Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här lilla illbattingen är inte så liten och oskyldig som han ser ut...När sambon till jobbet i morse släppte han upp honkatten som varit på nedervåningen inatt och jag hann sova lite till innan jag blev väckt för han ger sig på honan som ju mest bara låter och inte vill leka... Sa åt/visade honom två gånger att sluta. Nonchalant gav han sig på henne en tredje gång under sängen- då tog jag en kartong med en adventsljusstake som ligger under sängen och skickar mot honom. Då plötsligt fattar han; skenar ut och gömmer sig under en hallmöbel. Sa åt honom att jag kan se svansen...Då drog han in den med 😂. Han är både lite väl nonchalant ibland men samtidigt en riktigt mjuk kisse våran busman ❤.
 
Hämtat passen. Barnets utfärdades 11 maj och mitt 15 juni. Fast vi lämnade in ansökningarna samtidigt.

Det där är faktiskt ett jäkla ofog. Alltså att datumen inte hamnar ens i närheten av när man kan börja använda själva passet. Barns pass gäller bara i tre år och sen försvinner tre månader direkt. (Och sex månader försvinner om man reser till länder som kräver giltighet sex månader innan passets utgång.)
 
Va? Kan du inte ha shorts eller kjol? Vad jobbar du med?

Nu jobbar inte @Fjordfrälst på samma jobb som jag men jag är också begränsad.
Shorts finns inte i sortimentet. Kjol finns förvisso men det är inte lämpligt att jobba i kjol när man har med intagna att göra. De som bär kjol är någon enstaka kriminalvårdsinspektör eller administratör. Att ha utrustningsbälte till kjol funkar inte riktigt :p
 
Nu jobbar inte @Fjordfrälst på samma jobb som jag men jag är också begränsad.
Shorts finns inte i sortimentet. Kjol finns förvisso men det är inte lämpligt att jobba i kjol när man har med intagna att göra. De som bär kjol är någon enstaka kriminalvårdsinspektör eller administratör. Att ha utrustningsbälte till kjol funkar inte riktigt :p
Det förstår jag mycket väl! (även om jag med förstått att du inte trivs med kokande värme och i dessa kläder). Men att man ska hårddra det så dant i butik att medarbetare mår så dåligt pga hög inomhusluft är ju inte riktigt bra...
 
Nä, det tog tid för att det brann i en av bilarna. Folk respekterade avspärrningarna.
Dom hade inte respekterat om där inte hade varit avspärrat. Har sett bilisterna blåsa om räddningstjänsten på olycksplatsen i den hastigheten där de står på skyltarna. Och eftersom vi har blåljus personal på jobbet sim kunder så hör jag när dom säger man känner vinddraget från bilisterna som skiter I att sänka hastigheten..

Så tacka dom bilister som visar 0 respekt åt blåljus
 
Jag sitter på verandan och njuter av min semester, stillheten och doften av rosorna som blommar mot spaljén intill.

20220816_105807.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 152
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 340
· Visningar
37 338
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp