Vad gör vi CLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och funderar på vad jag ska ha på mig i morgon. Jeans känns tokigt. Shorts vet jag inte riktigt om är ok på jobbet... klänning...mja, jag gillar inte hur jag ser ut, numera har jag en kvar, de övriga 4 är för stora.

Och visst skulle det åska? Då blir jag ju blöt när jag går till och från synenheten, en timmes promenad vardera håll. Det blir inte bra?!
 
Hmm, får inte upp bs trots ätandet, iofs ligger jag nu på 9.1 så perfekt men har dock tryckt i mig ett paket glass.

Katten driver mig galen just nu. Hon är på allt och ska äta och tugga och bita. Får bli småbarnsförälder och muta med extra Sheba/Dreamies.
 
Så sugen på chips i den här fuktiga värmen, men har inga :(. Får bli en dusch och sen chokladglass istället.
Jag blev frestad med godis, så jag fick åka i väg och köpa lite :D Och så har jag käkat jordgubbsglass och ätit pannkakor till middag. Kalla pannkakor, köpta. Skönt att slippa stå vid spisen... men nyttigt kanske man inte kallar dagens mat! :o Till lunch åt jag i alla fall apelsinkyckling med ris, spenatblad, grönsaker och hemgjord fetaostsås. Nyttigt? :D
:angel:
 
Alltså, jag gillar mitt jobb och behöver inga ledsna gubbar egentligen. :) men varma sommardagar är det mycket svett, mycket vatten och en del misströstan. En tycker ju att trekvartsbyxor och en bomullsT-shirt skulle vara lämpligt i alla fall. :D
*kl
Men ja, det var mest svar på att shorts eller kjol helt enkelt inte är vedertaget i alla svettiga yrken, inte ens i särskilt många tänker jag.
 
Jag blev frestad med godis, så jag fick åka i väg och köpa lite :D Och så har jag käkat jordgubbsglass och ätit pannkakor till middag. Kalla pannkakor, köpta. Skönt att slippa stå vid spisen... men nyttigt kanske man inte kallar dagens mat! :o Till lunch åt jag i alla fall apelsinkyckling med ris, spenatblad, grönsaker och hemgjord fetaostsås. Nyttigt? :D
:angel:
Nyttigt schmyttigt, det låter gott!
 
Alltså, jag gillar mitt jobb och behöver inga ledsna gubbar egentligen. :) men varma sommardagar är det mycket svett, mycket vatten och en del misströstan. En tycker ju att trekvartsbyxor och en bomullsT-shirt skulle vara lämpligt i alla fall. :D
*kl
Men ja, det var mest svar på att shorts eller kjol helt enkelt inte är vedertaget i alla svettiga yrken, inte ens i särskilt många tänker jag.

Du får softa hos dina husburmor istället 😻
 
Intensiv dag på jobbet. Planeringsdag med hela skolan, vilket innebar en hel del aktiviteter och diskussioner, samt ett helt suveränt knytkalas med mat från alla världens hörn. Eftermiddagen spenderades tillsammans med en brandman som tränade oss i hjärt- och lungräddning. Välbehövligt, men VÄLDIGT intensiva 3,5 timmar utan rast..... :nailbiting: :)
 
Hemma efter vegansk buffé och ett par öl.
Var lite sugen på en löprunda, men tänker rimligare att komma isäng i hyfsad tid, och kanske komma upp i hyfsad tid.

Avslutar med bok och kvällsmat istället.
E98B68A8-8046-4A7C-A1E9-994909E32754.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 148
Senast: Marita73
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp