kalla pannkakor, köpta. Skönt att slippa stå vid spisen... men nyttigt kanske man inte kallar dagens mat! :o Till lunch åt jag i alla fall apelsinkyckling med ris, spenatblad, grönsaker och hemgjord fetaostsås. Nyttigt? :D
:angel:
Definitivt lät det gott i alla fall :D.
 
Jag köpte en bit lamm på kort datum åt djuren häromdagen, men blev sugen själv så jag bestämde mig för att jag förtjänar en liten bit jag också. :D Slängde in i en ugnsform tillsammans med blandade röda bär, en skvätt campari, salt, grillkrydda, morötter, lök och rödvinsfond.
Det får (höhö) ligga och gotta sig i ugnen ett par timmar tänker jag. Kan bli spännande. 😅
 
Avslutade vår första kväll på Malmöfestivalen med festivalmat och sen en konsert med Cleo. Fick också mer Syster sol på denna konserten hon kom in till sista numret och sjöng med Cleo.

Har verkligen haft fantastiskt väder med blå himmel och jättevarmt känns som ett bra drag att vi lämnade västkusten och åkte hit just idag med tanke på vädret hemma,😄

IMG_20220815_214913297_MP.webp
 
Vilken galen dag!
Först mastodont-intervju på typ 2 timmar. Kom hem och fick meddelande att de skippar övriga intervjuer och erbjuder mig anställningen. Ska skriva kontrakt i veckan 😆
Sen mastodont-möte med BRF-en där jag drev igenom en ny styrelsepost "BYGGNADSVÅRDSANSVARIG". Ett stort och viktigt steg som kan leda till att jag slipper skjuta mig.
 
Morr, mutter, suck. Vakna av en smäll nere från köket. Johodå min fina kruka grannen hade gjort gick i backen 😩, inget får vara ifred vid fönstret när kattfaen är rabiat av innelivet och fönstret står lite på glänt för att få in lite syre i den dåliga luften inne..Resterande krukor satta på golvet, bara somna om igen då.
 
Sitter med ett glas vin efter en onodigt jobbig dag. Jag skulle jobba tva timmar i dag ... men det blev 5 pa grund av en kollega som driver mig till vansinne. Hon ar INTE min chef ... men talar om, i detalj, hur jag ska forandra "flyers" och kort jag gor for recrytering. Nar jag sager nej, jag andrar inte det for det behovs inte (men kan andra nagot hon har point om) tjatar hon hal i mitt huvud ... och hotar med att ta over att gora "flyers". "Please do!" sager jag och da byter hon samtals amne och tjatar hal i huvudet igen, men om nagot annat.:banghead:

Och sa har jag lost mitt problem ... jag mar sa himla mycket battre nar jag nu delat med mig av hur absolut oskyldig jag ar och hur besvarlig min kollega ar. :rofl:
 
Men alltså får man lägga asfalt (stinker i hela lägenheten) och köra maskiner som låter och folk som skriker till varandra över ljudet när klockan är över midnatt en vardag?!? :rage::arghh:
Ja de får dom för att underlätta trafiken på dagarna . Samt de är för varmt att lägga asfalt på dagarna. Eller du hade tänkt att killar och tjejer ska svimma av värmeslag när dom jobbar
 
Körde en annan väg till jobbet. Fastnade vid en olycka. Varför körde jag inte den vanliga vägen? Vem vet hur länge jag får så här..
Dom jobbat på rätt så fort igentligen. Hade folk respekterat räddningstjänsten sen många år tillbaka så hade dom kunnat dirigera trafiken. Så tacka dom som har noll respekt för räddningstjänsten att du får stå i kö
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 148
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp